Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

o=o=o VIIKONLOPUN HELMINAUHA o=o=o

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikaelalle heti alkuun: mullakin noita kovia päänsärkyjä/lieviä migreenikohtauksia on ollut yllättävän paljon nyt loppuraskaudessa. Oliskohan osasyy siinä, että kohtu alkaa painaa suuria verisuonia ja verenkierto aivoissa ei toimi ihan samalla tavalla kuin ennen. Mut toi sun kohtaus kuulosti tosi pelottavalta kaikkine oireineen. Onneksi on ihan kirjoitettua tietoa aiheesta; Migreeni saattaa aiheuttaa ohimeneviä häiriöitä aivojen puhe- ja liikekeskuksissa. Mulla yleensä kovan päänsäryn lisäksi ainoana oireena on naaman puutuminen ja kulmakarvojen alla olevien luukaarten (en tiedä oikeaa nimitystä niille, sorry) kova särky. Onneksi et hätääntynyt!

Täällä herättiinkin sitten tänä aamuna 4.30. YESH! Onneksi olen kahtena viimeisenä iltana mennyt ihan ajoissa, heti kymmenen jälkeen nukkumaan, eli kaiken kaikkiaan unisaldo on ihan hyvä. Päiväunia olen vältellyt viimeiseen asti muutamasta vahingosta ja niitä seuranneista unettomista öistä viisastuneena.

Eilen supisteli koko päivän kivuttomasti ja kävellessä tuntui tosi voimakasta painon tunnetta alavatsalla Oli kuin tonnin taakkaa olisi kantanut. Samaan aikaan ylämaha kipeytyi pystyasennossa oleskelusta. Illan kauppareissu oli ihan tuskaa, kun kävellessä sattui issiakseen ja vatsaan pitkästä aikaa oikein kunnolla. Nallekarkki silti tuskin laskeutui, sillä iltajumpan aikana tunsin pepun liikkeet ihan yhtä korkealla kuin aiemminkin, eli vielä navan korkeudella ja välistä sen yläpuolellakin.

Sain eilen neulottua serkun vauvalle tulevaan settiin villatakin hihoja ja nappeja vaille valmiiksi. Aiemmin tein jo samaa sarjaa olevat töppöset, pipon ja lapaset. Omaan, Nallekarkille tulevaan melkein samanlaiseen mutta eri väriseen settiin on villatakki valmis, mutta muut osaset vielä puuttuu. Yhtä villasukkamallia siihen koetin, mutten ole siihen täysin tyytyväinen. Täytyy varmaan vähän vielä kehitellä ideoita.

Eilisen päivän pääsykoelukemiset meni neulomisen takia ihan penkin alle, mutta nyt kun heräsin tänä aamuna niin aikaisin ja kun talo on hiljainen, päätin kuroa aikataulua hieman ja luin sen, mitä eiliseksi suunnittelin ja vielä osan tämän päivän tekstistä. Enää nelisenkymmentä sivua jäljellä...kertaaminen onkin oma juttunsa sitten erikseen. Ihan hyvässä mallissa olosuhteisiin nähden on silti valmistautuminen Tiistaina se sitten nähdään...jos ei olla synnärillä.

Tänään heti aamusta herätessä oli jalat kipeät. Pohkeita särkee tosi kovasti (joku joskus väitti merkiksi lähestyvästä synnytyksestä). Epäilenpä, että johtuu magnesiumin puutteesta. Täytyy vissiin ottaa poretabletti kun saan aamupalan syötyä.

Mun ruokavaliostani on tullut koko ajan yhä hedelmäpainotteisempi. Huomaan, ettei lämmin ruoka oikein maistu ollenkaan..eikä oikein mikään muukaan suolainen. Makeaa ja kylmää vain tekee mieli. Tällä hetkellä hedelmiä ja marjoja kuluu aivan tuhottomasti; vähintään yksi kokonainen hunajamelooni, 3 mandariinia, yksi omena, muutama kuivattu luumu, yksi banaani ja ainakin desi vadelmia, mansikoita ja mustikoita (rahkan seassa) päivässä. Mies oli onneksi sitä mieltä, että hyvä vaan kun syön niitä enkä karkkia. Hän on kuitenkin huolissaan siitä, kun lämmin ruoka ei maistu mulle. Mä olen mieltänyt asian lähinnä loppuraskauteen liittyväksi; mahalaukku alkaa olla niin pieni, että lämmin ruoka aiheuttaa pahanolon tunnetta, kun se sulaa hitaammin kuin hedelmät. En tiedä pitääkö paikkaansa.

Viikonlopuksi ei olekaan hirveän suuria suunnitelmia. Tänään menen illalla jos jaksan kuorotreeneihin. Voi olla, että suht. koht. pitkän ajomatkan takia jää väliin. Huomenna menen varmaankin naaurin " Satunallet" -kutsuille piipahtamaan ja sunnuntaille suunniteltiin ulkona syömistä. Ehkä se ruoka maistuiskin jossain ravintolassa...

Huomenna olisi hyvän kaverin polttarit, mutta koska hänen kaasonsa ei ole viitsinyt jakaa mitään tarkempaa infoa päivän ohjelmasta, taitaa nekin jäädä mun osaltani väliin. Harmittaa sinänsä, sillä kaveri kysyi ensin mua kaasokseen, mutta raskauden takia jouduin kieltäytymään ja nyt tämä hätävaravaihtoehto ei oikein hoida hommaansa. Yhtäkään tapaamista porukalla ei ole ollut ja ohjelmassakin tuntuu olevan vain aamupalalla herättäminen, Megazone (jossa morsiankin on käynyt varmaan viitisen kymmentä kertaa), sauna ja bileilta. Mistään tehtävistä, morsiammen pukemisesta tai aikatauluista Megazonea lukuunottamatta en ole saanut mitään infoa vaikka olen sitä varta vasten pyytänyt. Toivottavasti päivästä tulee puutteista huolimatta morsiammelle ikimuistoinen.

Nyt takaisin aamupalan ja uutisten pariin. Oikein mukavaa perjantaipäivää siskot!

Nonna ja NK 38+2

Vierailija
2/49 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidetaan olla Nonnan kanssa ainoat aamuvirkut? Tänään heräsin viiden jälkeen, mutta taisin vielä torkahtaa puoleksi tunniksi jossain vaiheessa kun kuitenkin säpsähdin herätyskellon ääneen ennen seitsemää. Yleensä en viitsi nousta jos esimerkiksi kuudelta herään (normaalia), vaan makoilen ja mietin. Esikoinen on niin herkkä aamusta heräämään, ja sais kyllä hyvin nukkua sinne seitsemään asti joka aamu (harvinaista kuitenkin).

Pientä supistelua tuntuu päivittäin, sellaisia kuukautiskipumaisia tuntemuksia, mutta en usko että mitään suurempaa saa aikaiseksi. Neuvolantäti muuten lupasi rv 39 testata miltä kohdunsuu tuntuu, onko mitään tapahtunut. Kun ei enää ole neuvolalääkäriäkään tässä raskaudessa niin saattaa tuo sisätutkimus pistää käyntiinkin jos on lähteäkseen. Siinä mielessä hyvä että neuvolantäti on kätilö, tietää mitä tekee ja osaa. Mielenkiintoista muuten että kutsun myös tätä meidän uutta neuvolantätiä neuvolanTÄTIksi.. Kun on joko nuorempi kuin minä tai samoissa ikäluokissa (30 tienoilla). Edellinenhän oli selkeästi täti kun oli jo eläkeikäinen.. Hyvä tyyppi kuitenkin tämä uusi, nyt kun pariin otteeseen nähnyt niin helppo jo keskustella kaikista asioista. Vähän tosiaan jännitti aluksi, että kuinka käy kun vaihtuu näin loppuraskaudesta, mutta eipä valittamista! Toivottavasti ei enää kuitenkaan vaihdu, tämä kun on vain viransijainen. Toki oli virkaa hakenutkin. Toivottavasti sen saa..

Mikaelalla oli tullut huono olo selällään maatessa? Se voi juuri johtua siitä kun vauva painaa hermoja ja selän suonia. Migreeni on taas siitä mielenkiintoinen vaiva, että sen voi laukaista mikä tahansa/mikä tahansa yhdistelmä (Tein joskus aaaaajat sitten migreenistä luennon & aineen, ainoa ongelma oli, että en voinut sitä pitää loppuun asti kun äidinkielenopettaja kärsi migreeneistä ja hänelle tuli migreeni jos joku kertoi hänelle migreenin oireista.. Tätä en kuitenkaan tiennyt aiemmin) ja joskus voi olla vaikea selvittää mistä migreeni johtuu. Toisilla tulee esimerkiksi kuukautisten aikaan aina, toiset saa stressistä ja toisille tulee kohtaus kun syö viinirypäleitä ja katsoo liian monta elokuvaa putkeen.. Ei voi tietää.. Toivottavasti ei kuitenkaan toistu, muista aina sanoa neuvolassa että et pysty olemaan selälläsi, niin tekevät mahdolliset tutkimukset joko toisessa asennossa tai niin nopeasti kuin mahdollista jos joudut selälläsi olemaan.

Muistakaahan muuten helmisiskot, että ensi viikolla on ystävänpäivä! Ne jotka haluavat kortteja lähetellä niin kannattaa olla alkuviikosta asialla. Posti ei välttämättä ehdi toimittaa kaikkia keskiviikkona postitettuja ajoissa.. Posti suosittelee sivuillaan, että 12.2. postitetut ehtii ajoissa perille, joten tiistaina kortit postiin!

Isäntä muuten tässä toissapäivänä laittoi korin vaatekaappiin! Muistinko kirjoittaakaan asiasta? No nyt on kuitenkin vauvanvaatteita jo oikeassa osoitteessa! Ja sain heittää lisää pesukoneeseen.. Tulipa vielä mieleen must-have-juttu sairaalakassiin: Hiuslenksu!! Kun on pitkät hiukset niin saa salissa kiinni (jos ei kotona muista laittaa). Vielä jos tulee mieleen jotain niin kertokaa ihmeessä, on vähän vielä vajaa tuo sairaalakassi..

Mrs.Marple & Kuopus, rv 37+2 (jos oikein muistan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveisiä sairastuvalta! Eilen illalla vielä mietin, että olisi hyvä hetki vauvan syntyä. Mutta nyt onkin esikoinen sairaana, eikä missään nimessä siinä kunnossa, että voisi lähteä mihinkään hoitoon. Kun vaan nyt toipuisi nopeasti! Ja kun en itse sairastuisi! Vastustuskyvynhän tässä pitäisi tietysti olla huippuluokkaa...

No, eipä ole kyllä edelleenkään mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Ei supparin supparia, joten eiköhän tässä vielä odotella...

Nyt täytyy mennä hoitelemaan tuota pientä potilasta. Hyvää vointia kaikille!

Lumileopardi ja beibi rv 39+6

Vierailija
4/49 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nukuttu yö taas takana, mutta silti väsyttää *haukotus*. Ja neuvolaan pitäis ihan kohta lähteä. Mitenkähän me tyttöjen kanssa selvitään. Mä oon yöpaidassa kuten 5-vuotiaskin ja kuopus on vielä nukkumassa. No, on meillä tässä onneksi tunti aikaa pukea ja yrittää herätä.

Ärsyttää, että vielä pitää sinne neuvolaan. Varmaan vielä ensi viikollakin joudun käymään. Sinnekin on matkaa yli 30 km ja vieläpä aivan päinvastaiseen suuntaan kuin missä sairaala on. Tällä hetkellä tuntuu menkkajomotusta, se vois lupailla suppareita jossain vaiheessa, mutta synnytyksen käynnistymiseen ihan tosta noin vaan en edelleenkään pysty uskomaan. Eilen illalla nukkumaan menon lähestyessä hoksasin, että mitä ihmettä minä olen noitten mahdollisten yölähtöjen kanssa hermoillut, koska omalla kohdalla en usko siihen, että supistukset alkais ihan tyhjästä. Eli jos mulla ei oo nukkumaan ruvetessa mitään viitteitä suppareista, niin en usko, että ne alkaa ihan tyhjästä. Niinpä en koululaisillekaan laitellut mitään vaatteita illalla valmiiksi, vaan katselin ne normaaliin tapaan tänä aamuna.

Eilen kävin vähän kävelemässä ja sitten kuopuksen kanssa ajeltiin potkurilla. Tosi paljon välillä painoi tuonne alapäähän, mutta ei mitään sen kummempaa. Välillä tosiaan tuntui, että vauva taitaa ihan väkisellä työntyä ulos, mutta ei se näköjään ihan vaan puskemalla onnistu ;-). Turvotusta mulla on jonkin verran. Sormet tuntuu vähän nakeilta, samoin jalkaterät turpeilta. Illalla en voinut edes omia talvikenkiä laittaa ulos, kun puristivat niin paljon. Saas nähdä, mitkä kengät laitan kohta neuvolaan...

Pakko lähteä vähän aamupalaa katselemaan ja alkaa tosissaan touhuta sitä neuvolaan lähtöä.

neronja rv 40+5

Vierailija
5/49 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaudessa jonkin verran tänne kirjoittelin, mutta jotenkin se lopahti loppuraskautta kohden. Vauvakuumepuolellakin kirjoittelin joskus aikanaan ja muutama teistä on jo siltä ajalta tuttu.

2.2.2008 klo 3.47 meille syntyi 52cm ja 3750g pientä poikaa rv 39+4. Maailmaantulo oli taas kerran vauhdikas, 47min, mutta mahtui siihen silti työtä ja tuskaa. Tällä kertaa vauva ei vain luiskahtanut ulos. Sairaalaan saavuttiin 3.15 ja silloin olin 5cm auki. Puolessa tunnissa aukesin siis loput 5cm ja se kyllä tuntui.

Lapsivesi oli vihreää ja vauva oli sitä hörpännyt keuhkoihinsa. Ensimmäisen vuorokauden hän oli lastenosastolla tarkkailussa kun happisaturaatio ei pysynyt tarpeeksi korkealla ja hän sai myös 3 päivän antibioottikuurin. Nyt on kuitenkin kaikki kunnossa.

Samaan viikonloppuun sattui myös meidän muutto. Edellisellä viikolla kirjoittelin osoitteenmuutoskortteja ja väänsin monta kertaa kortteihin muuttopäivää 2.2.2008. Viikonloppuna sitten lähettelin sairaalasta syntymäilmoituksia ja taas väänsin päivämäärää 2.2.2008. Mies sitten yksin muutti koko viikonlopun ja me vauvan kanssa saavuimme uuteen kotiin.

Nyt nautimme vauva-arjesta. Isotveljet ja -sisko on ottanut pikkuveljen hienosti vastaan. Kilpailevat vauvan hoidosta. 4-vuotiaasta on tullut hirmu herkkä, 7-vuotiaasta aika vaisu. 2-vuotias on oikeastaan ainoa kenessä ei mitään suurempaa muutosta näy, vaikka sitä vähän pelkäsimme. 17-vuotias ei ole vauvaa vielä kai edes huomannut. Hymy.

Hyvät jatkot kaikille!

-possumunkki

Vierailija
6/49 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tiedoista niiden puhehäiriöiden kanssa. En ollut tiennytkään (tai en ainakaan muista kuulleeni) että ne voivat liittyä migreeniin. Helpottavaa siis sinänsä. Mä yhdistin ne automatic siihen huonoon oloon, ett tuli joku hapenpuutos tms. Mutta parempi näin. Tosin noi migreenit vois kyllä pysytellä pois. Ihmettelin muuten tänään että miten mulla on keskellä otsaa ihan kosketusherkkä alue. Sit muistin, että kun nukuin sohvalla eilen, meidän pikkukakkonen pamautti mua kaukosäätimellä otsaan! Yritti antaa sitä mulle tai laittaa siihen mun viereen, mutta kalautti sit otsikkoon! Auh!

Onko teillä muilla muuten alapää kipeä? Mulla on jo useamman viikon (kaikista pahimmillaan tän viikon) ollut niin kipeät tuolta alhaalta kaikki, niin ulkoa, sisältä, nivusista ja kaikkialta, että on vaikea istua. Voikohan paikat siellä jotenkin turvota ja sen takia kipeytyä? En ole synnytysten jälkeen tarvinnut sitä uimarengasta alle mutta nyt se vois olla hyvä :)

Nyt pitää mennä tekemään kakkupohjia. Huomenna ja sunnuntaina on meidän plikkojen 2v ja 4v synttärijuhlat ja vieraita on tulossa talo täyteen molempina päivinä!

Rv37+6

Vierailija
7/49 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possumunkille lämpöiset onnittelut poikavauvan johdosta! Todella nopea synnytys kyllä, huhhuh. Hyvä että ehditte kuitenkin sairaalaan. Ja dramaattisista alkumetreistä huolimatta vauva voi hyvin.

Vierailija
8/49 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea possumunkille poika vauvan syntymästä.

Meillä menee täällä vauvan kans hyvin.Vielä ainaki on niin rauhallinen poika.Toivottavasti teistä kohta pääsee moni synnärille.

anna_liisa poika 1viikko ja 1päivä

Vierailija
9/49 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikaela, mun miehellä myös migreeni vaivaa useasti. Yleensä alkaa näköhäiriöillä ja käsien puutuminen tulee sitten kovan säryn kera. Pahoissa kohtauksissa myös puheen tuottaminen vaikeaa, ei saa sanotuksi siis mitään mitä yrittää. Kurja vaiva sivustakin seurata ja itsellänikin taipumusta migreeniin oli etenkin nuorempana. Toivotaan ettei sulla ainakaan kohtaus uusisi hetkeen!

Täällä myös yksi aamuvirkku mutta koskaan en ehdi mitään enne seitsemää kirjoitella kun aamutalli kutsuu kun lapset nukkuu=)

Yöt menee huonosti nukkuen, jos herään vessaan tai junnu herää tuttia etsimään niin noin tunnin saa valvoa joka kerta ennenkuin saa unesta uudelleen kiinni, stressavaa=/

Käytiin tuossa pienellä kävelyllä lasten kanssa ja vauva painoi niin kovasti alakertaan että sai ääneen valitella vähän väliä. Mä en tajua miten voi noin kovaa sattua ja onko se normaalia. Samoin iltaisin vauvan oikein urakalla liikkuessa tulee niin kipeetä tuonne kohdunsuulle että eilen miehellekkin sanoin että kuuluuko vauvan liikkeet sattua näin=/ Onko teillä muilla vastaavaa ollut??

Malttamattomuus alkaa täälläkin hiipiä esiin, toivottavasti oma mieli jaksaa odotella rauhassa vaikka kaksi aiempaa onkin ennemmin syntynyt. Toki olen oikein iloinen että tämä raskaus on kestänyt pidempään, vauvakin on paljon valmiimpi. Täytyy vaan keksiä kaikkea kivaa tekemistä ja nauttia kaksilapsisesta elämästä vielä hetken=) Mietin vaan etukäteen että mitkä mahtaa olla fiilikset jos mennään sinne 41+ viikoille=0

Toivotaan että moni helmi pääsee tositoimiin tulevana viikonloppuna=D

p02p06 ja pikkuinen 38+6

Vierailija
10/49 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Possumunkille pojasta! Ja onnea myös uuteen kotiin!

Kivuista alapäässä: Liitokset natisee ja paukkuu, eli tuosta häpyluun kohdalta kipuilee. Sitten vielä lisäksi kohdunsuulla tuntuu ikävästi painetta aina kun vessassa käy (tai istuu jotenkin hassusti), siihen vielä lisätään alaselän iskias-kipuilu.. Erilaisia vaivoja, täällä riittää.

Tällä kerralla muuten Vältän Kaikin Keinoin sitä kumirengasta > viimeksi repesi tikit. Tosin oli kesä ja kuuma, joten se ehkä edesauttoi.. Jos ei tule tikkejä (ei epparia tai pahaa repeämää), niin sitten voin ehkä ajatellakin istumista kumirenkaan kanssa.. Viimeksi nimittäin en voinut istua sitten missään kuukauteen synnytyksestä..

Vierailija
11/49 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possumunkille ja perheelle onnittelut!! =)

Täällä on käyty jälleen neuvolassa. Sokeria oli taas virtsassa (voiko aamupalamuroannos todella pompauttaa sokerit niin korkealle?!), mutta muuten kaikki " normaalisti" . Paineet vähän, mutta todella todella vähän, korkeammalla kuin yleensä; alhaiset silti. Painoa oli tupsahtanut 1,6kg viikossa!! Mutta kuten joku eilen sanoikin, niin niillä laskiaispullillahan ei tietenkään ollut mitään tekemistä asian kanssa! Silkkaa turvotusta... Sitä on itseasiassa kyllä vähän ilmaantunutkin viime päivinä.

Neuvolassa puhuttiin jo yliaikaiskontrolliajastakin. Toivottavasti ei sentään sinne asti mennä. Onhan tässä nyt vielä viikko tuohon la:ankin! Mutta täytyy kyllä myöntää, että tähän asti olen ollut ihan rauhallinen ja tyytyväinen siihen, että vauva on pysynyt masussa. Luulen, että nyt alkaa mun " piinapäivät" . Neuvolantäti suositteli vaan kolmea äSSSää käyttöön. Vaikka heti samaan hengenvetoon totesi, että eipä niistä ole hyötyä, ellei vauva ole jo muutenkin lähtökuopissa. Neljättä ässää, eli shoppailua, testasin heti neuvolan päälle. Sain jopa yhden kipeän vihlaisun aikaiseksi, kun raahasin kauppakasseja kotiin.

Nyt lepäilemään. Kävin kirjastostakin hakemassa pinon paksuja kirjoja, josko joku niistä tulis kaveriksi...

Hyvää viikonloppua!

-Tango ja möhö 38+6

Vierailija
12/49 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

YES, nyt on meikäläiselle viimeinen eräpäivä määrätty ja se on viikon päästä perjantaina :-). Se on kylläkin yliaikaiskontrollin nimellä, mutta synnärillä ja heti aamusta, joten olis minusta ihme, jos eivät alkaisikaan käynnistellä, vaan laittaisivat vielä kotiin. Silloin on siis rv 41+5. Sunnuntaina tulis täyteen tuo maaginen rv42, joten tavallaan siis minun onni, että pääsen synnärille jo perjantaina. Nyt onkin hyvä äidillekin ilmoitella, että torstaina sitten viimeistään tulet meille.

Tänään oli siis viimeinen neuvolakäyntini, jes sillekin! Painoa oli tullut 318 g/vk. Verenpaine oli vaan laskenut 106/70. Hb 123. Sf-mitaksi sai 38 cm, mutta mittanauhan alaosa ei kyllä ihan ollut häpyluun kohdalla ja lisäksi neuvolaan oli tullut uusi " pöytä" , joten asentoni oli aivan erilainen kuin siinä entisessä. Olispas tullut tuo uusi pöytä jo aikaisemmin. Siitä oli kyllä niin helppo nousta ja lähteä liikkeelle, kun siinä entisellä mulla aina selkä kipeytyi ja hirveän varovasti piti kävelemään lähteä. Masuneidin syke oli tasaisesti 150. Untenmailla taisi olla :-).

Aamupäivästä oli kyllä koko ajan jotain tuntemuksia kohdunsuulla ja alamahalla ja aika ajoin tulee paksua vuotoa. Oliskohan se sitä limatulppaa vielä, tää on kylläkin aika keltaista, mutta paksua ja sitkeää. Tällä hetkellä masu ja kohdunsuu tuntuu " rauhallisilta" .

Mikaelako se kysyi kipeytyneestä/turvonneesta alapäästä. Mullahan on tuota turvotusta ollut jo tosi pitkään. Hetkittäin on kylläkin parempiakin vaiheita. Tuntuu että nyt on loppua kohti vähän helpottanut. Tuossa kun yskä oli pahimmillaan ja ab-kuurikin vielä oli, niin alapää tuntui tosi turvonneelta ja muutenkin kipeältä ja kaiken lisäksi oli kutinaa. Todennäköisesti oli siis hiiva. Neuvolasta neuvoivat noihin vaivoihini ottamaan gyno daktarin -kuurin ja lisäksi laittamaan Ceridal-öljyä. Voin kyllä suositella tuota Ceridalia. Helpotti kummasti oloa.

Jahas, kohta tulee koululaiset. Täytyy alkaa laittaa perunat kiehumaan!

neronja rv 40+5 (korkeintaan viikko enää jäljellä, jee!)

Vierailija
13/49 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnalle pitää kyllä hattua nostaa...jaksaa pääsykokeisiin lukea. Jäisi minulta kyllä tässä tilassa tekemättä. Sudokustakin viitsin tehdä niitä vaivattomia ja helppoja, ettei vaan aivot rasitu :)

Migreenistä...en kärsi siitä säännöllisesti mutta kerran on kohtaus tullut voimakkaasta valosta ja kahdesti kuoharista! Hassua...

Eilen oikein kävin kerjäämässä supistuksia, tein lumitöitä ja kävin vielä reippaalla(!) kävelylenkillä, mutta ei mitään. Kipiää kyllä teki liitoksissa, mutta ei supparin supparia, nyt ne sitten loppuvat kun saisi luvan kanssa tulla. Illalla (yöllä) taisi sitten kyllä irrota limatulppa (tai pihkatappi kuten verbaaliakrobaatti mieheni sitä kutsui). Vai olikohan vain toissapäiväisen kalvojen irrottelun jälkiä...

Yöllä oli niin nokka tukossa että, niinkuin olisi sementtiä täyteen valettu...käänsin koko huushollin ympäri josko olisi jotain suihketta sinne löytynyt, mutta ei edes vanhoja Vicksin jämiä mistään löytynyt. Ei muuta kuin kauheasti tyynyjä sänkyyn ja koittaa pysyä koholla. Siinä sitten kurkku kuivana yön rohisin. Herätessä kamala tunne kun kurkku ja kieli niin kuivana ettei tahtonut Hyvä huomenet onnistua :)

Perunaa tekisi mieli...alkaisiko potun keittoon.

Mukavaa Perjantaita kaikille.

TElli 38+4

Vierailija
14/49 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenistä heti alkuu; itse kärsin kovia migreeni kipuja (sukuvika) ja alkuraskaudessa ne oli ihan kauheita. Sitten ne hävis pois ja nyt on alkanut taas tulemaan...mulla ne alkaa myös puutumisella, ensin voi puutua kokonaan oikea puoli ja sitten vasen..Se on kauheaa kun suu puutuu ja lääkäri onkin sanonut että jos tuntuu että kurkku (hengitystiet) puutuu niin sitten on mentävä sairaalaan ja nopeasti..Pääkivut ja näköhäiriöt siihen päälle, niin avot! :( Ja olen huomannut että suklaa edesauttaa tuota migreeniä, joten sitäkin täytyy mun välttää :(

Maha-asukin liikkeet tekee jo aika kipeää. Supistuksia on tullut koko päivän, mutta ne ei ole mitenkään kipeitä, tulee vain se painon tunne. Nyt on pakotellut alamahaa aika lailla ja huomasin että kävelylenkki sai aikaseks kipeitä suppareita, mutta ne muuttu kivuttomiksi heti kun kotiin pääsin.

Vaivaako ketään närästys?!?! Mulla on kauheita närästyskohtauksia varsinkin yöllä, tai no illalla kun nukkumaan koitan mennä.

Mutta nyt kaadan itteni sohvalle hetkeks, jos sais tämän toispuoleisen selkäkivun poies..

Suvi ja papu 37+6

Vierailija
15/49 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Possumunkille ja perheelleen! On teillä hässäkkää piisannut, kun vauva tuli maailmaan noin sukkelasti ja muuttokin sattui samaan aikaan!

Mikaelalle migreenistä: Mulla on kanssa migreenitausta ja pahimmillaan kohtaukset ovat olleet sellaisia, että ensin tulee halvausoireita (toispuoleisia) ja sitten puhekin muuttuu aivan sekavaksi. Kipu seuraa sitten myöhemmin. Toisaalta tietysti nuo sinun oireesi saattoivat johtua siitä, että selällään makaamisen vuoksi myös verenkierto aivoihin hetkeksi hankaloitui. Aivojen toimintahäiriöstähän migreenissäkin on kyse, ja usein sen voi laukaista vaikkapa jumiin mennyt hermo. Toivottavasti välttyisit jatkossa noin rajuilta tilanteilta!

Neronja/käynnistys: Toivottavasti tosiaan käynnistävät sitten silloin perjantaina. Täällä meillä päin ei ainakaan esikoisen aikaan käynnistetty ollenkaan viikonloppua vasten. Menin silloin itsekin perjantaina yliaikaiskontrolliin, mutta maanantaille (rv 42+1) vasta määrättiin käynnistysaika. Oli muuten pitkä viikonloppu se!;) No, kaikeksi onneksi synnytys käynnistyi juuri sunnuntain ja maanantain välisenä yönä itsestään.

TElli: Mulla ei kanssa ole tähän mennessä mitkään maailman lumityöt ja lenkkeilyt aiheuttaneet supparin supparia. Mutta tuo limatulppahan on jo hyvä merkki sulla!

Tuntemuksista alapäässä: Mulla ei ole käytännössä mitään tuntemuksia, kun vauva on vieläkin niin ylhäällä. Oikeasti toivon, että kaveri ymmärtäisi jo pikkuhiljaa laskeutua. Olen koko raskauden aikana tuntenut ehkä viisi kertaa pienen vihlaisun jossain nivusten tienoilla, ja nämä kerrat ovat olleet tässä viimeisten parin viikon sisällä. Muuten ei tunnu edes minkäänlaista painetta alapäässä, paitsi vessassa käydessä (tästä joku kirjoittelikin) ja joskus silloin kun kyykistelen oikein pitkään ja hartaasti. Koittakaa jaksaa niiden kipujen kanssa: jotenkin ajattelen, että ne kuitenkin tekevät hyvää - ovat merkki siitä, että jotain on tapahtumassa, vauva on menossa oikeaan suuntaan, alapää jo vähän antaa periksi ja valmistautuu tulevaan koitokseen. Itseäni hieman ahdistaakin, kun tilanteeni on niin täysin epäkypsä. Kun edellinen synnytys kesti 26 tuntia, niin jotenkin toivoisin, että tällä kertaa pääsisin synnärille vähän valmiimmassa tilanteessa. Mutta nyt ei kyllä kovin lupaavalta näytä...;)

Esikoinen on tänä aamuna ollut vähän paremmassa kunnossa. Eilinen päivä oli aika hurja, kun oltiin herätty aamulla puoli viideltä ja jo iltapäivällä kuume huiteli 39 asteessa. Illalla se oli jo 40, ja pieni ressukka oksensikin just ennen nukkumaanmenoa, kun oli niin kova yskä. Viime yö meni onneksi rauhallisesti. Tyttö nukkui pitkät unet ja voi nyt selvästi paremmin. Uni paras lääke on! Nyt kun vielä selvitään seuraavasta vuorokaudesta että miehen hurja työputki päättyy, niin sitten saisi vauvakin ruveta tulemaan.

Tänään olisi ohjelmassa ankaraa siivousta, jos se vaikka vähän edistäisi tätä tilannettani.;) Jotenkin tämä " maaginen" päivä ei nyt kyllä tunnu yhtään miltään, koska ihan samoin kuin esikoisenkin kohdalla, olen alusta asti ollut vakuuttunut, ettei vauvalla ole aikomustakaan tulla ajoissa.

Hyvää vointia kaikille!

Lumileopardi ja beibi, rv 40

Vierailija
16/49 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ohjelmassa kirpputorilla penkomista ja iltapäivällä mennään katsomaan ihan tuoretta vauvaa sairaalaan! Saa nähdä kuinka mamman käy, on niin hormoonit herkässä ja ihan pienet vauvat on niiiiiiin suloisia nyyttejä (ja tuolla niitä on MONTA).

Isäntä on tosiaan tänään rallissa, taas. Nyt ei kuitenkaan Laihiaa kauempana, joten sieltä pääsee nopeasti ja kätevästi takas Seinäjoelle jos lähtö tulee. Tämä nyt on toivottavasti viimeinen ralli toistaiseksi. Ei ainakaan ole muista puhunut..

Eipä sitten kummallisempia tähän suuntaan, olo on pysytellyt samana..

Vierailija
17/49 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä, millainen päivä tästä mahtaa tulla. Eilen niin nautiskelin täysin siemauksin viikonlopun alkamisesta, mutta nyt on sit vähemmän nautinnollinen olo. Muuten ei olis viime yönäkään ollut mitään herätyksiä (siis suppareitten osalta, tietenkään...), mutta jostain syystä kuopus oli tosi levoton ja vähän väliä kitisi. Pompi siinä sitten ylhäällä ties kuinka monta kertaa. Kuopuksen kitinä jatkui nyt aamullakin ja esikoinen osoitti olevansa myös huonotuulinen (nyt kuopus on kylläkin jo rauhoittunut). Silloin kun esikoinen on huonolla tuulella, se ei kestäis mitään itkuja, varsinkaan kuopuksen. Mutta itsekin sitten pleikkaripelin kanssa itki (poika siis 9 v.) ja kun kuopus rupesi myös jostain syystä itkemään, niin esikoinen karjui kiukkuisena kuopuksen itkun takia. Ja minä sit taas karjuin esikoiselle, että mikä yksinoikeus se sulla vaan on tässä huushollissa itkeä... Ja mä oon ihan 110%:isen varma, että poika haluaa yhdet kaksospojat meille kylään. Jos ei tänään, niin sitten huomenna. Tai jos kaksospojat käy vaikka tänään, niin huomenna se haluaa jonkun muun kaverin. Kun viikonloput on kuulemma NIIIN tylsiä (eilen juuri asiasta valitti, mutta ei tuo nyt koulustakaan aina niin järin innostunut ole, ainakaan siis koulun tuomista velvoitteista kuten läksyt). Minä taas mielelläni viettäisin viikonloppua joskus ihan omalla porukalla ja mieluummin mahdollisimman rauhallisesti. Yleensä olen kyllä suostunut, että saa jonkun kaverin tänne (poika kun ei nimittäin itse lähde nykyisin millään kenenkään luo kylään). Mutta siitä pidän kyllä kiinni, että kun vauva syntyy, niin sitten meillä ei ihan heti kaverit ravaa. On tässä sitten touhua ihan muutenkin, en halua ylimääräisiä ruokittavia tänne ja jos mulla on mahdollisuus nokosille, niin haluan sen myös käyttää. Jos täällä on vieraita, niin sit ei tule nokosillekaan ruvettua. Tällaisissa tunnelmissa siis täällä. Pitäis varmaan lähteä porukalla ulkoilemaan, niin virkistyis kummasti itse kukin.

Eilen oli jotain juilimisia ym. tuntemuksia. Ja aina en saanut ihan selvää, että supistiko minua kovasti vai änkesikö vauva vaan tuota mahaani ulospäin. Tai ehkä se oli molempia yhtäaikaa. Hassua etten tiedä ihan varmaksi ;-). Ja melkoisesti illalla turvotti. Sormet oli ihan selvästi turvonneet, samoin etenkin toinen jalka. Tälläkin hetkellä tuo toinen jalkaterä tuntuu turvonneelta. Mitenkähän sais ängettyä stay up -tukisukat jalkaansa... Nyt on myös aamusta ollut menkkajuilimista, mutta kun ei vaan niitä kunnon suppareita kuulu.

Lumi-Leopardi kirjoitti tuosta, etteivät mielellään viikonloppua vasten aloita käynnistystä. Varmasti on ihan totta, jos odotettavissa on pitkä käynnistys. Mulla viimeksi aloitettiin käynnistys tipalla (rv 40+0) epäkypsästä tilanteesta, mutta 10 tunnin päästä aloituksesta oli jo tyttö maailmassa, joten veikkaisin, että nyt rv 41+5 mulla on kypsempi tilanne kohdunsuulla ja näin ollen käynnistys sujuisi vielä sutjakkaammin. Silloin kun mulla on käynnistetty kalvot puhkaisemalla, niin synnytykset on kestäneet eka 2,5 h ja toinen 1,5 h eli luulisi heidän arvioivan tilanteen niin, etteivät he minusta koko viikonlopun kestävää " riesaa" saa, jos perjantaina käynnistäisivätkin ;-). Näin toivon.

Ei kai se auta kuin yrittää käynnistellä tätä päivää... Toivottavasti muilla on vähän virkeämmät fiilikset!

neronja rv 40+6

Vierailija
18/49 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarandiinalle ja Amandantriolle!!!=)

Vierailija
19/49 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronja: mulla on ollut nyt vähän sama ongelma noiden masu tuntemuksien kanssa. En ole aivan varma että tuleeko juilimiset ihan vain vauvan liikkeistä vai suppareista vai kummastakin, mutta kipeitä pakotuksia alamasussa kyllä on välillä. Pikkuinen kyllä liikkuu niin kauheasti että tuntuu että kohta masu repeää :o)

Tuntuu pahalta, kun vasen nivusen seutu naksuu. kuulostaa varmaan ihan oudolta, mutta varsinkin aamulla kun nousee sängystä niin tuntuu että paikat paukkuu..Juu-u, on mulla ongelmat ;)

Tänään olis 13.15 lääkäri aika, kun ei tahdo millään tää flunssa lähteä pois.Kaiken maailman lämpöiset juomat ja muut konstit on jo kokeiltu. En vain tahtois olla kipeänä enää sitten, kun vauva on tullut jo maailmaan. Tietääkö muuten kukaan, että kun mieheni on tulossa mukaan synnytykseen ja hänkin on parhaillaan pienessä flunssassa, niin voiko olla ettei häntä päästetä synnytyssaliin, mikäli on vielä kipeä?! Tuli vain nyt mieleen...

Mutta nyt alan siivoilemaan.Saatiin uusi kirjahylly ja nyt sitten koko huushollin järjestys meni uusiksi :) Voi mies parkaa kun joutuu siirtelemään huonekaluja paikasta toiseen :)

hauskaa viikonloppua kaikille!!

Suvi ja pikkuinen 38 (hui, niin ne viikot vierii :)

Vierailija
20/49 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pari päivää tosi alavireinen ja kireä, mikään ei kiinnosta ja hermot ovat tosi kireällä. Kaiken kruunasi tämän aamuinen riita puolison kanssa. Hänen lapsensa ovat tulossa meille viikonlopuksi, eivät ole nyt pariin-kolmeen viikkoon olleet.

Itseäni tämä ahdisti, koska olisin mieluiten yksin. Olin koko aamun tosi kireä, ja siippa sitten kysäisi olenko vihainen jostain, johon totesin, että en vaan jaksa kun on kohta talo täynnä ihmisiä, vaikka mieluiten olisin yksin. No, puolisoni tietysti pahoitti tästä mielensä, ja saatiin aikaiseksi riita siitä, että mitä oikein teemme, jos emme mahdu samaan kämppään kaikki jne. Asia sitten jäi siihen että hän lähti hakemaan lapsia ja mä jäin kotiin itkemään. Nyt olen onneksi jo rauhoittunut, ja kohta he jo tulevatkin.

On vaan todella inhottava olo, kun en tietenkään halua kieltää lapsia tulemasta tms, mutta olen vaan jotenkin niin sisäänpäin kääntynyt ja kireä, etten jaksaisi mitään " ylimääräistä." Kuulostan varmaan ihan kamalalta... (Niin, ja lapset ovat jo 11 ja 13v, eli eivät edes ole mitenkään kauhean häiriöksi. Kämppä on vain ahdas, kun asumme kaksiossa.) Ja tänne vielä vauva... Taloudellisen tilanteen takia on kuitenkin mahdotonta muuttaa vielä pariin vuoteen. (pitkä tarina, en ala sitä enää tilittämään.)

Huh-huh, kylläpä helpotti edes vähän purkaa tätä pahaa mieltä.

Vauvalle kuuluu ihan samaa kuin ennenkin, eilen oli taas todella hiljaista liikkeiden puolesta, eikä tänäänkään ole kauheasti tuntunut, mutta en enää huolestu siitäkään. Viimeiset 2-3 päivää on tuntunut todella usein pieniä supistuksia, olen vain odotellut, että ne kovenisivat, mutta turha toivo... Mutta lähes jatkuvasti supistelee, enteileeköhän jo jotain...?

Tuntuuko muilla supistukset joskus vain siten, että happi meinaa loppua? Vaikea selittää, mutta mulla tavallaan hengitys pysähtyy hetkeksi, useita kertoja peräkkäin... Ei kuitenkaan vatsassa tunnu miltään, mutta voivatkohan olla supistuksia?

täysikuu ja tytär 38+6 (huomenna vaihtuu taas viikko!)