Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mulla syytä erota?

Vierailija
06.02.2008 |

Mies ei tee kotona MITÄÄN, ei niin yhtään mitään. Ei laita edes takkiaan naulakkoon. Olen yrittänyt puhua asiasta, olen nalkuttava ja häntä arvosteleva silloin :/

Mä en vaan yksinkertaisesti jaksa korjata aikuisen miehen jätöksiä, meillä 2 pientä lasta ja olisi kiva jos toinen laittaisi edes omat roskansa roskiin, pyykit likakoriin ym mutta mies ei tee MITÄÄN. Ei vaihda lapsille edes vaippoja! Mä olen ihan täysi!

Mies muuten ihana, lämmin, luotettava ym. mutta tää että ei tee kotona mitään alkaa olemaan mulle ylitsepääsemätön asia sietää. Olen yrittänyt puhua asiasta, viimeksi eilen sanoin että v*tuttaa kaikki tehdä yksin niin vastaus oli että olisi pitänyt miettiä lasten tekoa jos ei kerta jaksa siivota kun ne sotkee :O Lapset sotkee vähemmän kuin mies...

Tarkoitan tiskejä, pyykkejä ym. päivittäisiä askareita, mies jättää roskat pöydille, maitotölkit pöydille, takin tuo keittiön pöydälle, likavaatteet jää olohuoneen lattialle tai kodinhoitohuoneen lattialle pyykkikaapin eteen. Jos pyykit koneessa niin ei nosta kuivumaan. Ei katso onko tiskikoneessa puhtaat vai likaiset, jos en ole vastaamassa tähän kysymykseen niin tilaa pitsan koska hän ei tiennyt onko meillä puhtaita astioita. Jos joskus sanon että laita tiskit kun käyn lasten kanssa jossain niin ei silloinkaan katso onko koneessa puhtaat vai likaiset vaan laittaa tiskit suoraan koneeseen, usein puhtaiden astioiden joukkoon :/

Olen alkanut miettiä eroa ihan vakavasti, en vaan jaksa tätä enää. Toisaalta tuntuu että mulla ei ole syytä eroon kun mies ei ryyppää, ei petä, ei hakkaa. Voinko tuollaisin perustein erotaa tän perheen? Viedä lapsilta päivittäisen isän?

Molemmat käydään töissä joten ei ole siitä kiinni että mä " makaisin vaan kotona" , silloin kun mä töissä ja miehen pitäisi hoitaa lapset niin nukkuvat vaan, ei aina edes syötä nitä vaan kun tulen töistä niin saan ensimäisenä alkaa syöttää niitä ja vaihtaa vaippoja. Antaa sitä, tätä ja tota. Mies ei eväänsä liikauta.

VITTU MÄ OLEN NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN TÄYNNÄ!!! Tuntuu ettei hän kunnioita tätä kotia tai perhettä YHTÄÄN! Samanlailla noi on senkin lapsia ja tämä senkin koti, ei kaikkea voi laitta vaan toisen harteille!

Mitä jos eroan " hyvästä miehestä" ? Onko turha ero?

Sitten oon yksin 4-ever, ei kukaan täyspäinen mies ota naista jolla 2 pientä lasta. No, onpahan vähemmän siivottavaa...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetkauta yhtään se, että onko lapsia yksi vai kaksi.

Mutta mitä tulee kotielämääsi, niin toihan on aika kauheata. Pistä mies seinää vasten. Joko kotona toimitaan yhteisten sääntöjen mukaan tai sitten kokeillaan eri osoitteita. Tiptop siistiä ei tarvitse lapsiperheessä olla, mutta kyllä omien roskien korjaaminen on minimivaatimus.

Vierailija
2/19 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostipa kurjalle. EN minäkään jaksaisi tuollaista. Ymmärrän et

sua vitutta. Eli ihan pakko pakko kysyä että oletko kysynyt mieheltäs suoraan että kertoo sulle syyn käyttäytymiselle, eli et miks ei tee mitään. Entä eikö auta jos jätät korjaamatta jälkensä. ELi maidot jätät pöydälle ja vaatteet lattioille. Juokoot hapanta maitoa, juota tuotetta lapsille kylmästä!!!

itse en moista jaksaisi ja varmaan pitemmän päälle kiukkuni kasvaisi niin että ero tulisi. Tai itse asiassa olenkin eronnut hieman samantyyppisestä tilanteesta ja onnellinen elämä alkoi sen jälkeen ja hyvän miehenkin löysin kahden pienen lapsen kanssa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että minä olen kotona lapsen kanssa. Mutta ei silti mielestäni kuulu miestä passata, sais kyllä laittaa omat romunsa aina paikalleen, tympii niin paljon! Jos asiasta mainitsee, niin olen heti " nalkuttava akka" , mut ei mua kiinnosta aina kerätä aikuisen ihmisen paskasia kamppeita ympäri huushollia. Aargh. Periaatteessa se on yks lapsi siinä lisäks.

Mut pulmaas en osaa auttaa, ite oon varmaankin eroamassa, mut siinä on paljon muutakin meijän tapauksessa.

Tsemppiä kovasti!

Vierailija
4/19 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et oo sen äiti eikä sun tarvi siivota sen sotkuja. Mä en kattelis tollasta pitkään.

Vierailija
5/19 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan että aikuinen ihminen siivoaisi edes OMAT jälkensä. Se rittäisi mulle.

Mutta kun ei, jos yritän puhua niin kuulema nalkutan. Silti myöntää itsekin ettei tee mitään, hänelle kun ei kuulema ole väliä miltä täällä näyttää.

ap

Vierailija
6/19 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä on aika helppo kouluttaa. Jos miehesi tekee mielestäsi jotain oikein niin kehu häntä, anna hyvää palautetta. Miehet haluaa tuntea olevansa hyviä ja innostuvat pienistä onnistumista. JOS mies kerrankin siivoaa niin älä ala nipottaa miksi noin teit ja tossa on vielä tahroja vaan kehu vaikka hammasta purren. Miehet aika helpolla luovuttavat naiselle talouden hoidon jos tuntevat että eivät kuitenkaan osaa mitään oikein tehdä ja varmasti saavat napinaa osakseen pienistäkin teoista. Tee miehen vaatteille sama niin kuin dr. philissä yksi nainen, kaikki vaatteet ja tavarat mitkä lojuvat lattialla niin myy huutonetissä, eiköhän opi.

Vierailija
7/19 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kanssa töissä ja olen väsynyt! Kerran sain järkevän vastauksen ja se ole että kun hänen ei ole koskaan tarvinnut, no ei ole asian eteen mitään tehnyt. Kun yritän tästä puhua niin kertaakaan mies ei lupaa alkaa tekemään asialle mitään, vaan haukkuu mut nalkuttavaksi ja sanoo että on paska mies ja mitäs tein hänelle lapsia kun hän ei niitä edes hoida ja on niin paska isä.

Tässä oikeesti tulee ero kohta, mitä ihmettä mä sanon miehelle? Että pakkaa kamas ja muuta omaan asuntoon, tule takaisin sitten kun osaat pestä pyykkiä ja tiskata ja laittaa roskat roskikseen?

Ap

Vierailija
8/19 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että järjestät homman niin, että mies joutuu pyörittämään hommaa lapsineen kaikkineen muutaman päivän. Kyllä se tajunta silloin laajenee jos on laajetakseen. JA jos tilanne on sellainen että se ei kertakaikkiaan ole mahdollista, niin silloin sinulle on helpompaa ottaa ero ja yhteishuoltajuus, jolloin lapset ovat välillä isällään ja näin saat itsellesi aikaa. Vaikka mies olisi kuinka ihana, mutta jos on noin hälläväliä ja huollettava, niin klassikkoheitto: j.s.a.p.

Miehiä löytyy, trust me!

Tsemppiä, en itse moista jaksaisi.

Vierailija
9/19 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en katselisi moista kehittymätöntä loista.

Minäpä satunkin pitämään miehistä, en luusereista. Luokittelen moiset vetelät lällykät suoraan luusereiksi. Eivät osaa kantaa vastuuta, tarttua asioihin ja hoitaa hommia. Odottavat vain että äitykkä hoitaa.

Sori hieman kärkäs tekstini, mutta olen niin väsynyt kuuntelemaan erään kaverini uikutusta miehestään joka edustaa ap:n kuvailemaa tyyppiä.

Jos meidät kiskaistaisiin nyt takaisin luolamiesaikoihin, nuo velliperseet kuolisivat nopeasti. He eivät tekisi mitään ja luikkisivat ensimmäisinä vaimon taakse turvaan kun susilauma tulisi luolan suulle!

Vierailija
10/19 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta ei mene mun jakeluun, noi lattiakamat voisin alkaa kerää säkkiin ja viedä pois. Ropskia en voi jättää pöydille odottaa parempaa huomista koska nehän alkaa haistakin tosi pahalle.

Vierailija:

Miehiä on aika helppo kouluttaa. Jos miehesi tekee mielestäsi jotain oikein niin kehu häntä, anna hyvää palautetta. Miehet haluaa tuntea olevansa hyviä ja innostuvat pienistä onnistumista. JOS mies kerrankin siivoaa niin älä ala nipottaa miksi noin teit ja tossa on vielä tahroja vaan kehu vaikka hammasta purren. Miehet aika helpolla luovuttavat naiselle talouden hoidon jos tuntevat että eivät kuitenkaan osaa mitään oikein tehdä ja varmasti saavat napinaa osakseen pienistäkin teoista. Tee miehen vaatteille sama niin kuin dr. philissä yksi nainen, kaikki vaatteet ja tavarat mitkä lojuvat lattialla niin myy huutonetissä, eiköhän opi.

Vierailija
11/19 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyllä, muistuta siitä ja siksi hoitovastuu puoliksi.

Ja joka tapauksessa miehesi on ainakin lopetettava sotkeminen. Kun kuitenkin pidät tyyppiä muuten jopa hyvänä miehenä(?), tuskin erokorttia kannattaa vetää. Ota pakkokeinot käyttöön: lopeta esim. miehesi vaatteiden pesu jne. ihan tyynesti ja riitelemättä. Ja miehen sotkujen siivoaminen (jos kestät sotkua).

(Minä korjaan välillä mieheni takin lattialta tms., mutta asia on ihan eri, koska mies siivoaa yms. kyllä vähintään osansa ihan oma-aloitteisesti...)

Vierailija
12/19 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä en katselisi moista kehittymätöntä loista.

Minäpä satunkin pitämään miehistä, en luusereista. Luokittelen moiset vetelät lällykät suoraan luusereiksi. Eivät osaa kantaa vastuuta, tarttua asioihin ja hoitaa hommia. Odottavat vain että äitykkä hoitaa.

Sori hieman kärkäs tekstini, mutta olen niin väsynyt kuuntelemaan erään kaverini uikutusta miehestään joka edustaa ap:n kuvailemaa tyyppiä.

Jos meidät kiskaistaisiin nyt takaisin luolamiesaikoihin, nuo velliperseet kuolisivat nopeasti. He eivät tekisi mitään ja luikkisivat ensimmäisinä vaimon taakse turvaan kun susilauma tulisi luolan suulle!

Vierailija
13/19 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän vaan ei koskaan niitä sitten hoitanutkaan, yhden kanssa vielä meni mutta toisen synnyttyä karmeus paljastui.

Jos lähden reissuun ja on sovittu että hän hoitaa lapsia niin juuri ennen mun lähtöä ottaa ylitöitä tms. että joko mun täytyy jäädä kotiin tai sitten mun vanhemmat hoitaa lapset.

Hän ei ole kertaakaan ollut yötä lasten kanssa keskenään, lapset nyt 3v ja 2v. Pisin aika jonka on ollut yksin lasten kanssa on ehkä max. 6h. Muuten mä hoidan ne aina tai mun äiti. Jos siis mä haluan jonnekin lähteä.

Vierailija
14/19 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös puheensa " olen paska isä" voisi viitata masennukseen. Joka tapauksessa voit ilmoittaa, että elämäänne on tultava muutos, hänen on alettava tehdä osansa kotitöistä ja lastenhoidosta - vaikka sitten ensin hoidettava itsensä sellaiseeen kuntoon, että jaksaa. Jos hän ei edes yritä muuttua eikä pidä aitä tärkeänä, ero voi olla oikea vaihtoehto.

Vierailija
15/19 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on periaatteessa hyvä ihminen (kuten vakuutit), niin älä ihmeessä peru omia menojasi tai suostu tekemään hommia hänen sijastaan. Kun olet ilmoittanut olevasi poissa jonain iltana, niin ole poissa: mies hoitakoon lapset tai järjestäköön hoidon muuten. Kun tulet reissusta kotiin, istahda nojatuoliin, ota lapset syliin ja kerro mitä teit poissa ollessasi (älä missään nimessä kysy, onko ne syöneet ja milloin ja ala hössätä ruoan kanssa!!). Älä pese mitään miehen vaatteita, jotka eivät ole pyykkikorissa, älä järjestele hänen tavaroitaan, älä auta joka asiassa, joka kotona tuntuu hänestä vaikealta.

Tuollainen kuvio on yleensä syntynyt molempien myötävaikutuksella ja ensimmäinen askel siitä eroon on oman käytöksen muuttaminen. Täysjärkinen, luotettava ihminen ei jätä maitoa happanemaan, pyykkejä lattialle ja lapsia hoitamatta muuta kuin silloin, kun tietää voivansa luottaa siihen, että joku muu tekee sen kaiken hänen puolestaan.

Vierailija
16/19 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en suosittele eroa, kun mies kuitenkin muuten on kohtalaisen ok. Kokeile noita 16:n vinkkejä. Kokeile muutama päivä olla keräämättä miehen jätöksiä. Katso, kuinka kauan menee, ennenkuin mies alkaa oppia. Voi olla, että joudut kiipeilemään vaatevuorten yli, mutta ehkä se siitä...

Vierailija
17/19 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut kerään jätesäkkiin ja vien varastoon. saas nähdä, olen vaan niin kypsä että tuntuu etten jaksa enää nähdä vaivaa. ehkä tää tästä.

Vierailija
18/19 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kovaa vastaan vain.

Pakkaat järjestelmällisesti lattioilta ja pöydiltä löytämäsi miehen roinat ja vaatteet jätesäkkiin samalla kun siivoat lasten jälkiä. Samalla kun peset pyykkiä, pese vain ne vaatteet jotka ovat pyykkikorissa. Jos esim. on riisuttu farkut, kalsarit ja sukat samaan pakettiin, et pese, jätesäkkiin vaan.

Laita ruokaa vain lapsille ja itsellesi, älä miehelle. Kasaa miehen likaiset astiat ja ruuanjätteet hänen tietsikkansa näppikselle.

Näin minä kasvatan mieheni teinejä. Omalle pojalleni jäkätän ihan normaalisti joka kerta, kun vaatteet eivät mene naulaan tai astiat tiskikoneeseen tms.

Vierailija
19/19 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6-vuotiaat kyllä hoitaa itse vaatteet naulakkoon, pyykkikoriin. Huolehtivat astiansa, vievät toisinaan roskat. MINÄ EN OLE piika, jokainen kantaa itse oman osuutensa perheen asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi