Uskotko, että täysikuu voi valvottaa ihmistä?
Itse en usko edes horoskooppeihin. Joskus kun valvon koko yön ja ihmettelen, miksi en saa unta kun normaalisti nukun niin hyvin, olen mielenkiinnosta mennyt katsomaan ikkunasta ulos ja täysikuuhan se siellä möllöttää.
Kommentit (16)
kirjahyllystä ja siivota sen läpikotaisin kauheella vimmalla.... aamulla huomaan kalenterista, että täysikuuhan se.... Vaikka ei sitä pilvien läpi näkynyt eikä tullut edes mieleenkään,e tät olisi....
Ja trust me..... Ei ole tapana siivota kirjahyllyä.... koskaan :D
Äitini, joka on sairaanhoitaja, kertoi että sairaalassa yöt ovat paljon levottomampia täysikuun aikaan. Ja kyllä minä itsekin nukun huonosti täysikuulla.
T: yksi, joka kärsii kuuhulluudesta ja jonka isä oli samanlainen!
Itse olen kärsinyt tuosta ihan vauvasta asti.
ja tosiaankaan en seuraa kuun vaiheita vaan huomaan sen valvoessani tai seuraavana päivänä.
Mikä lienee syynä, en tiedä, mutta liikutteleehan se kuu valtameriäkin niin miksipä ei voisi valvottaa yhtä pientä mammaa.
Täydenkuun aikaan silmät seisoo päässä...kuu ei paista makkariin enkä edes tiedä etukäteen kuun liikkeitä. Joka kerta kun valitan unettomuutta sanotaan töissä:täysikuu.
Onhan kuussa kova vetovoima, juuri se, mikä vuorovettäkin aiheuttaa. Ehkä se tuntuu joillakin. Tosin en tiedä miten kuun täyteys siihen vaikuttaa, eihän kai? kuu sen lähempänä ole silloinkaan kun aurinko sen pääsee kokonaan valaisemaan.
aikaan olen valvonut,pyörinyt ja joskus kesken unien pompannut pystyyn ja katsonut verhojen takaa ulos:täysikuu taas..
niin miksei vaikuttaisi ihmiseen jonka kehosta yli 70% on vettä... Sillon kun tuon luin jostain tajusin että totta helvetissä " kuuhulluus" on totta.
Tästähän oli viime täydenkuun aikaan täällä keskustelukin, ja moni oli valvonut, vaikkei tiennyt, että on täydenkuun aika. Meillä lapsetkin nukkuvat silloin huonosti.
En ole koskaan edes ajatellut että joku ei usko että täysikuu valvottaa ihmisiä. Sehän on ihan tutkittu fakta!
olen luullut kyseessä olevan vain jonkun vanhan uskomuksen. ap