Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksiosainen kohtu

06.02.2008 |

Moikka! Olen tehnyt positiivisen raskaustestin viikonloppuna, raskaus on siis aivan alussa, 6. viikolla. Minulla on kaksiosainen kohtu, joka selvisi vuosi sitten gynellä. Onkohan täällä ketään, jolla olisi myös kohtu kaksiosainen? Olen yrittänyt etsiä tietoa asiasta netistä, mutta joitain keskustelupalstoja lukuunottamatta en oikein mitään ole löytänyt. On jotenkin todella epätodellinen olo koko raskauden takia ja tuo kohdun epämuodostuma vielä lisää epävrmuutta..

Siis, todella mielelläni kuulisin ajatuksia ja kokemuksia kaksiosaisen kohdun vaikutuksesta raskauteen. Ensimmäinen neuvola on 25.2., joten sen jälkeen olen varmasti lääketieteellisessä mielessä viisaampi :)

-Sinisin

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussasta. Toivottavasti kaikki menee hyvin! Mulla on hämärä muistikuva, että tuolla lapsettomuus-palstalla jotkut olisi keskustelleet jossain välissä kaksiosaisista kohduistaan. Käy sieltä kyselemässä, josko jollain olisi tietoa!

Vierailija
2/6 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun omalla äidillä on kaksiosainen kohtu. Minä mahduin olemaan toisella puoliskolla kohtua aina viikoille 37 asti, sitten piti jo päästä tänne ulkomaailmaan :D

Hyvin meni äitini raskaus yli 30v sitten huolimatta kaksiosaisesta kohdusta..

:)

a_j 23+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2-osainen kohtu (paksu väliseinä & erikokoiset puoliskot). Esikoinen syntyi rv42+2 käynnistyksellä eli kyllä ahtaammassakin voi viihtyä ;). Toinen syntyi rv36+5 myöskin käynnistettynä, mutta lievä ennenaikaisuus ei liittynyt mitenkään kohdun rakenteeseen.

Kolmannesta haaveillen...

-mutsikk@

Vierailija
4/6 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalvoa jakoi kohdun kahteen osaan, mulla kalvon taakse jäänyt osa oli pienempi ja lapsi isommassa. Kalvosta ei koitunut kuitenkaan mitään ongelmia, synnytin normaalisti yliaikaisena. Toisen raskauden aikana koko kalvoa ei edes näkynyt.

Vierailija
5/6 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksiosainen kohtu ja olimme kaikki neljä mahassa poikittain ja jokainen leikattiin kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Luulen että on eritasoisia kun ed vastaaja sanoi että on mahtunut olemaan toisella puolella..

Vierailija
6/6 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille! Kiva kuulla, että kaikki voi mennä hyvin. Jotenkin olen itse ajatellut (keskustelupalstoja ym. lukiessani), että lapsi syntyy varmasti keskosena... Ehkä tässä turhan takia maalailee kauhukuvia päähäni, vaikkei syytä olisi :)

-Sinisin