Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetatteko lapsillenne liikennekasvatusta kotona?

Vierailija
05.02.2008 |

Pisti silmääni tänään Helsingin keskustassa, kuinka äiti meni noin 6 vuotiaan tytön kanssa päin punaisia liikennevaloja.

Opetatteko siis, ettei niistä kannata välittää, vai ettei haittaa, kun kerta autoja ei tule, vai opetatteko niin, että tee kuten sanon, älä tee kuten itse teen?

Paljon tuntuu, että lapset jäävät kaupungissa autojen alle. Onko tämä siis seuraus, eli ei olla esimerkkeinä lapsille?

Tällaista täällä pohdin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan lapsen kanssa kulkiessani enkä itse mene esim punaista päin. Mutta hankalaa se on kun väärää esimerkkiä näkyy pilvinpimein. Selitä siinä miksi ei saa mennä kun niin moni menee.

Vierailija
2/5 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. se missä järjestyksessä noutopöydästä syödään ym.

Ainaostaan uusavuttomat ym. teiniäidit jättää opettamatta lapilleen yleissivistyksen ja hyvän käytöksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla ajaessa kerrotaan. Nauratti kun 4 v poika esitteli minulle kolmiot ja kertoi miten niistä ajetaan.

Hyvä jos jo pienestä pitäen kertoo, niin jääpähän mieleen paremmin.

Joka päivä kun joutuu kehällä ajelemaan, niin näkee kaiken maailman tomppeleita. Esim. vilkun käyttö on niin helvetin vaikeaa.

Heijastimen käytöstä voi näyttää myös hyviä esimerkkejä. Tai pikemminkin ettei niitä käytetä.

En koskaan menisi punaisia päin lasten kanssa.

Jo nyt hirvittää ajatella, että joutuvat koulutielle...

Vierailija
4/5 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan jos olen yksin yöllä autiolla kadulla ja punainen valo sattuu olemaan päällä, saatan olla rikollinen ja kävellä päin punaista, muuten en koskaan.

Vierailija
5/5 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin niin teen. Tuli vain mieleeni tuo äiti, ehkä hän oli ajatuksissaan ja meni joukon jatkona tytön kanssa luullen valojen olevan vihreinä.

Ap, joka yrittää puolustella nyt sitä äitiä=))