Osaatteko arvioida paljon teillä menee vuodessa lastenvaatteisiin rahaa?
Ja minkä ikäisen lapsen?
Itse ostan lähinnä kirppareilta ja huutonetistä ja alle kouluikäiselle lapselle menee max 150e/v. Ja tutuiltakin ollaan käytettyjä vaatteita jonkun verran saaneet. Onko se vähän vai paljon?
Kommentit (15)
olen shoppailuhullu ja vähänväliä on lapsille jotain ostettava vaikka vähäiselle käytölle sitten jää. Itse en aikani saanut, joten annan lapselleni kaiken minkä voin.
Jotain saadaan sukulaisilta, joskus löydän jotain käytettynä, pääosin ostan vaatteet alesta tai marketeista. Lapsia kaksi, leikki-ikäinen ja alakoululainen, jotain on jäänyt isommalta pienemmälle.
Kaksi lasta, saadaan sukulaisilta vanhoja vaatteita ja kirppareilta. En muista kovin montaa isompaa juttua, mitä olisi ostettu. Kengät mukaan lukien ehkä 100e/lapsi mennyt, vuodessa ehkä 150-200e yhteensä.
Ehkä 3000-4000 e voisi olla lähellä totuutta?
Siis 150 euroa ei riitä mihinkään vuodessa. Mulla menee keskimäärin 50-100 euroa vähintään kuukaudessa lapsen vaatteisiin - vaikka käytän myös huutonettiä, kirppareita ym.
Lapsen vaatekaapista varustaisi 3-4 samanikäistä lasta varmasti helpostikin. Ja taas on aika myydä pienimpiä kokoja pois ja shoppailla uusia isompia tilalle.
tai ylikin. Ihan liikaa. Mulla on oikeasti addiktio lastenvaatteiden shoppailuun. :-(
Ja laadukkaita pitää olla.
Sisävaatetta ostan jonkun verran käytettynä esim. huutonetistä. Mutta arvioisin että 2000-2500e vuosi
- 500 vuodessa ulkovaatteisiin (talvi + kesä, asusteineen)
- n. 6 paria kenkiä vuodessa n. 300
- sisävaatteet, juhlavaatteet, sukkahousut, alusvaatteet, sukat, yöpuvut
jo tänä viikonloppuna meni yli 300¿
6 henkeä joista 4 lapsia. Kuukaudessa menee vaatteisiin rahaa keskimäärin 220e, vuodessa siis 2660e, sisältää kengät. Olen huomannut että alemmas on vaikea tinkiä ellei sitten halua ostaa kirpparilta niitä 90-luvun rytkyjä.
Kannattais seurata paljonko menee, tulee monelle yllätyksenä ettei se 200 euroa vuodessa riitäkään.
edes yhdelle lapselle jos ei sitten saa aivan kaikkea joltakin sopivalta kaverilta.
joten vaikea sanoa mikä summa tulee olemaan. Tänä vuonna pelkästään talvihaalariin ja 1v-synttärimekkoon on mennyt yhteensä 150 euroa.
Sitten muut ostokset, apua, mitähän sanoisin...
Meilläkin kyllä kirppareilta ostetaan ja tilataan Huutiksesta, mutta kyllä uusiakin ostetaan. Oisko ekana vuonna mennyt vaatteisiin kaikkiaan noin 500 euroa?
Sinnepäin ainakin, en ole laskenut sentilleen.
Omiin vaatteisiini käytän enemmän.
Itse en ole koskaan laskenut, mutta reilusti keskiverron alle, alle kouluikäisiä ovat 2 lasta. Suuri osa vaatteista kirppareilta ja aleista. Mutta sitten esim. kengät uusina ja yleensä normaalihintasina, laadukkaita kenkiä. Joten kyllä enemmän menee kuin tuo sinun mainitsemasi summa.