o=o=o VIIKONLOPUN HELMINAUHA o=o=o
Kommentit (49)
Äsken kun istuin kiikussa ja katsoin maastohiihtokisoja, alkoi supistella 5 - 10 min välein vähän reilun puolen tunnin ajan. Sit lähetys loppui ja lähdin vessaan, kun tarve siihen tuntui olevan. Senpä jälkeen ei sit taas ookaan supistellut :-/. Ajattelin, että olispa hyvä lähteä tänään synnärille, kun kello vielä noinkin vähän ja ehtisin äidinkin tänne hälyyttää tälle päivälle (siis anoppi tulee tänne ensin, kun asuu melkein vieressä) jne. Ei nyt tietty heti olis mihinkään sännätty, mut jos supparit olis jatkuneet ja voimistuneet, niin sit tilanteen mukaan. Mua vaan niin tympii ajatella sitä öistä lähtöä (no joo, mihinkäs me tästä muka yölläkään lähdettäis paitsi mies töihin ;-).
No, ei auta kuin toivoa, että alkaisivat vielä uudestaan... Jospa Lumi_Leopardillakin käynnistyis synnytys vähän aikaisemmin kuin edellinen!
neronja rv 41+0
Kaikille masun kanssa kärvistelijöille isot halit!!
Mulla meinas oikeesti pää levitä kun mentiin yli ajalle. Monen hyvän oloisen suppari/kipusession loputtua tuntui siltä että taas vedettiin matto alta. Se oli todella hermoja raastavaa!!
Synnytyspäivä oli seuraavanlainen: aamulla ja päivällä ei mitään tuntemuksia. Konttasin lattioita puhtaaksi, hain pihalta ikeakassilla puita leivinuuniin, laskin kuopuksen kanssa liukumäkeä, saunoin, kävin lenkillä j a sitten mies kirjaimellisesti pani vauhtia saunan jälkeen ja se oli kuin naps siitä lähti kipeet supparit ja heti sellaisia ettei viitsinyt kauaa miettiä sairaalan lähtöä.
Kovasti voimia ja tsemppiä synnytykseen sitä odottaville!!!
aurela ja rauhallinen ihmemies
..sitä kääröä kovasti jo tännekin odotellaan <3
Tämä päivä on ollut täynnä alamahan nippailuja ja pakotusta ja tuntuu varsinkin seisoviltani kauhea paine alakerrassa...supistuksista en ole varma, onko niitä ollut samaan aikaan..masu on kyllä ollut kovan tunuinen, jos ne on sitten jo vaihtunu noin kipeämmiksi kun tähän asti on ollut vain se painon tunne..tiedä häntä..
huomenna olis neuvola ja pelottaa jos tulee lähtö äippäpolille tutkimuksiin, mikäli sf mitta ei ole kasvanut... :/
Mutta voimia meille kaikille!!
Suvi ja pikkuinen 38+1
Sydämelliset onnittelut täältä minultakin kaikille pienokaisen jo saaneille!
Lumileopardi ja neronja täällä pidetään seuraa.. Eli yhdessä koossa ollaan täällä myös. Eikä ole minkäänlaisia tuntemuksia mihinkään suuntaan. Parin viikon takaiset kivuliaat supistukset ja liitoskivutkin ovat kadonneet johonkin. Olo on oikeastaan aika hyvä.
Kyselyt joko-joko, no eikö vielä, alkaa ottaan päähän. Esikoinen tosiaan syntyi viikolla 41+2, eli olin jo henkisesti valmistautunut siihen että tätä pienokaista saa myös odotella.. Tottakai toivon että saan tytön pian syliin.
Mullakaan ei ole vielä tyttö laskeutunut ihan alas asti. Mutta se on kuulemma uudelleensynnyttäjillä yleistä, että vauva laskeutuu vasta synnytyksen alkaessa. Mietin vaan että mitähän noi kivuliaat supistukset sai aikaan silloin kun niitä tuli.. Ilmeisesti ei mitään :O.
Ässiä on täälläkin testailtu, toistaiseksi tuloksettomana. Esikko lähti shoppailulla käyntiin. Pitää vissiin ens lauantaina lähtä johonkin ostoskeskukseen tai Ikeaan :). (Lauantai sen takia, kun mua ahdistaa toi ihmispaljous, kun ei mahdu liikkumaan.)
Poika kutsuu, joten pitää lähteä nauttimaan sen seurasta (vielä kun saa mun jakamattoman huomion).
Kaikille oikein paljon tsemppiä! Toivottavasti seuraavan kerran kirjoittelen vauvauutisia :).
Ja vielä yhdessä koossa olevat, muistakaa tehdä pakkaseen ruokaa, helpottaa kummasti arkea :).
Minni-äinen 40+3
vauvauutisia
Pieni tyttönen syntyi meille torstaina! Himpun alle kolme kiloa painoa ja 47cm pituutta. Oi, tätä äidin onnea! Olen vieläkin ihan huumassa, maidontuoksuisassa onnelassa :)
Imetys on alkanut hyvin ja kotona nyt opettelemme taas vauvarutiineja. Olen niin onnea täynnä ja jotenkin " vauvakuumeessa" , kiitos varmaan hormonihyrräilyn...
Onnellista odotusta nyyttiä odottaville!
Onnellinen Sarandinja ja tyttö ihana (syntyi siis viikoilla 39+2)
Kopioin tuon viestin, kun oli Sarandinja laittanut vahingossa vanhaan pinoon.
Onnea erittäin paljon!!!
Täälläkin jo luulin, että lähtö tulee, kolmen jälkeen alkoi supistelemaan samaan tyyliin kun esikoista tehdessä. Sitä kesti vähän vajaa kaksi tuntia ja sitten ei mitään. Noh, toiveita siis itsekseen käynnistymisestä on, ja tulipa taas pakattua sairaalakassia vähän pidemmälle.
Eipä sitten taas muuta..
Näyttävästi olen pahasti kalenterin kanssa sekaisin, kun en tiedä onko torstai vai sunnuntai :)) Kiitos siis kovasti :)
Todettakoon, että " se, joka parhaiten nauraa, se itselle nauraa.."
Pää pehmenneenä,
Sarandiina ja tytär
Tulin pikaisesti ilmoittamaan, että tyttö syntyi torstaina pitkän käynnistely-yrityksen tuloksena loppujen lopuksi sektiolla... Ma-ke käynnisteltiin Cytotecilla ja ne avasivat kohdunsuuta sen verran, että kalvot saatiin torstaina puhkaistua. Kalvojen puhkaisun jälkeen vauvan sydänäänet nousivat liian korkeaksi ja päädyttiin kiireelliseen sektioon. Tyttö syntyi 10 pisteen vauvana puoliltapäivin. Syytä sydänäänien nousulle ei löydetty. Olisiko vain liian stressaantunut käynnistelyistä.
Tyttö on ihana tummatukkainen rinsessa. Painoa pienellä oli 4560g ja pituutta 50cm (vaikuttaa pitemmältä, neuvolassa saadaan tarkemmat mitat). Lastenlääkäri totesi tänään terveeksi, täydelliseksi vauvaksi:) Hyvin meni alkupäivät osastolla ja oli ihanaa kotiutua tänään. Oma vointi kohenee pikkuhiljaa. Haavan kanssa saa olla tarkkana. Normaalista synnytyksestä toipuu kyllä paljon nopeemmin...
Voimia teille lopuille helmille ja hyviä supistuksia:)
t.Amanda ja tyttö 3vrk
Onnea lapsosista Aurela, Jonttu ja Nojanda!
Tällä tavalla näitä Helmilapsosia saapuu, nauhana suorastaan! x)
Eilen käväistiin tosiaan katsomassa erästä helmikuussa syntynyttä, kyllä oli suloinen ja pieni. Meidän esikoinen näytti niin suurelta lapselta tähän vastasyntyneeseen verrattuna. Pitää muistaa kun kuopus syntyy, että ei kuitenkaan kohtele esikoista liian suurena ja anna liikaa vastuuta yhtäkkiä.
Nyt päiväkahville (miehen äiti tuli vierailulle, ja kämppä kuin hävityksen kauhistus.. Just)