Hyvä lohipastasalaatin ohje hakusessa! Onko ideoita? Loimulohen
palanen odottaa jääkaapissa enkä tiedä mitä siitä tekisin. Mies ja lapset juuri lähti ulkoilemaan ja tulevat tunnin päästä syömään. Millaisen salaatin tekisin!???
Kommentit (9)
pinjaminsiemeniä ja melonia ja pestoa... heh
t. lähiömami ;)
Vierailija:
pinjaminsiemeniä ja melonia ja pestoa... heh
t. lähiömami ;)
tuo 4sen resepti. On varmasti herkullinen mutta mulla ei toudellakaan ole noita tarpeita kaapissa ja sunnuntaina meilläpäin ovat putiikin kiinni.
t. ap
loimulohta, hemapa, keltainen paprika, auringonkuivattuja tomaatteja, täysjyväfusilleja, kastike (v. sipuli, viinietik, sokeria, suolaa, pippuria, sinappia, tilliä).
Toivottavasti maistuu myös lapsille.
ap
mulle tyhmälle, millaista on lohipasta? En ole koskaan sellaista missään nähnyt.
eli aina löytyy kaapista. Tuo verkkomeloni on ainoa, jota ei ole automaattisesti.
kotiäiti, ja minä kyllä yritän aina pitää pestoa kaapissa, erinomainen pikajuttu, jos ruokaa ei ehdi laittamaan, keittää vain kukkamakaroonit, sekaan pestoa ja raastaa vähän parmesaania ja ' ruoka' on valmis. Ja lapset tykkää, kun saavat itse raastaa juuston.
Pinjan siemeniä ostan kun ehdin, vähän kalliita ovat ja tuppaavat kulua kun ovat niin hyviä... Kaikkiin salaatteihin ja vaikka nuudeleihin. Auringonkukansiemenet ovat hyvä vähän mauttomampi ja halvempi korvike.
nimeltään Paolan pastasalaatti, toimii hyvin myös lohiversiona.
Tässä suunnilleen:
loimulohta (100-125 g / hlö)
pastaa (käytän itse proteiinipastaa) (1 dl kuivana / hlö)
lehtisalaattia, rucolaa tms.
verkkomelonia tai vaikka mandariinia (1 mandariini / hlö)
pestoa (1-1,5 rkl / hlö)
pinjansiemeniä paahdettuna (1 rkl/hlö)
punasipulirenkaita marinoituna limemehussa
parmesaanilastuja