Parisuhde, jossa miehellä on ex-vaimo ja lapsi..
Tilanne on tämä: olen kaukosuhteessa miehen kanssa, jolla on ex-vaimo ja lapsi. Avioeron syynä oli se, että vaimo ei halunnut enää jatkaa avioliittoa vaan hänellä oli uusi mies. Eron syy olin kuulemma kuitenkin minä, sillä olimme miehen kanssa ystäviä jo tuolloin. Pariskunnalla oli mennyt huonosti koko avioliiton ajan.
Nyt tämä entinen vaimo on mielestäni turhankin innokas viettämään aikaa mieheni kanssa, mutta mies ei näe siinä mitään pahaa. Muutamia päiviä sitten vaimo toi lapsen mieheni luo ja jäi sinne viettämään iltaa. Huomenna he ovat kaikki kolme menossa yhdessä viettämään päivää Heurekaan. Minä näen tilanteen huonona jo lapsen kannalta, sillä heidän avioliittonsa oli riitelyä täynnä ja nyt he yhtäkkiä ovat hyvissä väleissä. Koen, että lapsi ei pysty ymmärtämään tilannetta. Hän saattaa kuvitella, että isi ja äiti palaavat yhteen tai ainakin ihmetellä, miksi he eivät palaa, nyt kun kaikki on kerran hyvin.
En tiedä, olenko oikeassa vai väärässä tai mitkä ovat minun oikeuteni. Tuntuu kuitenkin pahalta, että mies ei tunnu ymmärtävän minua ja minun tarpeitani ja tunteitani.
Kuinka paljon minun pitäisi hyväksyä asioita, joita ex-vaimo ja lapsi " aiheuttavat" ? Teksti oli hieman sekava, mutta jos jollakulla olisi edes jokin kokemus aiheeseen liittyen...
Kommentit (36)
Jokin väärinkäsitys ilmeisesti, yötä olen ollut exän luona (siis pojan vieressä pojan huoneessa nukkuen) noin kerran kuussa.
Isi
Ja terapialla tässä viitataan perheneuvolaan, jonne olemme menossa pojan päiväkotiongelmien vuoksi.
Isi
puoliso ruotii TEIDÄN henkilökohtaisia asioita? Hui!
Kyllä mua ainakin loukkaisi todella paljon se, jos oma miesystäväni viettäisi aikaa " perheenä" ex-vaimonsa ja heidän yhteisen lapsensa kanssa.
Vierailija:
Kyllä mua ainakin loukkaisi todella paljon se, jos oma miesystäväni viettäisi aikaa " perheenä" ex-vaimonsa ja heidän yhteisen lapsensa kanssa.
Jos Isi ja ex olisivat hyvissä väleissä ja eron käyneet läpi kunnolla, voisi ap:kin olla ihan hyvin näillä perheretkillä mukana, eikö??
olen kanssasi samaan ketjuun aiemminkin osunut, ja aina sulla on vain toi sama virsi " jos et heti sopeudu ja hyväksy kaikkea, niin sit tää ei kuule ole vain sua varten ja hyväksy nyt se, että olet järjestyksessä miljoona miehesi arvojärjestyksessä" .
Ikävä, jos sinulla on asiat sillä tavalla, mutta tilanne ei ole tuollainen kaikissa uusperheissä. Kaikkea " siihen pakettiin" kuuluvaa ei tarvitse purematta niellä, eikä uuden kumppanin tarvitse mitään tuhkimon roolia ottaa. Harmi jos itselläsi sellainen tilanne on, vai onko vauvan äitiys ja pienentynyt elämänpiiri tuonut sinussa nimenomaan kaikki tuomitsevat piirteet esille?
Vierailija:
olen kanssasi samaan ketjuun aiemminkin osunut, ja aina sulla on vain toi sama virsi " jos et heti sopeudu ja hyväksy kaikkea, niin sit tää ei kuule ole vain sua varten ja hyväksy nyt se, että olet järjestyksessä miljoona miehesi arvojärjestyksessä" .Ikävä, jos sinulla on asiat sillä tavalla, mutta tilanne ei ole tuollainen kaikissa uusperheissä. Kaikkea " siihen pakettiin" kuuluvaa ei tarvitse purematta niellä, eikä uuden kumppanin tarvitse mitään tuhkimon roolia ottaa. Harmi jos itselläsi sellainen tilanne on, vai onko vauvan äitiys ja pienentynyt elämänpiiri tuonut sinussa nimenomaan kaikki tuomitsevat piirteet esille?
Vierailija:
Jokin väärinkäsitys ilmeisesti, yötä olen ollut exän luona (siis pojan vieressä pojan huoneessa nukkuen) noin kerran kuussa.Isi
ei ihme, jos kersa on sekaisin.
Ja Isi valitsi mieluummin viettää vapaa-aikaansa ja öitäkin ex-vaimon kanssa?
Ihan ok, ei siinä mitään. Mutta Ap:han tässä tuli siinä tapauksessa hylätyksi tavallaan...
Minulle olisi aivan ok, että hän yöpyisi kaikkien niiden exiensä luona, joiden kanssa hänellä on yhteisiä lapsia.
Isi
Jotenkin noloa käytöstä aikuiselta? naiselta.
Mutta tää onkin vaan mun mielipide.
Enkä näe isän toiminnassa mitään ihmeellistä. Vastuuntuntoinen isä.
Mutta nyt se vastuuntunto tuntuu täällä joillekin olevan väärin :-(
Kuvittele AP jonkun entisen poikaystävänsä kanssa, sen luona yöpymässä, jonkun jota se on rakastanut ja rakastellut sen kanssa... tuntevat toisensa läpikotaisin, joten ex-poikaystävä myös tietää miten Ap vietellään.
Tältä ap:sta on tuntunut (kuvittelen) kun olet ex-vaimosi kanssa. Lisäksi hän tietää, että ex-vaimollasi tulee aina olemaan erityissija sydämessäsi, koska hän on lapsesi äiti. Ei ihme että Ap on ollut epävarma. Ja syystäkin, jos sinä Isi kuitenkin valitset mieluummin viettää aikaa ex-vaimosi kanssa kuin tehdä Ap:n onnelliseksi.
Onko Isi ex-vaimollasi miesystävää? Jos on, niin miten hän on suhtautunut siihen, että yövyt ex-vaimon luona?
Osuitpa naulan kantaan, hänellä ei ole exiensä kanssa lapsia. Ei minulla olisi mitään tarvetta edes sylkeä exääni päin jollei meillä olisi yhteistä poikaa. Kun kuitenkin on, niin minusta on parempi pitää välit asiallisina.
Ex-vaimoni aloitti eromme jälkeen seurustelun parhaan kaverini kanssa, eipä ole ainakaan koskaan maininnut että yöpymiseni häiritsi. Mikäli jäi epäselväksi, niin ex-vaimoni vieressä en yövy, en häntä viereeni halua, hän ei minua kiinnosta seksuaalisesti tippaakaan.
Isi
Vierailija:
Jotenkin noloa käytöstä aikuiselta? naiselta.Mutta tää onkin vaan mun mielipide.
Enkä näe isän toiminnassa mitään ihmeellistä. Vastuuntuntoinen isä.
Mutta nyt se vastuuntunto tuntuu täällä joillekin olevan väärin :-(
Vierailija:
Osuitpa naulan kantaan, hänellä ei ole exiensä kanssa lapsia. Ei minulla olisi mitään tarvetta edes sylkeä exääni päin jollei meillä olisi yhteistä poikaa. Kun kuitenkin on, niin minusta on parempi pitää välit asiallisina.
Isi
Mutta kyllä minulla ainakin lopahtaisi mieleenkiinto miestä kohtaan, joka on valtaosan viikosta yötä exän luona (ap kertoi että neljäkin yötä), käy terapiassa exän kanssa jne. Eli onko ex sitten enää niin varmasti kuitenkaan vain ex?
Eri juttu on osallistua lapsen arkeen ja tulla toimeen exän kanssa kuin viettää aikaa exän kanssa.
Minä en tuollaista suhdetta jaksaisi, missä exällä on vielä noinkin suuri rooli vaan lopettaisin myöskin suhteen tuohon. Olen kyllä nykyisin äitipuoli eikä tämä tosiaan aina helppoa ole, mutta minusta mieheni ja hänen exänsä on hoitaneet suhteensa hyvin: ovat hyvissä väleissä, keskustelevat lapseen liittyvistä asioista jne., mutta eivät todellakaan hengaile missään yhdessä. Kummallakin on siis jo omat, uudet perheensä ja ex on tosiaan vain ex.
Monesti äitipuolta haukutaan ja sanotaan, että itsepä olet valintasi tehnyt.. Niinpä. Suhteen alussa kannattaakin tarkkaan katsoa, että millaiseen kuvioon sitä onkaan lähdössä mukaan ja jos yhtään epäilyttää (niinkuin tässä tapauksessa ap:lla) kannattaa suhde lopettaa jo alkuunsa.