Kävisitkö kaupassa sairaan lapsen kanssa?
Olen ollut eilisestä saakka kuumeisen lapseni kanssa kotona. Lähin kauppa on 8 km päässä. Mieheni tulee kotiin vasta lähempänä puolta yötä. Tekis kauheasti mieli karkkia! Ja lisäksi voisin ostaa vispipuuroa ja jogurttia, jotka ovat ainoat mitkä ovat kipeälle lapselleni maistuneet.
Olen miettinyt, jos kävisin Siwassa pikaisesti niin, että jättäisin kuumeisen (38 C) lapseni toisen lapseni kanssa autoon käyntini ajaksi. Tietty laittaisin kuumeiselle tarpeeksi vaatetta päälle. Mitä itse tekisit?
Kommentit (4)
lamaannuttava kuin aikuisella. Yleensähän ne leikkivätkin sellaisen kuumeen aikana, niin kai nyt autossa voi istua.
Meillä lapset ovat kuumeisenakin täysi vauhti päällä, joten ei se kaupassa käynti ainakaan mitenkään erityisesti rasittaisi.
lähtisi, mutta jos lapsi vain flunssassa ja yleisvoinniltaan pirteä, ei yksi kauppareissu häntä haittaa. Joku oksennustauti olisikin sitten eri juttu.
Mutta mä en kyllä jättäisi autoon, vaan ottaisin kauppaan mukaan.
Kaikista parasta olisi tietenkin olla kotona, mutta harvoinpa elämä täydellistä on. Mulla ainakin usein sellainen tilanne, että jos jäisin odottamaan miehen paluuta tai muuta kaupassakäyntiapua, saisin olla päivä tolkulla käymättä kaupassa.
On väärin käydä kauppailemassa sairaan lapsen kanssa
a) lapsen itsensä takia
b) tartuntavaaran vuoksi