Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paha lapsi?

Vierailija
08.02.2008 |

Voiko lapsi olla paha jo syntyessään? Meillä asuu sellainen " pikkupiru" että tällaisia asioita on saanut minut miettimään. Heti kun olen väsynyt ja huonovointinen tämä lapseni huomaa " tilaisuutensa" tulleen ja käy armotta kimppuuni. Hän lyö minua, repii vaatteitani ja yrittää tulla pomppimaan päälleni, herättää vauvan tahallaan päiväunilta tai yrittää vahingoittaa vauvaa. Ja tekee kaiken tämän ilkeä ilme kasvoillaan itsekseen hykerrellen ja hihittelee kun toisiin sattuu! Ihmettelen missä on lapsen sympatiantunteet vai onko myötätunto liikaa vaadittu 3-vuotiaalta. Muutoinkin lapsi tekee tempauksia jotka kuvastavat silkkaa ilkeyttä :( Onko kellään muulla samanlaista?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää, että " pahat teot" aiheuttaa reaktion. Lapsi haluaa huomiota, oli se sitten positiivista tai negatiivista.

Vierailija
22/26 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on tunkenut sun ja 3-vuotiaan väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 v uhmis tuhmis ja välillä pikkuveli saa sen kokea tuta kuten äitikin. Varsinkin kun alkaa väsy painaa. Sitten välillä taas ihan enkeli. Luulenpa että osaksi hakee huomiota ja osaksi ilkistelee kun ei ole parempaakaan tekemistä. Eli huomiota ja puuhastelua yhdessä. Helppo tietty sanoa. Kyllä välillä ärräpäät täälläki lentää.

Vierailija
24/26 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uros-sukupuolenhan olisi pitänyt jo ajat sitten hävitä kokonaan ja naaraan kehittyä itsehedelmöittyväksi. tätä mieltä biologit ovat.

Siitä saattaa osittain juontaa juurensa poikien egoistisuus ja tuhoamisvimma. Syvällä geeneissään he tietävät olevansa täysin turhia. Heidän elämällään ei ole merkitystä, joten he vihaavat niitä, kenen elämällä on, eli naisia.

Vierailija
25/26 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli ihan paha olo 3-vuotiaan puolesta...

NO, anyway. Meillä myös 3v uhmis täällä. Ei ihan noin rajua mutta kuitenkin.

Olen itse huomannut, että kaipaa ihan hirveästi äidin syliä ja paijaamista. Kokeilepa ottaa sylkkyyn vähän useammin sillä hetkellä kun uhmakohtausta ei ole, istu sohvalle ja rapsuttele vähän selästä, juttele hetki kivoja ja istutte ihan hiljaa vaan. Mä itse ainakin huomaan oikein miten lapsi rentoutuu sylissä jne. Kun itse olen kans 3 lapsen äiti ja arki on tosi kiireistä ja väsyttävää ja tuo pieni kolmevee unohtuu niin kovin helposti.

Jos tuntuu että hellyystankkaukset eivät riitä ja tilanne pahenee niin juttele sitten vaikka neuvolaan.

Ja uhmakohtauksen sattuessa itse toimin vielä 7vuotiaankin kanssa niin, että otan tiukasti syliin ja rauhoittelen siinä. Puhun itse ihan rauhallisesti ja supattelen korvaan vaikka toinen reuhoo ja raivoaa siinä. Usein tyyntyy nyyhkytykseksi ja alkaakin halata mua ihan hillittömästi. Huomaan siis, että vielä tuonkin ikäinen osaa hakea sitä hellyyttä vähän kapinan kautta =)

Pääsisitkö joskus tuon isoveljen kanssa kaksistaan vaikka kauppaan tms. ja iskä hoitais pienintä sisarusta? vois tehdä teille hyvää.

Tsemppiä vaan, sulla on ihana touhukas ja uhmakas kolmevuotias miehenalku jolla on ihanan ajatteleva inhimillinen äiti!

Vierailija
26/26 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan huomannut saavansa huomiota negatiivisin keinoin. Ja on hyvin tavallista, että hyvin huomion hakuinen lapsi pikku hiljaa muuttuu aikuisen silmissä pahaksi ja ilkeäksi.

Tärkeintä on nyt, että löydät lapsestasi mukavia ja rakkaita puolia, jotta lapsesi huomaa saavansa rakkautta ja hyväksymistä. On hyvin tavallista, että " ilkeän" lapsen kanssa lapsen käyttäytyessä normaalisti äiti huoahtaa, eikä anna positiivista palautetta vaan ikään kuin odottaa jotain huonoa käytöstä kohta tulevaksi. Tärkeää on huomioita ne hetket kun menee hyvin, jolloin itsekin alkaa taas näkemään lapsensa omana rakkaana lapsena eikä ilkiönä.

t. psykologi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan