Apua! Onko ketään kenen vauva olisi syönyt Almiron Peptiä??
Meidän vauva nyt 7 viikkoa, syntynyt keskosena ja saanut melkein koko pienen ikänsä Almironia, koska mun maito ei sopinut sille.
Nyt oli lääkärin kanssa puhe, että ruvetaan kokeilemaan tavallista korviketta.
Itse olin ajatellut että siirryttäisiin varovasti lisäämällä korviketta nykyisen sekaan pikkuhiljaa, mutta lääkäri meinas et heti antais vaan yhden kokonaisen ruoka-annoksen, että nähtäis miten reagoi, lähinnä siis meinas kait vatsean osalta...
Ja mua kyllä hirvittää..
Mites teillä jos on vastaavasta kokemuksia niin kuulisin mielelläni että miten toimitte ja oliko ongelmia?
Kommentit (8)
Maitoaltistuksessakin aloitetaan kokeilemaan normaalia korviketta ihan pikku hiljaa, jotta mahdolliset oireet eivät tulisi niin pahana.
Anna pikku hiljaa sitä normaalia, älä missään nimessä suuria annoksia.
Saanko kysyä minkä takia teille määrättiin almiron? Luin kyllä että maitosi ei hänelle sopinut, mutta millaisia oireita vauva sai omasta maidostasi?
Nimimerkki, jonka lapsella 7 viikkosena todettu maitoallergia.
mutta sitten kun päästiin kotiin, minun täytyi alkaa lisätä pumpattuun maitoon myös NAN:ia, koska oma maitoni ei riittänyt.
Olen sadatellut sitä vaikka kuinka, koska vauvani alkoi sen jälkeen oireilemaan mahallaan ja vähitellen hänelle kehittyi paha maitoallergia. En siis itse antaisi noin pienelle mitään muuta kuin Almiron Peptiä tai jotain vastaavaa tuotetta, vaikka kuinka lääkärit suosittelisivat. Meillä Almiron oli suoranainen pelastus, sitten kun maitoallergia todettiin! Vauvasta, joka itki iltaisin kolme tuntia putkeen, tuli kertaheitolla todellinen aurinko ja ilopilleri:))
Tämä nyt ei ollut vastaus kysymyseesi, mutta näin olen itse päättänyt toimia, jos joskus vielä olen samassa tilanteessa. Vähintäänkin aloittaisin aivan pienellä annoksella tavallisen korvikkeen. Näin lääkäri meitä silloin ohjasi.
itse en enää kovin kauaa varmaan olisi jaksanut. 3
Eli sairaalassa ruvettiin ihmettelemään kun vauvan paino ei alkanut nousemaan ja tarkemmissa tutkimuksissa selvisi että mun maito " tuli suoraan läpi" eli sokerit ei imeytyny ollenkaan. Joten siitä lähtien on saanut Almironia.
On kuulemma keskosilla ihan tyypillinen vaiva, joka ei valttämättä tarkoita että olisi maitoallergiaa..
Mut joo ne lekurin neuvot mietityttää niin paljon, et tekis mieli kyllä toimia omin päin ja kokeilla sitä siirtymistä varovasti pikkuhiljaa eikä kertalaakista.
Mutta uskallanko toimia vastoin hoitavan lääkärin ohjeita??
Ja lisää aiheesta ja kokemuksista lukisin kyllä mielelläni!
t.ap
Joskus äiti tietää mikä on parhaaksi lapselle toisin kuten lääkäri.
Niitäkin tapauksia on joille sopii esim nan mutta ei tutteli, ja toisin päin..
Jos haluat kokeilla tavallista korviketta, niin kokeile tosiaan ensin pientä määrää. Milla viikoilla lapsesi syntyi?
-lasten sh
Ei meille ainakaan sanottu että pitää kerralla antaa toista.
Mut toi suhde oli meijän oma päättely:)
Ai niin ja maha ei menny enää sekaisin:)