Millainen siivo teillä on juuri nyt? ..ja mitä siitä ajattelet?
Täällä keittiön pöydällä päivän lehdet, muuten luututtu.
Lattialla lasten leluja.. näkyy siellä olevan myös kaulahuivi ja tytön mekko.
Lattia olisi luutuamisen tarpeessa..taas! Ei ole montaa päivää edellisestä kerrasta..imuroin toissapäivänä, mutta ei auta.
Sohvalla mun farkut, miehen paita ja housut, argh..saavat siitä kyytiä.
Vessa kaipaa siivousta..hana tuntuu tahraiselta, hyi.
Pyykit tuossa kuivumassa, täytyisi viikata ja laittaa koneesta uudet kuivumaan.
Tuntuu, et järjestelen koko ajan paikkoja, mutta siistiä ei ole juuri koskaan..
Niin ja leikkihuoneen lattia täynnä leluja, pedit petaamatta.Tulivat juuri päikkäreiltä.
Kommentit (17)
imuroimatta kaksi huonetta vielä ja lattialta lelut kerätty (osan taapero jo heitti takaisin). likaiset vaatteet kerätty pyykkikoriin, keittiö muuten siisti mutta tiskit pitää laittaa vielä koneeseen. vessa siivoomatta. sängyt pedattu ja muutama lehtikasa jotka pitää lajitella roskiin..
laatikoita jokapuolella ja tavaroita siellä täällä.. Mustakin tuntuu että vaikka kuinka siivoaisin niin puhdasta ei oo ikinä..
Ajattelen näin: olen laiska, saamaton ihminen vailla järjestelmällisyyttä.
Kodinhoitohuoneen pöydät ja kuivaustelineet täynnä puhtaita vaatteita, odottavat kaappiin laittamista...koneessa pyykkiä pyörimässä. Lattioilla lasten tavaroita, lastenhuoneen lattia kaaoksen vallassa....Vessat pitäis siivota ja lattiat pestä mopin kanssa...ja tässä vaan istun koneella krjoittamassa...ehkä sit huomenna kun on perjantai.
en ole päässyt vielä edes imuroimaan. Kaaos oli aamulla
Plussat:
sängyt on pedattu, tiskit on koneessa, pöydät on puhtaat rojusta ja lehdistä, kodinhoitohuoneessa ei puhdasta pyykkiä odottamassa kaappeihin vientiä.
Miinukset:
Imurointi ja lattioiden pesu pitäisi tehdä.
Vessan tason on täynnä meikkejä ja kaiken maailman purnukoita. Olohuoneen sohva täynnä peittoja ja tyynyjä lapsen leikkien jäljiltä. Ikkunoissa on pienten käsien jälkiä.
Yleisilme kuitenkin sellainen, että kehtaisin päästää vieraita tänne. Minusta muutamat roskat lattialla ei ole niin paha juttu kuin joka puolella olevat rojukasta.
Lattiat peruspuhtaat, lastenhuoneessa jotain leluja
Makuuhuone kuin hävityksen kauhistus, peti petaamatta ja puolipitovaatteita siellätäällä.
Vessa ihan ok
Pyykit koneessa, kaks koneellista oottas viikkaajaa ja ainakin 5 koneellista vielä likaista
Pölyä on erinäisissä paikoissa
Keittiössä välipala- ja lounastiskit
Sanoisin, että ihan ok tässä elämänvaiheessa :D
T. Lapset 8v, 4v ja 1v & viimeisillään raskaana
On todettu, että siivouksen jälkeen on ehkä tunnin verran suhteellisen siistiä, sitten joku levittelee lelut, lehtikorin, astioita, pyykkejä... Meillä lapsia on jo 3 joista nuorin varsinainen touhotin.
Pitäisi siitä lajitella roinat jonnekkin. Kahden viikon kirppisputki takana ja nämä ovat jäänteitä siitä ;(
En tiedä pakkaisinko suoraan pois vai hinnoittelisinko valmiiksi seuraavaa kirppiskertaa varten. Siirrän päätöstä koko ajan. Puuh!
Lapsista vanhin imuroi eilen (kohtalaisesti, vähän roskia jäi pyörimään nurkkiin), itse pesin vessat. Pölyt pitäisi pyyhkiä, puhtaat pyykit lajitella ja viikata kaappeihin. Sitten olisi minusta riittävä siisteys omalle sakille. Tavaroita nyt tietysti lojuu vähän missä sattuu, nuorimpien huoneessa on leluja levällään ja mun työhuone on sotkuinen! Kylppärissä voisi siivota, kaapit voisi järjestää (varsinkin nuorimpien vaatekaapin) ja koululaisten huoneissakin on huomauttamista. MUTTA en jaksa stressata tällä, meillä ei varmaan koskaan ole täydellisen siistiä. Riittää, että ei koirankarvoja leiju aivan kohtuuttomasti ympärillä eikä hiekkaa tai leivänmurusia ropise lattioilla.
mutta evvk, koska muutetaan viikonloppuna...
Muutama viikko sitten meni hermot. Minä olen ainut joka tekee yhtään mitään siivouksen suhteen. Sekin kävisi jos mies huolehtisi, että hän ja lapset on poissa jaloista siivouksen ajan. Vaan kun ei käy hän istuu lauantaina yöpaita päällä iltapäivään asti tietokoneella ja lapset roudaa kaikki lelunsa lauantai aamuna olkkariin ja ne ei lähde sieltä pois muutakun minun avulla.
Viime viikonlopun olin reisussa ja paskan määrä vaan lisääntyi sillä aikaa.
Ilmeisesti tämä ei meillä muutu ellen pistä vaan jokaista siivoamaan jotain lapsista lähtien. Mutta olen päättänyt, että en tee mitään sittenpähän näkevät mikä sotku tulee jos kämppä on siinä siivossa kun nämä arvon "loiset" sen hoitaa. Tässä on vaan suuri riski, että minun hermot menee ennen kuin muilla menee jakeluun.
kaaosta osassa huoneista, pari just siivottu, ehkä jouluksi sais kuntoon loputkin. Pyykkiä pitäis selvittää kaappeihin, kone pyörii paraikaa, mutta nyt ei todellakaan jaksa (nukuin huonosti ison mahani kanssa, vain pari tuntia) ja menojakin illaksi. Hyvä kun ruuan saan ja sit menoksi... Toivottavasti viikonloppuna hetkeksi helpottais, kun ens viikko on taas täynnä yhtä ja toista tapahtumaa. Huoh!
Toivoo, että mies tulis myöhemmin kotiin, että sais edes jotain siivoo pois silmien alta. Yllättäin keittiö on ainut siisti paikka. Tuo 2vee kun ei siellä oikein viihdy. Vetääkö teidänkin leikki-ikäiset kaikki paikat sileiksi? Miten saisin pikkuhiljaa oppimaan siivoamisen jalon taidon, kun ei meinaa onnistua!
Siis lapsia viisi, ja lisäksi kaksi hoitolasta (jotka juuri haettiin). Mies työmatkalla tiistaiaamusta asti (ja meillä mies kyllä siivoaa enemmän kuin sotkee :) ).
Olohuoneessa vein juuri koneellisen pyykkiä joka pitäisi viikata, keittiössä pari astiaa laittamatta tiskikoneeseen, lastenhuoneessa pieni leikki menossa. Vessa on kyllä likainen, se pitäisi siivota vielä tänään (ei todellakaan kuulu lempipuuhiini). Lattia hieman tahrainen, kun päivittäin 2x1v ja 2x3v tuossa ruokailee, kaikki ei aina pysy lautasella/pöydällä. Lattiat kyllä imuroitu äsken keittiöstä ja eteisestä, tuo tulee tehtyä päivittäin.
Mielestäni ihan kohtuusiistiä, eikä mua haittais jos tulis yllätysvieraita.
Välillä tuntuu että ei tästä tule mitään, kun vaan ihan hitusen hellitän, enkä laita ihan joka ikistä tavaraa heti taas paikoilleen, niin homma karkaa käsistä.
Joka paikka on täynnä tavaraa, mitään et löydä mistään, ja kämppä on ihan hujan hajan.
Olen erittäin aktiivisesti yrittänyt poistaa tavaraa taloudestamme viimeiset 2 vuotta. Mutta edelleen sitä tavaraa on joka nurkassa.
Jos en joka hetki ole siivoilemassa, pyyhkimässä, laittamassa tavaraa paikoilleen niin kämppä on kaaoksessa. Eli vien mennessä tuon tullessa, ja näin pysyy jonkinlainen järjestys.
Ja sitten mies vielä kommentoi, että "älä nyt stressaa, ota säkin joskus rennosti". Joopajoo, jos otan ns. rennosti enkä siivoile jatkuvasti, joudun seuraavaksi siivota niin valtavaa kaaosta että se uuvuttaa vielä enemmän.