Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yksinhuoltajaäitinä järjestät omat menosi??

Vierailija
19.11.2008 |

Tuntuu, että olen ihan ex-mieheni armoilla tässä asiassa. Nytkin pikkujoulukautena olen saanut paljon erilaisia kutsuja ja sekä kutsuja treffeille, mutta en pääse menemään, sillä exällä on lähes koko ajan töitä. Hän näkee lastaan pari kertaa vkossa, mutta sellaiseen aikaan (pari h arkena töitten jälkeen), ettei minulla ole mahdollisuutta silloin käydä omilla menoillani.

Isovanhemmat ovat 100 km:n päässä ja käyvät töissä. Minulla ei ole varaa maksaa MLL:n lastenhoitajaa (8,40 e/h on taloudelleni katastrofi), ystäväni ovat lupautuneet silloin tällöin hoitamaan, mutta eivät nekään yleensä mene yksiin, enkä sitä oletakaan.

Suuttumus exää kohtaan on kova. Eromme jälkeen on uppoutunut työhönsä, järjestää toki omat menonsa, tapaa ystäviään, käy harrastuksissa ja keikoilla. Jos kysyn vaikka ensi vkosta, voisiko jonain tiettynä päivänä olla lapsemme kanssa, hän vastaa "katsotaan, en tiedä vielä" tai sitten "kyllä se voi _ehkä_ onnistua, jos ei _mulle_ tule mitään muuta eteen tai töitä". Olemme tehneet keskinäisiä tapaamissopimuksia, mutta hän sitten muuttaa niitä omien menojensa mukaan ja minun suunnitelmani romuttuvat. Minä istun liimattuna kotona :( enkä pysty millään lailla suunnittelemaan menoja.

Onko mitään vinkkejä kellään tähän tilanteeseen, itse olen melko neuvoton.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ne ovat, jotain syötävää?

t. yh jonka ex tapaa lapsiaan ehkä pari kertaa vuodessa

Vierailija
2/6 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla kakkonen vielä kurjemmin asiat.. Vaikka lasten seurasta nauttiikin, niin aikuisena kaipaa välillä myös muiden aikuisten seuraa.

Ja treffeillä tai pikkujouluissa käyminen _ei_ onnaa lasten kanssa..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sain kyllä menot järjestettyä ihan hyvin. Aina löytyi joku hyvä lapsen kaveri, jolle lapsi lähti mielellään ja jonka vanhemmat jaksoivat kunnioittaa minunkin toivettani omaille vapaahetkille. Piti vain olla aktiivinen ja uskaltaaa kysyä.

Vierailija
4/6 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempani pitivät lasta mielellään, mutta ne ajat multa kului kyllä opiskeluun. Nyt ulkomailla ollessa meillä on au pair, jonka kanssa osa työajoista on sovittu illoiksi.

Mutta aika vähän tulee kyllä käytyä kutsuilla, baareissa tai treffeillä. Mua ei treffailu oikein edes kiinnosta, kun pääsin siitä yhdestä miehestä eroon niin en toista vaivokseni välittäisikään ottaa...

Vierailija
5/6 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaverisi kanssa, että tulisi parin viikon päästä jonakin tiettynä iltana, jolloin itse voit sopia menoa itsellesi.

Koita myös pistää isä koville tapaamisten suhteen, hänen pitää kyllä noudattaa tehtyjä sopimuksia. Kantele lastenvalvojalle (vai mikä se instanssi nyt onkaan jossa tapaamisista sovitaan??) että hän ei pidä kiinni sovituista, tee hänen olonsa hankalaksi, älä helpota hänen lepsuiluaan.

Koita asennoitua niin, että omat menosi ovat VÄLTTÄMÄTTÖMYYKSIÄ, eivät jotakin, joiden suhteen olet ihan toisten armoilla.

Kysyit kuitenkin omakohtaisia kokemuksia, minulla on hyvä tilanne, ex hoitaa joka toisen viikonlopun, häneen voi siinä luottaa. Isovanhemmat ovat myös olemassa ja ottavat lapsen joskus yöksi. Eli pidän omaa tilannettani hyvänä.

Vierailija
6/6 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla mitään omia menoja ollut, lapset piti ottaa mukaan omaan hammaslääkäriin ja gynekologillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme