Lue keskustelun säännöt.
Tarkoittaako se jotain jos verenpainetta mitattaessa pulssi välillä sykkii epätasaisesti?
09.02.2008 |
tyyliin...pum pum pum pum pum pupum pum pum pum pum pupum pum.....
Kommentit (6)
Minulla myös lepopulssi lähes sata ja olen huolissani siitä kuulen myös jumps jumps äänen. Mielestäni ei ole aina ollut. Tiedätkö onko normaalia? Kirjoitin tästä vähänaikaa sitten aloituksen, mutta ei taida paljoa vastaavaa olla..
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
kun neuvolassa on mitattu. Tosin verenpaine on sitten luokkaa 98/60, harvoin yläpaine yli 105; mahtaako liittyä tuohon pulssiin jotenkin, en tiedä.
Vierailija:
kun neuvolassa on mitattu. Tosin verenpaine on sitten luokkaa 98/60, harvoin yläpaine yli 105; mahtaako liittyä tuohon pulssiin jotenkin, en tiedä.
2/5
ei kyllä ihan noin kuin kuvailet. Kävi ilmi, kun olin EKG:ssä, ja se kone herjasi vähän väliä " arytmia" . Se on kuulemma nuorilla aikuisilla ihan hyvänlaatuista ja tavallista. Pulssini on muutenkin aika korkea, luokkaa 100, kun en harrasta mitään kestävyysliikuntaa.
Tämä nyt tuskin liittyy asiaan, mutta: Koirallani, joka sairasti kardiomyopatiaa oli sellainen cha-cha-rytminen pulssi, mutta muutenkin se pulssi oli jotain 200/min, kun piti olla jotain max. 100.