Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua, kolmas tulossa liian pian

08.02.2008 |

Meillä on nyt 10kk kaksoset ja illalla raskaustesti näytti positiivista. Olimme kyllä puhuneet kolmannesta lapsesta, mutta ei näin pian. Mitä tehdä nyt?

Kaipailisin tukea/kokemuksia... Selviääkö kolmen pienen lapsen kanssa, kun kaksoset olisivat vain reilu 1,5 -vuotiaita?

Vai onko abortti ainut " järkevä" ratkaisu? En vain tiedä olisiko minusta siihen...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...et sitten ole kuullut ehkäisystä mitään?

Kyllä kolmen pienen lapsen kanssa pärjää vallan mainiosti, toiset saan ne kolme yhdellä kertaa. Abortti ei liene ratkaisu tällaisessa tilanteessa vaikka toki aisia on ihan teidän oma.

Vierailija
2/7 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Itselläni ei ole kuin nämä 1v5kk kaksoset, eikä tulollaankaan vielä seuraavaa. Mutta, uskoisin että jos nyt tulisi nyytti kainaloon, niin hengissä selvittäisiin. Nämä meidän pienet on jo melko itsenäisiä. syövät itse ja leikkivät yhdessä. toki pukeminen, vaipanvaihto ym. tarvitsee vielä äitiä. Mun mielestä abortti ei tosiaankaan ole hyvä ratkaisu, koskaan! Aloitat vaan hyvissä ajoin kaksosten kanssa, syömishommat ym. äkkiä oppivat kun vaan saavat harjoitella (sotkea) rauhassa :) tsemppiä, kyllä se siitä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta... Kannattaa nyt miettiä tarkkaan mihin teistä on. Onko parisuhteenne kunnossa, osallistuuko mies kunnolla,mikä on elämäntilanne noin muuten? Tottakai aikuiset ihmiset vastaavat tekemisistään, mutta nyt täytyy teidän kahden vain jutella ja saada asiat toimimaan.

Nämä kaikki asiat vaikuttavat siihen kuinka sinä ja myös miehesi pärjäätte.

Onhan se ihan selvä että kaksi noin pientä ja vauva on raskas yhtälö,mutta jos teillä on asiat kunnossa, kyllä siitä varmasti selviää.

Valitettavan usein liiallinen lapsimäärä vaikuttaa parisuhteen laatuun, luulen että siksi niin usein parit eroavat kun on liikaa kaikkea, ei jaksa ja sitten nähdään vain parhaaksi erota.

Mutta en voi muuta siis sanoa kuin että jutelkaa ja miettikää, kolmesta laspesta kyllä varmasti selviätte:)

martina, kaksoset 3v8kk ja vauva 9,5kk

Vierailija
4/7 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksosilla ja kolmannella ikäeroa 1v7kk. Olihan siinä alkuun vähän hakemista arjen kanssa, mutta hyvin pärjättiin. Joskus vaan kun pääsi kolmannen kanssa kahdestaan kauppaa tms niin oli koko ajan tunne että on hukannut toisen vauvan :D

Nyttemmin kaksoset 8v ja nuorin viidestä täytti 1v. :)

Vierailija
5/7 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...myös esikoistytöt olivat vähän päälle vuoden, kun aloimme odottaa kolmatta lastamme. Tytöt täyttivät sitten kaksi ja pikkuveli syntyi siitä viikon päästä. Kädet on olleet täynnä töitä koko ajan, mutta siihen olin/olimme tottuneet jo kaksosvauvojen (jotka olivat vielä syntyneet keskosina) kanssa. Itse olen pienen ikäeron kannalla, varsinkin kun katson nyt kuinka kaikki kolme lasta touhuavat yhdessä ja välittävät toisistaan. Mutta kannattaa tietenkin pohtia omaa jaksamistaan ja kaikkea mitä Martinakin ehti mainita, mm. että osallistuuko isä kotitöihin ja lastenhoitoon, tai voiko apua saada muualtakin, ja asuuko esim. isovanhemmat lähellä jne. Meillä on mennyt kaikki melko hyvin, kun olen pyytänyt ja saanut apua, opetellut olemaan hieman suurpiirteisempi huushollin kanssa, sekä pidän melko tarkan päivärytmin, jotta arki sujuisi jouheasti. Tsemppiä päätöksentekoon!

Vierailija
6/7 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rakennettiin ok-taloa...Hässäkkää oli, nyt ne on 4,5 v ja 2 x 3 v. Meillä palkattiin Kelan avustuksella vanhemmalle lapselle hoitaja ja itse hoidin virallisesti kaksosia. Käytännössä kaikki hoiti kuitenkin kaikkia ;)!

Maksettiin vain n 200 ¿/kk työnantaja ym maksuja, joten selvitä nyt ihmeessä Kelasta hommat! JA selviätte takuulla. Meillä on vielä 4. poika, joka on nyt 1 v 4kk ja vieläkin selvitään. VÄlillä omilla ja välillä varapattereilla :=) ja taas välillä ladataan ja taas mennään ;)!

Tsemppiä, mäkin olin kauhusta jäykkänä neljännen raskauden aikana puolväliin saakka, sitten tuli suuri onnellisuuden tunne. Älä missään nimessä keskeytä, surisit sitä varmasti myöhemmin ja mitäs jos et koskaan enää tulisikaan raskaaksi tms!

Kaikesta selviää usko pois! Ja apua kehiin,

Tsempitykset, Tiiuli ja 4 poikaa alle 5 v

Vierailija
7/7 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti selviää! Meillä on kolme pientä 1v 4 kk ikäeroilla (nuorin nyt 6 kk) ja hyvin on mennyt. Kyllähän tässä kädet töitä täynnä on, mutta pienillä ikäeroilla lapset saa helposti samaan rytmiin ja rutiinien avulla arki pyörii ainakin meillä sujuvasti. Meillä on ollut myös mummi paljon apuna varsinkin silloin, kun lapset ovat sairaina. Se on suuri apu - näin löytyy syliä ja hoivaa kaikille pienille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän