Minkä suomalaisen kaupungin nimessä on 5 A+kirjainta?
Nelosella Tiedä ja voita live-lähetyksessä sellanen peli. Ei tule mieleen vaikka olen mietiskellyt enkä kyllä halua kattoa tuota loppuun.
Kommentit (384)
Mulla tuli mieleen maarinhamina,mutta en tiedä kuuluuko se enää suomeen,joskus kun olin pieni niin se kuului.
Vierailija kirjoitti:
Entä minkä suomalaisen kaupungin nimessä on neljä U- kirjainta?
Huupurantu
ja on Suomessa, turha alkaa jankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on vain yksi oikea kaupunki, joten Helsaaaaanki.
ja toinen on Haaparanta
Onko kukaan vielä sanonut Ala-Vaasa? Löytyy pyydetyt 5 A-kirjainta.
Abba kirjoitti:
Onko kukaan vielä sanonut Ala-Vaasa? Löytyy pyydetyt 5 A-kirjainta.
Hittolainen tuli vaa Ala-Tikkurila mieleen, oot pro!
Vierailija kirjoitti:
Maarianhamina on vissiin jossain länsirannikolla? En kyllä tiedä onko se lähempänä Oulua vai Helsinkiä. Ap
Et tiedä, missä on Maarianhamina.
Sain yläasteella maantiedon kokeista vitosta ja kutosta, kun kyseltiin tietoa kaupungeista, joista, järvistä yms.
Oliko Maarianhamina siellä jossain Helsingissä saaressa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maarianhamina on vissiin jossain länsirannikolla? En kyllä tiedä onko se lähempänä Oulua vai Helsinkiä. Ap
Et tiedä, missä on Maarianhamina.
Ei haittaa, se on väärä vastaus kuitenki, oikea on Haaparanta ja se on Suomessa, pohjoisessa.
Vierailija kirjoitti:
Sain yläasteella maantiedon kokeista vitosta ja kutosta, kun kyseltiin tietoa kaupungeista, joista, järvistä yms.
Oliko Maarianhamina siellä jossain Helsingissä saaressa?
On kyllä, olet viisastunut kouluajoista, saisit jo varmaan seiskan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli mieleen maarinhamina,mutta en tiedä kuuluuko se enää suomeen,joskus kun olin pieni niin se kuului.
Juu kuuluu vielä. Muistatko sen suuren Itämeren sodan vuonna 2012 kun 300 000 suomalaista sotilasta taisteli Ruotsia vastaan puolustaen Ahvenanmaata? Suomi voitti sen sodan ja miestappiotkin oli vain sadoissa nuorissa miehissä. Ruotsalaiset olivat vähän tottumattomampia sotimaan, niin niitä kaatui vähän enemmän. Oli se hurja sota, mutta kyllä: Ahvenanmaa kuuluu vielä Suomelle.
Vierailija kirjoitti:
Maarianhamina.
Maarianhamina ei ole suomalainen kaupunki. Oikea vastaus olisi Rautavaara.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kysymys mutta mitä siellä peruskoulussa oikein opetetaan.
Tosi vähävirtanen jos 5A+
A+++++
AHVANANMAA ja HAAPARANTA!