Synnytys edessä
mutta mutta.
Olen aivan hirveän alavireinen. Tiuskin koko perheelle jatkuvasti ja itkettää pienetkin vastoinkäymiset. Eilen kaadoin koko vesituopilliseni lattialle ja pillahdin itkuun ja karjuin vesiä kuivatessa niin, että koirakin joutui menemään piiloon minua.
Minä olen alkanut epäillä, jaksanko sitten hoitaa lapsia kun vauva on syntynyt.
Tänään tuli jopa sellainen ajatus, että toivoisin kuolevani synnytyksessä, ettei tarvis enää olla täällä.
Sanokaa, että vauvan saannin jälkeen mieli kohenee!
Kommentit (6)
mieliala siltä että on piankin edessä..
silloin saattaa olla synnytyksen jälkeinen masennus/babyblues kyseessä ja siihen on saatavilla hoitoa.
Mutta ymmärrän tuon tämän hetkisen olotilasi, mulla itsellä samanlainen aika-ajoin... jaksamista. :)
Tänään tuli jo puolison kanssa kauhea riita, kun sanoin, että olisin mieluiten yksinäni vaikka hänen lapsensa ovat tulossa meille viikonlopuksi. Ja nyt on sitten siitäkin todella paha mieli, eikä asiasta edes juteltu sen enempää. Mutta kun en vaan jaksaisi ketään enkä mitään.
Muutenkin todella väsynyt ja kyllästynyt olo, mikään ei kiinnosta ja kaikki ärsyttää. Uskon ja toivon todella, että tämä olotila väistyy pian!!! =)
Jaksamista!
Vierailija:
Tänään tuli jo puolison kanssa kauhea riita, kun sanoin, että olisin mieluiten yksinäni vaikka hänen lapsensa ovat tulossa meille viikonlopuksi. Ja nyt on sitten siitäkin todella paha mieli, eikä asiasta edes juteltu sen enempää. Mutta kun en vaan jaksaisi ketään enkä mitään.Muutenkin todella väsynyt ja kyllästynyt olo, mikään ei kiinnosta ja kaikki ärsyttää. Uskon ja toivon todella, että tämä olotila väistyy pian!!! =)
Jaksamista!
Pitäkää huolta itsestänne, levätkää. Ja jos et jaksa miehesi lapsia, mene vaikka muualle lepäämään. Sinulla on siihen oikeus, mies voi pyörittää huushollia nyt.
Ja jos masentaa, puhu lääkärille. Pääset helpommalla, jos masennukseen tartutaan ajoissa, ei vasta sitten kun se on todella pitkällä.
kun saat sen pehmeän hoivahormoonipilven päällesi, niin kaikki muu tuntuu kaukaiselta, paitsi uusi IHANA PIENI VAUVA! Silloin saa vähemmän oleelliset asiat (siivous, järjestys, aikataulut) väistyä vähäksi aikaa, nauti siis!
Onnea vielä, ja tsemppiä " salille" ! :)