PCO/MFO
Tervehdys kaikille!
Saataisko aikaan oikein oma pino meille nauhamasia ja sekalaisia munasoluja munasarjoissa kantaville yrittäjille?
Ihan mielenkiinnosta - löytyykö muita jotka omaa Mfo-tyyppiset munasarjat?
T. Ermeline
Kommentit (3)
MFO on Multi Follikel Ovaries tai siis jotain sinne päin. Joka tapauksessa mun munasarjat on PCO-tyyppiset eli munasoluja näkyy munasoluissa enemmänkin mutta ne ovat erilaiset kuin puhtaissa PCO tapauksissa jolloin puhutaan helminauhamaisesista munasoluista munasarjoissa kun MFOssa munasolut on " sikinsokin" pitkin munasarjoja...
PCO ja MFO eroaa toisistaan myöskin siinä että mulle ei esimerkiksi meto auta (luojan kiitos, sillä mä olin niistä TOSI huonovointinen).
Dieettiä lääkäri kuitenkin suositteli - joten yritetään :o/...
Mulla todettiin myös PCO lapsettomuushoitojen alussa, mutta varsinaisesti sain asiasta asiallista tietoa sekä myös lääkkeet PCO:hon liittyvään insuliiniresistenssiin vasta tämän vuoden helmikuussa käytyäni yksityisellä lääkärillä. Hiukan harmittaa kun en aikaisemmin ymmärtänyt yksityisellä käydä, vaan jahkailin tuolla kunnallisen puolella täysin tietämättömänä siitä että minulla oli vaihtoehtoja...
Nyt toivo viriää taas, josko insuliinin heilahteluiden aisoihin saanti vaikka toisi mukaan sen kauan kaivatun raskauden!
Mulla on myös pco-tyyppiset munasarjat, jotka heilaa ees taas sen mukaan, syönkö metformiinia vai en. Kun syön, pco:sta ei jälkeäkään, kun en syö, diagnoosi on selvä.