" Miks mä en koskaan saa ikinä tietokonetta"
valittti miehen esikoispoika 7v.
Voi niitä ikuisia toiveita.
Miten teillä muilla?
Kommentit (23)
Lapsi nyt 10v. On säästänyt kannettavaan 1½vuotta, ihan kivasti on saanut rahaa kasaankin jo (n.550¿). Olen hänelle sanonut että saa toki ostaa koneen mutta minä en sitä maksa...
Jos vain mahdollista, en hanki lapsille omia koneita ikinä. Yksi koko perheen yhteinen riittää.
niin mitä hemmettia tuo edes omalla tietokoneella tekisi. Muutenkin on saanut nyt vuoden sisällä 3 pelikonsolia ja pelejä lukemattoman määrän. Mitä vielä? Ja nyt pitäisi ostaa tietokone. Anna mun kaikki kestää.
Vierailija:
niin mitä hemmettia tuo edes omalla tietokoneella tekisi. Muutenkin on saanut nyt vuoden sisällä 3 pelikonsolia ja pelejä lukemattoman määrän. Mitä vielä? Ja nyt pitäisi ostaa tietokone. Anna mun kaikki kestää.
Vähän olen kahden vaiheilla viitsiikö noin pienelle sellaista ostaa kun meillä on jo DVD-Kids laitekin.
Luultavasti kallistutaan nukkekodin puoleen.
Ties millä sivustoilla muuten huitelee ja tekisikö mitään muuta kuin olisi tietokoneella. Kun on alakerran tietsikalla tuo poika, saa olla siinä tietyn ajan ja käyn välillä kurkkimassa mitä puuhailee.
rupesi jo etukäteen hirvittämään, mitä tuo meidän lapsi mahtaakaan toivoa, kunhan ensin pääsee potkuhousuistaan...
Kyllä mun pikkusiskolle riittää ihan se, että äidillä on kone ja sitten isiltäkin löytyy kone... ei ole omaa vinkunut. Asuu siis äidin luona vielä tämä sisko. Tosin " parempaa" konetta kyllä vinkui juuri äipältä, vanha läppäri siis siellä...
Nämä vaatimukset tuntuvat. Kun meillä kotona on jo 7 tietokonetta muutenkin. T. Se äitipuoli
Vierailija:
Nämä vaatimukset tuntuvat. Kun meillä kotona on jo 7 tietokonetta muutenkin. T. Se äitipuoli
Ettekö voi niistä yhtä antaa tälle pojalle? Kohtuuton olet itse seitsemän koneesi kanssa, ja itsekäs.
sekä 1 pöytäkone, jota poika saa käyttää valvonnan alaisuudessa. Muut tietokoneet ovat kämmentietokoneita tai esim. musiikkijärjestelmää pyörittäviä koneita.
Hän haluaisi, että me ostaisimme hänelle ihan oman upouuden koneen. En oikein ymmärrä, mitä hän sillä koneella tekisi. Pelaisi? No sitä varten ovat nuo pelikonsolit. Muutenkin on jo ongelmaa tämän peliaddiktion kanssa.
Kellään meistä, varsinkaan lapsilla ei ole omaa. Sama kuin jääkaappi, pakastin, televisio, MEILLÄ on ne, ei jokaisella omia. Ei ole eikä tule. Lukio-iässä asia tulee uudelleen harkintaan, jos silloinkaan.
se ei ole tarkoitettu esim. siihen, että sinne asennetaan pelejä, ja että se sitten on lasten käsissä koko ajan niin, etteivät aikuiset pääse tekemään hommia.
Meillä ainakin koululainen saa olla koneella pelaamassa max n. 1 tunti/pv. Ja useimmiten ei edes tätä aikaa ole, vaan mieluummin leikkii kavereiden kanssa tai on ulkona tai harrastuksissa.. Mutta max aika sovittu, niiden päivien varalle jolloin ei muuta tekemistä ja haluaisi pelata ns koko päivän. Ihan ok toiminut.
hän ei ole mistään muusta kiinnostunut kuin siitä, että hän saa näyttää kavereille, miten hän pelaa. Sitten ne kaverit kyllästyvät ja lähtevät himaan, kun eivät jaksa katsella, miten jätkä pelaa. Ei auta, vaikka sanotaan kuinka, että nyt se peli pois, ei tuo sun kaveris jaksa enää.
Muun ajan lapsi raivoaa sitä, että te ootte paskoja kasvattajia kun ei saa pelata. Paska koti kun ei saa pelata. Hän kuulemma soittaa lastenvalvojalle, että hän ei saa pelata.
En mä niin luulekaan. Mutta jos on jo yks tai kaks konetta, niin miksi pitäis saada ihan oma? Mun mielestä sille pitää olla jo hyvä peruste, se että kaikilla muillakin on, ei ole sellainen.
Vierailija:
hän ei ole mistään muusta kiinnostunut kuin siitä, että hän saa näyttää kavereille, miten hän pelaa. Sitten ne kaverit kyllästyvät ja lähtevät himaan, kun eivät jaksa katsella, miten jätkä pelaa. Ei auta, vaikka sanotaan kuinka, että nyt se peli pois, ei tuo sun kaveris jaksa enää.Muun ajan lapsi raivoaa sitä, että te ootte paskoja kasvattajia kun ei saa pelata. Paska koti kun ei saa pelata. Hän kuulemma soittaa lastenvalvojalle, että hän ei saa pelata.
Ei meillä lapset edes tiedä mistään lastenvalvojasta. Pidä sille lapselle rajat ja kuri! Pelaamista max kolmena päivänä viikossa tunti kerrallaan.
Meillä poika tykkää, kun hän " omistaa" jotain. On jopa sovittu, että tämä osa pihasta on " omaa" . Sinne saa rakentaa majoja ym.... Sellaista leikkiähän se on, mutta en näe siinä mitään pahaa. Samanlailla oma huone on tärkeä. Ja siitä myös huolehtii. Ja toinen meidän perheen läppäreistä on " pojan" , vaikka äiti sitä myös käyttää.
En oikein tiedä, mihin viittaat sosiaalitapauksella. Mulla on kyllä kontakti sosiaalipuoleen, mutta syy ei ole lastensuojelullinen.
yksi on perheen yhteinen. Osa peleistä on hänen. Omaa huonetta hän ei tule saamaan, vaikka sellaisen haluaisikin. Hänellä on jatkuvia vaatimuksia, jotka vain kasvavat koko ajan. Kun hän jotain saa, seuraava vaatimus on jo kielen päällä.
Oman lapsen suusta. Tyttö on sitä mieltä että, sen pitäis saada oma kone, koska kaikilla muillakin on.
No, homma on nyt sellainen että, yksi kone saa toistaiseksi riittää, ihan sama vaikka muilla olis omat.