Onko niin että kun raskaus menee 2viikkoa yli vauva kerää enää pelkkää painoa?
Nyt on rv 41+4 ja viime neuvolassa paino oli pudonnut 1kilon. Tutut vain pelottelee että tulee isompi vauva kun yli menee. Onko kokemuksia kellä mennyt yli? Esikoiseni syntyi rv 39+4 ja painoi 2500
Kommentit (11)
näin on mulle sanottu.
2viikkoa meni yli, ja 4,5kiloinen..
2 viikkoa yli, ja painoi tasan 5 kiloa..esikoinen oli kyseessä. Muutkin lapset olleet kookkaita, laskettuun aikaan, tai hieman ennen syntyneet, ja painaneet n. 4 kiloa.
laskettuna aikana olisi arvioitu paino ollut 3400g, syntyessään painoi 3675g
Vierailija:
näin on mulle sanottu.2viikkoa meni yli, ja 4,5kiloinen..
vatsassa. Eli nahka oli lapsella vähän suuri, ei siis mitenkään ruttuisen suuri, mutta vähän " löysempi" kuin keskivertovauvalla. Syyksi sanottiin, että istukan toiminta alkaa yleensä heiketä siinä la:n tienoilla, ja siksi vauvat ei enää kasva/saattavat jopa laihtua.
Ja tietysti on poikkeuksiakin.
jos kerran olet jo kerran synnyttänyt, niin lantiosi kyllä sen huomio ja synnytys voipi olla paljon helpompi.
Mulla lapset suunnilleen samankokoiset koko raskauden ajan, toinen syntyi 39+5 ja oli 3975, toinen 41+6 ja oli 4110 g.
Vierailija:
vatsassa. Eli nahka oli lapsella vähän suuri, ei siis mitenkään ruttuisen suuri, mutta vähän " löysempi" kuin keskivertovauvalla. Syyksi sanottiin, että istukan toiminta alkaa yleensä heiketä siinä la:n tienoilla, ja siksi vauvat ei enää kasva/saattavat jopa laihtua.Ja tietysti on poikkeuksiakin.
En kyllä tiedä asiasta, mutta samansuuntaista olen kuullut. Vauvahan on jo ihan valmis ihminen.