Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Provera?? (keltarauhaskuuri)

05.02.2008 |

Onko kellään tietoa, mitä eroa näillä eri progesteronivalmisteilla on, esim. Proveralla ja Teroluteilla? Ovatko ne vaihdettavissa keskenään? En tajunnut gyneltä kysyä, miksi sain reseptin nimenomaan Proveraan kp 15-24. Terolut tuntuu olevan aika yleisesti käytössä. Ja Lugesteron ja Primolut taitaa myös olla progesteronivalmisteita? Ei näistä ota kukaan selvää:)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä lapsettomuusasia mutta täältä voi löytyä ihmisiä joilla kokemusta em. lääkkeestä.

Eli siis juttu on lyhykäisyydessä tämä: Olemme nyt 14kk olleet mieheni kanssa ilman ehkäisyä, ekaan 6kk ei tapahtunut mitään, sitten loppuivat kuukautiset kuin seinään... 4kk jälkeen kun menkkoja ei tullut kävin lääkärissä. Lääkäri oli kusipää ja ilman gynekologisia tutkimuksia sanoi että " se on ihan normaalia, tule takaisin kun kuukautisia ei ole kuulunut 6 kuukauteen" . Okei menin kotiin ja kävin vuoden vaihteen jälkeen tohtorilla (eri kuin edellisellä kerralla) ja oli todella mukava, otti asian heti kuin omakseen, teki tutkimusket ja antoi lääkekuurin, eli otsikossa mainitun Proveran (?). Söin sitä 10 pvä kuurin ja 2 pvä kuurin jälkeen alkoi menkat. Eli vika ei ole kuulemma aivolisääkkeessä joka säätelee " kohdun paksuuntumista" . Tohtori antoi 2 kuuria lisää ja sen jälkeen jos ei ala normaalisti niin sitten lähete naistentautien klinikalle.

Mutta asian ydin että onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Saanut kenties samaa lääkettä? Lääkäri sanoi että lääke sisältää keltarauhashormoonia, mutta se ei estä raskaantumista. Eli onko kukaan kohtalotoveri raskaantunut kyseisen kuurin aikana tai saanut kuukautiset normaalisksi joka on johtanut raskaantumiseen??

Tarvitsisin nyt kohtalotovereita joiden kanssa purkaa tunteita, tai edes tietäis enemmän asiasta.

Kiitokset jo etukäteen :)

Vierailija
2/8 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tyhmästi sanottu että olemme olleet mieheni kanssa ilman ehkäisyä... eli siis minä olen ollut ilma ehkäsyä ja olemme mieheni kanssa " yrittäneet" lasta 14kk..

Varmaan ihmiset tajuaa asian ytimen mutta oli pakko korjata kun itseäni häiritsi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen vanha raakki vastailee... :) Mulla on sellainen tilanne, että menkkoja ei tule ilman keltarauhashormonia. Tosin meillä ehkäisy heitettiin romukoppaan jo 11/02, pillerit olin lopettanut jo 2 vuotta sitä ennen. Menkat tulivat alkuun miten sattuu, lopulta oli sellaisia useamman vuoden kiertoja. Nyt en tiedä, miten olisi, kun useamman vuoden ajan on menkat käynnistetty oikeastaan aina lukuunottamatta raskaus- ja imetysaikaa. Yksi lapsi on siis saatu, tosin vasta ivf:llä (koeputkihedelmöitys). Kerran olen tullut keltarauhaskuurin aikana ilman hoitoja raskaaksi, mutta se meni heti kesken.

On varmasti olemassa ihmisiä, jotka tulevat pelkän keltarauhaslääkityksen avulla raskaaksi, mutta kamalan pitkään ei kannata pelkästään sen varassa yrittää, se kun ei takaa ovulaatiota. Siksi varmaan lääkärisikin on ehdottanut parin kk:n kuuria.

Kannattaa nyt rauhassa kokeilla se pari kuuria ja katsoa, lähteekö oma kierto sillä käyntiin (eli tuleeko niiden jälkeen normaalisti kuukautiset). Jos ei, sitten vain uusiin tutkimuksiin. On olemassa vielä paljon " helppoja" keinoja auttaa raskautta ennen niitä ikävämpiä ja raskaampia hoitoja. Toivottavasti teillä tärppää pian!

Vierailija
4/8 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksesta. Vielä lisäystä edelliseen, eli kävin tänään hakemassa reseptin ja lääkkeet apteeksita ja keltarauhashormoonin merkki oli muuttunut, eli lääkäri oli tällä kertaa määrännyt Terolutteja (olen nähnyt useita keskusteluja kyseisestä lääkkeestä). Niillä nyt seuraavat 3kk ja sen jälkeen jos ei kk ala niin sitten lisätutkimuksiin.

Vierailija
5/8 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei mulla nyt kuitenkaan useamman VUODEN kiertoja ollut, vaan kuukauden. Nauratti, kun luin omaa kirjoitustani :)

Vierailija
6/8 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Kiva nähdä (tai no ei nyt kiva kun lapsettomuuspuolella joudutaan olemaan :D) muitakin kasikytluvun lopun kuumeilijoita. Mulla on sama et menkat ei tuu kun Terolutilla, Primolutilla ym. keltarauhashormoneilla ja e-pillereillä. Mullakaan ei oo valitettavasti oikein antaa positiivisia kokemuksia raskautumisesta. Kierrot ei oikein oo alkanu itsekseen kuurien jälkeen.

Ekan kerran elämässäni sain ovisplussan kyllä just Primo-kuurin jälkeen. Tää kyseinen kierto on vasta loppumaisillaan, oon saanu raskausnegan mutta menkatkaan ei oo alkanu... Tuun kertoon sulle jos tuun raskaaksi näillä eväillä mut vähän huonolta näyttäs. Mutta siten voin lohduttaa, että jotain nää pillerit tuntuu aktivoivan kumminkin. Onnea yritykseen! :)

Vierailija
7/8 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provera ilman reseptiä - https://ibright.lv/proverafi.htm Vaikean endometrioosin hoitoon olen käyttänyt, kun juuri mikään muu ei tuntunut auttavan. Omaan endometrioosiini vuosikausia söin Proveraa 10 mg / pv. Sillä annoksella kuukautiset jäivät tulematta, ei juuri mitään vuotoja ja olo oli ainakin parempi kuin hirveitä endotuskia kärsiessä kuukautisten yhteydessä.

Vierailija
8/8 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla on ikää? Ja millä lääkärillä kävit? Pidetään peukkuja, että kuuri auttaa. Mutta se on täysin yksilöllistä auttaako. Jos onvaihdevuodet tulossa,  ei sitä voi estää.