Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viime vuoden EX-HAAHUT?!

05.02.2008 |

Tavoitanko teitä näin? Mitenkäs kaikilla on mennyt?

Meillä vietetty ihanaa vauva-aikaa! Välillä kyllä tuppaa väsyttämään, mutta tosi hyvin ja rauhakseen on kaikki mennyt. Pieni poika on aivan ihana tapaus, iloinen, kärsivällinen ja rauhallinen (ja niin kun mä pelkäsin lievää adhd-tapausta sen mahamellastamisen perusteella, heh). Isoveli on edelleen haltioissaan vauvasta ja puhuu nyt kovasti, että sitten kun X kasvaa isoksi, niin tehdään sitä ja sitä ja minä opetan sille tota ja tätä. Pojilla on jo omia keskinäisiä juttuja ja leveimmät hymyt vauveli suo juuri isoveikalle - välillä nauraa kikattaa katketakseen isomman esityksille ja siitäkös esikko vielä enemmän äityy pelleilemään. Ihania ovat...

Tuutis ja poika 4 kk

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAISULI, olipas kivaa kun sinäkin eksyit tänne pinoon! Minä sinua vähän huhuilin pari viikkoa sitten tuolla haahujen pinossa vauvakuume-puolella. Ajattelin että jos sielläpäin liikut niin näet viestiä. Tuntuu että tämä haahu-leima on niin syvällä itsessä, että käy säännöllisesti läpi sekä kuumepuolen, odotuspuolen ja vauvat-puolen haahupinot. Taitaakin ainut pystyssä pysynyt pino olla tuo kuumepuolen pino.

Mutta hei, mehän elvytetään taas tämä vauvapuolen ex-haahujen pino, eikös vaan?! Minä ainakin lupauduin yhdeksi aktiiviseksi kirjoittajaksi!

Minä en ihan noihin msn-ryhmiin ole niin innostunut, vaikka siellä tuttuja onkin. Mutta kivaa että Katrikin käy täällä meitä moikkaamassa! :)

Kaisulille vielä, että teilläkin on hienosti imetetty 6 kk: asti :) Meillä tosiaan imetys lähti alkutuskailujen jälkeen hienosti käyntiin ja maitoa on riittänyt. Tyttö oli täysimetyksellä melkein 6 kk ja nyt saa maitoa aina aterioiden yhteydessä. Unikoulun myötä meillä jäi pari viikkoa sitten toinen yösyöttö pois ja nyt kaksi yötä ollaan menty ilman syöttöjä. Tassuttelua ja taputtelua vaan kehiin. Viime yönä tyttö ei herännyt kertaakaan, joka olikin ensimmäinen yö kun tämä mamma sai nukkua!

Juuri tänään puhuttiin miehen kanssa kuinka ihanaa vauvan syntyminen oli. Me puhutaan itse asiassa päivittäin siitä kuinka mukavaa olisi jos alkaisimme odottaa toista. Meillä tähtäimessä on se maaginen 3 vuoden raja, jolloin toinen saisi tulla. Minulla kun on haaveena jäädä pitemmäksikin aikaa kotiin ja mikäli toinen lapsi tulee vasta sitten kun esikoinen on täyttänyt kolme, saa sitä huonompaa korvausta. Eli taloudelliset näkökulmat täällä senkin tosiasian lisäksi että äitiys on IHANAA! :)

D.O.

Vierailija
22/34 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekös -kyllä mulla onkin ollut teitä ikävä :-) Olen monta kertaa käynyt lukemassa haahujen viestejä, mutta ei ole näkynyt...Hieno juttu Tuutis, että pistät pinon pystyyn!!!!

Juuri tässä yks päivä mietin, että vuosi sitten olin jo tukevasti raskaana :-) Tai no tukevasti ja tukevasti, mutta olin käynyt alkuraskauden ultrassa ja sieltä löytyi yksi sikiö, joka nyt tuhisee tuossa ja täytti pari päivää sitten 5kk -mihin ihmeeseen se aika menee?

No, tietty mulla on kädet täynnä työtä, kun on kaksi muutakin syötettävää ja juotettavaa, mutta nuo alkavat olla jo isoja, vaikka pieninä niitä vielä pidänkin -ja onhan ne vielä elämänsä alkutaipaleella...Tyttö täytti just 4 vee ja poika 7 vee -viime viikolla hänet ekaluokalle ilmoitin, nyyh....

Kuopus, 5kk on varsin valloittava tapaus isoine silminen ja pitkine silmäripsineen. Minäkin häntä aika pitkään täysimetin -vasta viime viikolla aloin antamaan soseita, kun neuvolassa niin sanoivat (painokäyrä oli lähtenyt vähän laskuun). Tissi on kuitenkin edelleen ' se juttu' eli lähinnä harjoitellaan nyt lusikoimista -eipä noista itsetehdyistä kasvissoseista ihan hirveästi energiaa saa verrattuna tissimaitoon :-) Hyvällä ruokahalulla poika on niitä soseita ottanut -nyt ollaan maisteltu maissia, bataattia ja tänään uutuutena palsternakkaa eli hyvin varovasti olen lähtenyt liikkeelle. Tuttia ei herra suostu syömään eikä pullokaan kovin kiva kaveri ole :-) Itseäni kyllä tässä vaiheessa huvittaisi lähteä vaikka kaverin kanssa leffaan, mutta toistaiseksi olen aika tuttina ja tissinä ollut iltaisin...Mies on kyllä luvannut opettaa herran pullolle, katsotaan mitä siitä tulee...Poika on kova liikkumaan ja oppi kääntymään jo alle 4kuisena masulleen. Varsinainen ikiliikkuja ja kovasti harjoittelee ryömimistä, vaikkei vielä mihinkään pääsekään :-p

Mä olen tykännyt olla kotona, vaikka välillä tuntuukin, että seinät kaatuu päälle. On tämä silti sitä elämän parasta aikaa -töihin ehtii mennä myöhemminkin, koska olen päättänyt olla kotona vielä jonnin aikaa. Takaisin töihin menen ehkä kun kuopus täyttää 2vee...mutta vannomatta paras, voihan se olla, että jossain vaiheessa haluankin mennä aikaisemmin töihin :-)

Mulla on krooninen vauvakuume, vaikka tää onkin meidän viimeinen. Saahan niistä haaveilla, mutta enempää ei meille tule. Mä en varmaan jaksaisi enää neljättä, jotenkin keskenmenotaustalla en jaksaisi enää niitä raskauksiakaan kaikkine pelkoineen. Kyllä nää meille riittää :-)

Yritän aktivoitua tälle puolelle, onhan täällä tosi monta joiden kanssa kirjoittelin samaan aikaan!

Hyviä vointeja!

-Ultsi kera poitsun 5kk-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on päässyt laittamaan kotia uuteen uskoon. Meille tuli eilen uusi sohva, ihana tyylikäs iso musta nahkasohva. Olen haaveillut tuollaisesta jo pitkään ja nyt sen sain! Samoin hankittiin parvekkeella puiset laatat kesäksi, niillä on kiva tytönkin pikkujaloin käpystellä. Tosi kivaa kun tulee kesä ja pääsee parvekkeen laittoon. Mehän muutettiin tähän uuteen asuntoon vasta elokuussa, joten en ole ehtinyt vielä partsia suunnitella yhtään.

Tänään ollaan menossa moikkaamaan työkavereita tytön kanssa, tosi mukavaa ohjelmaa siis tiedossa. Mähän olen ilmoittanut töihin että syyskuun alussa palaan vasta töihin, ihanaa. Sekin kyllä on vielä vähän auki loppujen lopuksi, haaveissa olisi olla ainakin vuoden loppuun asti kotona.

Oinas: Sulla on kyllä ollut myös koettelemusta synnytyksessä! Huh. Ja tulehdukset vielä päälle. Jotenkin vaan kun lapsi kasvaa ja kehittyy, ikävät asiat alkaa pikkuhiljaa unohtumaan ja tuntuu että siitä synnytyksestä on niiiin kauan. Mutta näin se varmaan kuuluukin mennä, yksi naisen tehtävä kuitenkin on synnyttää ja luonto on järjestänyt asian niin että edelliset kokemukset unohtuu jotta asian tekee uudelleenkin. Mulla ainakin on unohtuneet kaikki kauheudet jo, niinkuin te viisaammat sanoittekin silloin kun manasin kesällä ettei IKINÄ enää :D Tosi ihanaa että teillä on hyvin nukkuva pikkumies siellä :) Uni on niin tärkeää kaikille osapuolille.

Kiitos reissutoivotuksista!

Omaa napaa: Olo on ollut tosi kumma viimeiset päivät, vatsa on koko ajan sekaisin. Saattahaan se olla, että mulla on lievää vatsatautia. Kyläpaikassa nimittäin missä viime viikko vietettiin sairastetaan tällähetkellä vatsatautia. Mutta muuten olo on tosi hyvä, pientä vatsan löysyyttä vain. Ja aamuisin armottomasti väsyttää, tänäänkin tuntui että kuolema tulee kun piti nousta ylös viemään miestä juna-asemalle. Mutta en minä varmaan raskaana ole, tai en usko että olisin. Mutta sen näkee sitten ensi viikolla! :)

Päivänjatkoja toivottaa D.O.

Vierailija
24/34 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

D.O:Olihan tuo synnytys kokemus sinänsä,vaikka mitä kerkes tapahtua mut ei siitä mulle mitään kammoa jääny. Synnytyksen puolesta vois mennä vaikka heti takas. Mutta ei nyt kuitenkaan ihan vielä....

Vai podet siellä vatsa tautia,sitä on kyllä kovasti liikkeellä. Itse podin kans jotain vastaavaa viimme viikolla. Tosin vessas ei tarvinnu hypätä mutta ylävatsaa kouristi välillä tosi kipeesti ja sitä kesti useampi päivä.

Toivottavasti kuitenkin tulet kuntoon ennen reissua. Ja ens viikoksi pidetään peukkuja!

Mut nyt näin lyhyesti, pikkumies vaatii toimintaa!

72oinas

Vierailija
25/34 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kuukausi on vierähtänyt edellisestä viestistä. Ihanaa, että niin moni on tän pinon löytänyt ja kirjoitellut kuulumisia! Musta kuukausipino olis hyvä ajatus, kiitos D.O., jos jaksat sellaisen väsätä.

Koala: Mahtavia uutisia! Onnittelut plussasta ja vauvaliimaa matkaan!

vm: Onnea teille vuodenvaihteen pojasta! Inhottava, että tuli alkuun ikäviä tauteja, toivottavasti poitsu voi jo paremmin.

D.O: Vai että sulla taasen vauvakuume nostelee päätä. :) Melko vänkää, hieno homma. Teidän tyttö kuulostaakin oikein aurinkoiselta, joten en ihmettele, että toista jo yritätte. :) Toivottavasti odotus saa alkunsa pian. Ainakin sulla on lupaavia oireita...

Tytölle paranemisia flunssasta!

Teillä matkailua riittää. Hienoa, varmasti tosi piristävää. Itsellä tuntuu, että jumitan välillä liikaakin kotona. Mekin ollaan suunniteltu pitkää viikonloppureissua, lapsien kanssa, saa nyt nähdä, onnistuuko. Keväällä olis meikäläisen kolmekymppiset (hui!), joten voisi olla vähän niinkuin synttärilahja.

levinia: Kiva kuulla sustakin. Kylläpäs miehesi on innostunut lastentekoon. ;) Helppohan se niiden on, kun ei tarvitse 9 kk mahankantoja tai synnytyksiä miettiä. Ja kyllä kai se niin menee, että suurin vastuu arjen pyörityksestä on kuitenkin sitten loppupeleissä äidillä. Musta ainakin tuntuu välillä, että mulla on kolme lasta (ukko siis se kolmas) - ainakin " Mitäs ruokaa on tänään? Missä mun sukat on?" -kysymysten jälkeen. *virn*

sani: Teilläkin vauvakuumetta - hauskaa. :) Toivotaan, että tärppää pian.

kaisuli: Kiva kuulla sinustakin!

Ultsi: Mulla on ihan samoja fiiliksiä, kuin sulla, että herttinen, mihin tuo aika oikein menee. Ja just yks päivä mietin, että viime vuonna tähän aikaan olin raskaana.

72oinas: Huh, teillä oli aikamoinen alku. Inhottavaa, kun kaikki ei menekään pelkästään hyvin. Ihana, että vauveli nukkuu noin hyvin. Kuulostaa uskomattomalta, kun meillä vielä pari viikkoa sitten herättin 3-4 kertaa yössä. Nyt menee kahdella syötöllä onneksi, kun aloitimme soseiden maistelun. Ja toinen syötöistä on klo 22-23, jolloin mä olen hereillä, joten herään sitten yöllä enää vaan kerran.

jonttu: Onnea, onnea tyttösestä! Täsmällinen tyyppi... :)

villiina: Onnittelut prinsessasta!

katri: Kiva kuulla sinustakin. Ikävää, ettei teillä ole iloisia uutisia vauvaprojektin suhteen. Toivon kuitenkin onnea yritykseen kovasti!!!

Omat kuulumiset: Poitsu on nyt 5 kk ikäinen, voi jestas sentään! Kovasti on kasvanut (paino huitelee ihan omilla käyrillään) ja liikkumisen halu on aivan hillitön. Ui lattialla ja ärisee, nostelee peppuaan ja kääntyilee kyljilleen, ympäri ei ole vielä päässyt, mutta se on vain päivistä kiinni. Esikoiseen verrattuna on kovin meneväistä tyyppiä, esikko kun tyytyi pitkään vaan möllöttämään siinä, mihin hänet pistin. Tämä kakkonen on ihan toista maata. Tätä se varmaan ennusteli, kun kakkonen mahassakin melskasi niin paljon.

Esikoisella aivan kaamea uhma, siis ihan hirveä. Huoh! On tuo 3 v ¿rajapyykki tulossa ja varmasti osin oireilee pikkuveljen tuloa. Oikein hyviä kavereita pojat on edelleen, naureskelevat ja ¿riehuvat¿ keskenään.

Kovasti vaikuttaa palstalaisilla olevan vauvakuumetta. Se on tosi hienoa ja upeeta, että lisää lapsia toivotaan. Pidän ihan kaikille peukkuja, että toiveet pian toteutuu. 

Meillä lapset saa kyllä jäädä näihin kahteen. En enää viitsi alkaa pelleillä synnytysten kanssa - ekassa meinasi lapsi kuolla ja nyt tässä toisessa minä (tuli paha verenvuoto). Oon onnellinen, että olemme kaikki nyt ok, lisäriskejä en halua ottaa. Onneksi oli kyllä alunperinkin ajatus, että kaksi lasta haluaisimme, jos vain suodaan.

No juu, nyt pitää mennä pakkailemaan, lapset nukkuu vielä. Viikonlopuksi ollaan lähdössä tuttavaperheen luo.

Tuutis

Vierailija
26/34 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei oo vielä menkat alkaneet, joten ei oo tarvinnut vielä miettiä mihin kierron ajankohtaan tähdätään. :) Mitäs sielä vieläkö menkat loistavat poissaolollaan?

Koala tuu kans kertomaan sitten tärppäsikö heti. bd

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

sani

Vierailija
27/34 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa olen täällä vauvan sivuilla..

Meille siis syntyi pieni poika laskettuna päivänä 29.12.07.

Kaikki meni hienosti, kunnes 11 pv:n ikäisenä poika sai kovan kuumeen ja sen aiheuttajaksi selvisi monien piikkien ja näytteiden jälkeen virtsatieinfektio. Kolme vrk sairaalaan osastolla ja antibioottia suoneen. En tuosta sen enemää nyt kirjoita, mutta jatkotutkimuksia on tulossa. Kuun loppupuolella menemme varjoainekuvaukseen, jossa selvitetään on hänellä virtsan takaisinvirtausta. Vauvalla on nyt estolääkitys, jotta jos tuota takaisinvirtausta on, ei tulisi uutta infektiota.

En tiedä muistatko minun historiaani, mutta ei koskaan näköjään voi päästä mistään helpoimmalla...

Hyvää helmikuuta!!

Vierailija
28/34 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen miettinyt että mitä muill exille kuuluu ja tietenkin miten vauvelit voivat. Olisi niin mukavaa vaihtaa kuulumisia, pistetäänkö pino pystyyn tälle puolelle? ;)

Täällä sitä tulee pyörittyä milloin vauvat-, milloin odotus- ja (iiiik!) vauvakuumepuolella. Alkanut nimittäin se pieni vauvakuume-vihuliainen nostaa taas päätään... Ja mä niin vannoin että mulle synnytykset riitti!

Tuutis: Ihana kuulla että teillä on valloittava vauveli siellä! Ja ihania veljesten välisiä juttuja jo nähtävissä. Varmasti sisarussuhteen kehittyminen tuo syvyyttä ja uutta iloa elämään koko perheelle. Voi että nuo vauvat on niin valloittavia ja mahtavia!

VM: teillä taas on huolia, voihan himpula!! :( Tosi ikävää. Olen jokus kuullut tuosta ongelmasta mitä teidän pojalla on epäilty. Millaista hoitoa siihen olemassa? Leikkaus? Voimia teille ja sinua elämä kyllä koettelee. Milloinkohan vastoinkäymiset loppuu...?

Meillä tyttö on jo 6,5 kuukautta ja on aivan ihana vauva! Olen niin rakastunut tuohon lapseen ettei tosikaan! Ei juuri ikinä itke tai kitise turhasta. Kaikinpuolin tyytyväinen vauva. Ehkä juuri tuon helppouden vuoksi vauvakuume nostaakin päätään :)

Tyttö oppii koko ajan uutta ja nyt on menossa konttailun opettelu. Vartalo nousee käsien varaan jo upeasti ja polvetkin löytyy jo koukkuun, tosin nämä tapahtuvat vielä eri aikaan. Kunhan jutun hokaa, niin jo mennään! Ryömimisvaihe taitaa jäädä kokonaan väliin. Lisäksi meillä toteutetaan unikoulua, eli pyritään rinnalle nukahtamisesta ja yösyötöistä eroon. Nyt pari viikkoa tyttö on nukkunut jo kolmeen-neljään asti ja syönyt kerran. Siitä sitten unet jatkuneet aamuun asti. 7 kk:n iässä jätetään tuo ainoakin syöttö pois. Puuroa ja muuta ruokaa menee nimittäin neljä kertaa päivässä jo niin hyvin ettei yöruokaa mielestäni enää tarvita.

Näin meillä :) Olisi kiva kuulla myös muiden haahujen kuulumisia, Ennis, Lizie, Kaisuli jne.

DreamOne ja tytteli 6,5 kk

Vierailija
29/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kerta tullut kirjoiteltua ex-haahuihin tällä puolella, mutta nyt ei oo sattunut silmään pinoa ei olleskaan. Meillähän neiti syntyi maaliskuussa, eli kohta pitäisi siirtyä lueskelemaan jo tuonne taaperopuolelle 8-0 Neiti on ihanan tyytyväinen, suorastaan helppo tapaus. Keskittyy omiin touhuihinsa, kunnes muistaa eroahdistuksensa ; ) Meillä kontataan ja treenataan ylösnousua portaita ym vastaan. Oli 6 kk:n ikään täysimetyksellä, sitten soseiden ohessa sai rintaa 6 krt/vrk, kunne viime viikolla alkanut korvatulehdus ilmeisesti säikätytti täyteen rintalakkoon.. Saas nyt nähdä, niinköhän tuo kerrasta humpsahti isoksi tytöksi kun ei enää tissittekään : (

Jaa, ja tiedä sitten onko syy tuossa imetyksen loppumisessa vai missä, mutta ajatus kolmannesta on alkanut heräillä.. suorastaan pientä kuumetta kutkuttelee mahassa. Hmm, uskaltautuisiko sitä alkaa kääntää miehen päätä ja vielä kerran siiten jännäämiseen, mitä se tän tokan haahu-lapsen kanssa oli..

eka + eka(4vee)- ja tokavekara(11kk)

Vierailija
30/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni hoidetaan estolääkityksellä sitten jatkossakin jos " vika" on olemassa. Kovin paljon mulla ei ole asiasta tietoa, koska en ole viitsinyt googlettaa. Sieltä löytyy kuitenkin jotain, josta vaan alan panikoimaan etukäteen. Odotan siis tutkimusta ja sen tuloksia ja sitten keskustelen lääkärin kanssa jatkosta... Mutta olen kuullut tutuilta positiivisia tarinoita. Vaiva on parantunut itsekseen iän myötä.

Mä olen ihan samaa mieltä, että vastoinkäymiset olisi jo riittänyt...

vm69

P.S. Hyviä kuumeiluja kaikille... vauvat on ihania!

Vierailija
31/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein piti rekisteroitya etta paasi jokusen sanan vanhoille kamoille kirjottaan!

Meidan plikka tayttaa neljan pv paasta 5kk. Miehella olis kauhia tarve saada kuudes, mutten kylla talla kertaa anna periksi! Eilen oikein vonkaamalla vinkas etta touhuttais ilman kumeja; ei kiitos! kylla mun puolesta naa neidot on nyt tassa!

Josko sita olis jokusen vuoden nuorempi ehka viela voisinkin yrittaa, mutta pelko siita hitsin km kierroksesta alkais uudelleen...ei kylla fysiikka eika psyykekaan kesta enaa!

Mutta kaikki siis menee mainiosti taallapain, hiukan ollaan hammas-itkuisia talla hetkella, mutta sehan on vaan ohimenevaa...

Tytto syo jo kiinteitakin kiitettavasti ja kasvaa huimaa vauhtia!

Vm vilkutus; tuntuupa hassulta jutella ' taallapain' hih.

Kaunista kevaan odotusta kaikille taalta +17 asteesta!

-levinia-

Vierailija
32/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukava kuulla mitä teille muille kuuluu. Toivottavasti useampikin tulisi kertomaan kuulumisia.. Itse kun en saanut liityttyä sinne oliko se nyt yahooseen, minne osa siirtyi keskustelemaan..

Meillä likka tulee ens viikolla 8 kk ja ihana tytöntylleröinen on!! Kovasti on taidot kehittyneet nyt tässä 7 kk:n iässä. Konttaa ja istuu ja on jo noussutkin istumaan. Viime päivinä on alkanut taputtamaan käsiä ja vähän jo heiluttamaankin.. :) Isoista siskoista kans tykkää kovasti ja isot siskot tykkää vauvasta! :)

Meillä kans kovasti jo vauvakuume jyllää.. Mutta pieni este on, kun menkat ei oo vielä alkanut synnytyksen jälkeen. ;) Järjellä ajatellen, niin onhan tuo vauva vielä niin pieni, että parempi on jos vielä vähän aikaa saa kasvaa pienimpänä.. Mutta kun tuo vauvakuume ei meinaa järjen ääntä kuunnella. ;) Ilman ehkäisyä me täälä kuitenkin mennään, kun hyvin tiedetään, että mikään, varsinkaan vauvan saaminen, ei ole itsestäänselvää. Katotaan kauanko menee ennen kuin tärppää vai tärppääkö enää.. Meillä onneks jo nuo kolme ihanaa lapsokaista on.

Mukavaa ja kaikin puolin hyvää vauva-arkea! :) Ja tervettä sellaista! Tosi kurjaa, kun pieni sairastaa, niin kuin vm:n pikkumies, toivottavasti pääsettä säikähdyksellä!

-sani

Vierailija
33/34 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa lueskella teitin kuulumisia!

Ihan eksyin vähän aikaa sitten ekaa kertaa pitkään aikaan sivustolle, ja kirjoittelin muutaman rivin tuonne vauvakuume-haahu-pinkkaan. Hyvä idis ja ajoitus Tuutikselta laittaa pinkka tällekin puolelle ;)

Meidän pikkuinen poika on nyt 7.5kk, syntyi nimittäin juhannuspäivänä. Istua tönöttää jo hyvin, mutta eteenpäin ei vielä mennä. Pari hammasta on alhaalla, ja hymy aika valloittava! Imetin vuoden vaihteeseen, ja sitten loppuikin maito aika nopeasti. Oli varmaan omaakin syytä, kun en enää kauheasti tyrkyttänyt. Meillä nimittäin vauvakuumetta pukkaa oikein tosissaan, ja siksipä tänne sivustollekin taas päädyin... ;) Tässä kuussa jo hiukan tähtäiltiin ovis-päivään, joten taas on jänniä aikoja elettävänä. Jäitä kuitenkin hatussa, ihan hirveä kiirus ei tässä kohtaa ole.

Vauvakuumeeseen varmaan vaikuttaa meilläkin se, että pojan kanssa on sujunut arki hyvin, ilman valvomisia tai muita känkkäilyjä. Ja johan tuota ikääkin on meikäläisellä mittarissa ihan tarpeeksi. Veeämmän sanoihin yhdyn täysin: vauvat on ihania!

Kivaa olisi tosiaan kuulla lisää kaikkien ex-haahujen kuulumisia.

Terkuin,

Koala ja juhannuspoika 230607

Vierailija
34/34 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla teistä kaikista! Vauvat vaan kasvaa ja oppivat uutta joka päivä. Tuntuu että siitä on niiiin kauan kun meidänkin vauveli oli sellainen nyytti joka melkein mahtui isänsä kämmenelle.

Eka: Minkäs ikäisenä sinne taapero-puolelle siirrytään? Onko vuosi rajana? Mitäs maitoa teillä juodaan kun ei tissi maistu? Korviketta vai jo isojen maitoa?

Veeämmä: Joo, se huono puoli netissä on että infoa on saatavilla niin paljon ja suurin osa sellaista mitä ei olisi tarvinnutkaan tietää. Aiheuttaa vaan lisää huolta. Mutta lääkityshän on varmasti parempi vaihtoehto kuin leikkaus. Mutta ei huolehdita vielä ennenkuin olet faktaa lääkäriltä saanut.

Levinia: Hassu mies sulla! Ihanaa kun on noin lapsirakas. Mutta sinähän sen loppujen lopuksi päätät että tuleeko vielä yksi prinsessa vai ei. Teillä on siellä muuten jo ihan kevät! 17 astetta, aah :)

Sani: Voi vitsi, muistan kun oltiin peräkkäin lasketuissa ajoissa haahu-listassa. Ja nyt teillä kohta 8 kk tulee plakkariin. Olette meitä kuukauden verran edellä. Tosi kiva lukea että millaisia kehitysvaiheita meillä on luvassa muutaman viikon sisällä. Meillä tosiaan tyttö nousee konttausasentoon, mutta kellahtaa vielä mahalleen kun voimat loppuu. On se niin hassua kuinka vauvasta tulee ihan eri näköinen kun nousee istumaan ja polvilleen. Ihan iso tyttö! Oletteko muuten vältelleet tai ajoitelleet oviksen aikoja? Kyselen sen vuoksi kun meilläkään ei ole ehkäisyä käytössä, mutta hieman ollaan vältelty juurikin niitä kriittisiä päiviä.

Koala: Oi, teillä oikein tähtäillään kierron puoliväliin, jännää! Meillä ihan sama juttu, tyttö on ollut niin helppo ja ihana että ehkäpä vauvakuume juontaa juurensa sieltä. Jos olisi vaikea vauva-aika takana, niin ehkä sitä ei ihan vielä toisesta haaveilisi. Toivotaan että teillä tärppää kun ihan tosissaan uutta vauvaa siellä olette puuhailemassa :)

Omaa naperoista: Siis mun mieltä huojensi niin paljon että täällä on muitakin kuumeilijoita! Ette arvaa! Mä luulin että mä vaan oikeasti olen hullu tai sekaisin tai jotain. Mutta että tämä onkin ihan normaalia, huh. Meillä mies kuumeilee myös, ehkä jopa vähän enemmän kuin minä. Minua tuo raskausaika vaan vähän hirvittää, oli niin tuskallista viimeksi. Kerronkin teille nyt missä mennään, eli olen tehnyt nyt kaksi negatiivista raskaustestiä sillä minulla on kuukautiset 6 päivää myöhässä. Mähän vielä imetän, mutta minulla alkoi kuukautiset kaksi kuukautta synnytyksen jälkeen ja siitä lähtien ovat olleet säännölliset. Nyt kuitenkin jostain syystä ovat jääneet pois ja vatsanippailuja on päivittäin. Mutta kun testit on negaa, niin ei se sitä ihteäkään voi olla. Joten nyt vaan odotellaan josko ne menkat sieltä tulisi. Imetyksen aikanahan suurimmalla osalla ei ole menkkoja, mutta kun minulla ne alkoivat niin pian ja yhtäkkiä loppuivat. Kumma juttu.

Hyviä vointeja ja vauveleille terkkuja!

DreamOne ja tytteli 6,5 kk