Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viime vuoden EX-HAAHUT?!

05.02.2008 |

Tavoitanko teitä näin? Mitenkäs kaikilla on mennyt?

Meillä vietetty ihanaa vauva-aikaa! Välillä kyllä tuppaa väsyttämään, mutta tosi hyvin ja rauhakseen on kaikki mennyt. Pieni poika on aivan ihana tapaus, iloinen, kärsivällinen ja rauhallinen (ja niin kun mä pelkäsin lievää adhd-tapausta sen mahamellastamisen perusteella, heh). Isoveli on edelleen haltioissaan vauvasta ja puhuu nyt kovasti, että sitten kun X kasvaa isoksi, niin tehdään sitä ja sitä ja minä opetan sille tota ja tätä. Pojilla on jo omia keskinäisiä juttuja ja leveimmät hymyt vauveli suo juuri isoveikalle - välillä nauraa kikattaa katketakseen isomman esityksille ja siitäkös esikko vielä enemmän äityy pelleilemään. Ihania ovat...

Tuutis ja poika 4 kk

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tosi hienoa löytää tämä pino ja tuttuja ihmisiä. Monesti oon mietinyt et mitähän haahuille kuuluu.

Mukavasti tuntuu kaikilla menevän, lapset kasvanu ja osaavat jo vaikka mitä touhuja.

Kuumeilijoitakin jo löytyy!!! ja monella on jo " työn alla " Peukut pystyy teidän puolesta. Toivottavasti vauvat ilmoittavat itsestään ennen kun kuumeinen äiti hurahtaa täysin ja alkaa taas päivien ja tuntien laskeminen tikkujen kera ;)

Hullu tässä varmaan on kun itsekkin miettii et jos sittenkin vielä yks.... Isäntä meillä puhu jo seuraavasta synnytyssalis kun paikat oli vielä puuduksis sektiosta !!!! siinä vaihees kyllä sanoin et himmaas ny..

Meidän pikkumies 3,5kk on aivan super kiltti. Ajatelkaa, ei ole koskaan syöny yöllä, vaan nukkuu koko yön. 23-05 alussa ja nykyään 22.30-08. Mä en oo tienny et sellasiakin vauvoja on jokka ei yöllä syö. Meillä kovasti jo jutellaan ja naureskellaan, yritetään leluja kiinni ku vaan kädet tottelis.

Neuvolasta laittoivat lastenlääkärille kun olivat sitä mieltä ettei pituutta tule tarpeeksi. No, onneksi kaikki on kunnossa. Lääkäri totesi vaan että tämähän on ihan selvästi teidän perheen vauva joka kasvaa niinkun toisetkin, omia käyriään. Mitään pituus tarkkailuja ei tarvita.

Meillähän on kaikki lapset kasvanu miinuskäyrillä. Niin tämäkin.

Mut nyt leipomaan ku esikonen täyttää viikonloppuna 8v ja la on synttärit.

72oinas ja pikkumies

Vierailija
2/34 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaan kolmen vuoden takaa, ihan haahujen alkuajoilta :)

Ex-haahut on kuitenkin täällä se tuttu ketju, ja samalla huhuilen muidenkin " vanhojen" kuulumisia, molli, pilkukas ja muut, mitä kuuluu? Miten mollilla ja Antilla on pikkuisen kanssa arki sujunut?

Meillä on arki alkanut nyt vasta helpottaa kun juniori on reilu 5kk. Tähän asti illat ja alkuyöt on olleet rankkoja, poju on itkeskellyt ja paljon nukahtamisen vaikeutta. Edelleen syö lukuisia kertoja yössä, mutta nukahtaminen on paljon helpompaa ja nukkuu syöttöjen välit.

Täysimetyksellä mentiin viime viikkoon asti, kasvukäyrät oli kääntyneet sille mallille että kiinteiden maistelu aloitettiin. Maisteluahan se nimen omaan on, ihan tissihiiri on ollut tämä poikanen.

Esikoinen on reipas 2,5 vuotias, puheen kehitys on parhaimmassa vauhdissa, joka päivä saa hämmästellä kuinka nopeaan omaksuu uusia lauseita ja ilmaisuja. Kuivaksi oppiminen on edelleen ihan hakoteillä, kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Yöt on olleet pääsääntöisesti kuivia kesästä lähtien, aamulla yleensä malttaa pottaan pissata, muuten ei.

Tarhassa on osa-aikaisena jatkanut, minkä olen monta kertaa kuopuksen syntymän jälkeen todennut loistavaksi ratkaisuksi. Varsinkin nyt kun vuoden alusta aloin pyörittää omaa pientä liiketoimintaa.

Maitoallergia on lopultakin helpottanut, mieletön apu arkeen kun ei tarvitse eri ruokia kokkailla. Juomana ei maito oikein vielä uppoa.

Kovasti veljekset toisistaan tykkää, pienemmälle on parasta viihdettä isomman touhuja, ja voi sitä naurua ja riemua jos veli tulee viereen makoilemaan ja höpöttämään. Leikkikaveriksi selvästi odottaa, sylissä tykkää pitää ja muutenkin hoitaa.

-Kiana ja pikku-ukot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä minkä vuoden ex-haahu olen, mutta ajattelin nyt nostella tätä pinoa! =] Odotuspuolelta kun tais syksyn aikana haahujen pino hävitä kokonaan.. =/

Mulla on takana kolme keskenmenoa (01/04, 09/04 ja 01/07) ja nyt viimeinkin voin kertoa teille ilouutisen:

Meille syntyi tyttövauva (kauan toivottu esikoinen) 05.02.2008 (rv 40+0)! =] Painoa oli 3410g ja pituutta 49cm. Tänään kävi ensimmäisen kerran neuvolantäti kotona punnitsemassa 10 vrk ikäisen vauvan, ja paino oli jo 3510g. =] Isä ja äiti ovat " aivan myytyjä" . Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin. Synnytyksessä tuli pieni repeämä ja pieni episotomiakin tehtiin, joten oma takapuoli vielä toipuu (ja tikitkin kiristivät pakaran hermoja, mutta parempaan päin mennään).

Eli me myös opettelemme vauva-arkea! Ja yritämme päästä yhteisymmärrykseen nimestä ja ristiäispäivääkin pitäis pikkuhiljaa mietiskellä.. =]

jonttu ja prinsessa

Vierailija
4/34 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nostelen tata samalla!

Tosi kivaa kaikista kuulla; ja ihan noista ' oikein' vanhoistakin haahuista!!!

Jontulle onnea kauan kaivatusta prinsessasta!

Voikaahan kaikki hyvin ja kirjoitelkaa

- levinia ja Alli 5kk 5pv +16° vesisateesta -

Vierailija
5/34 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea oikein super paljon,Jonttu prinsessasta! Viimmein ja vihdoin oli teidänkin aika saada oma nyytti. Hienoa!

Vierailija
6/34 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuolla aiemmin vannottelin olevani aktiivinen kirjoittelija ja vasta nyt huomasin että täällähän on tekstiä vaikka millä mitalla! Olen kyllä useamman kerran päivässä täällä käynyt, mutta nähtävästi pino on ehtinyt aina pudota toiselle sivulle. Nyt hävettää :(

Jonttu: Ihania uutisia! Suuret onnittelut pikkuprinsessan syntymän johdosta ja pienelle tytölle tervetuloa maailmaan! Aina kun haahut saavat vauvoja, se herkistää kyllä ihan mielettömästi. Meillä kun nämä taustat on niin vaikeita. Sinullakin Jonttu niin monta isoa koettelemusta matkan varrella. Mutta nyt vain nauttimaan vauva-arjesta. Ihanaa kun olette molemmat siellä niin myytyjä :)

Ultsi: Moikka moi! Kiva kun myönnät että ikävä on ollut ;) Aika menee kyllä tosiaan nopsaan, itse ihmettelin aiemmin aina sitä kun ihmiset sanoo että nyt nauti vauva-ajasta. Mutta nyt kun meilläkin on kohta 7 kk vanha tyttö, sitä tajuaa tuonkin kehoituksen merkityksen. Vaikka kyllähän lapset ovat varmasti nautittavia missä iässä tahansa. Minä oikein odotan sitäkin hetkeä kun pääsee kommunikoimaan puhumalla lapsen kanssa.

Kiva kun teillä ruoka maistuu. Meillä ihan sama juttu, eli tyttö syö ainoastaan tissimaitoa. Eikä minulta enää niin paljon heru että saisin pumpattua pakkaseen. Eli kaikki maidot tulee äipän tissistä, joten ei siinä tosiaan paljoa omille menoille lähdetä. Kyllä mä olen ajatellut, että joskus voisi tehdä niin että isä antaa iltapuuron ja suun kostukkeeksi vettä mukista ja laittaa tytön nukkumaan. Me kun ollaan nyt unikoulun aikaan pyritty pääsemään rinnalle nukahtamisesta eroon, joten unitissiksi en muutenkaan enää ryhdy. Mutta sitten kun miettii että jo kesällä aloitetaan oikean maidon antaminen, niin sen voimin jaksan ja voin olla menemettä iltamenoille. Mutta tosiaan leffassa olisi joskus ihanaa käydä!

Sulla on mahtava tilanne jos vain taloudellisesti voit olla kahteen ikävuoteen asti kotona. Käytä ihmeessä hyödyksesi tuo etu :)

Oinas: Kiva kuulla sinustakin! Teillä on ihan unelma tuo nukkumisaika! Vaikka aika myöhään vauvelin kanssa valvotkin, niin saat sentään nukkua koko yön! Teilläkin ehkä hieman orastavaa vauvakuumetta siellä, heh. Teillä ainakin elämää löytyy kun on niin eri-ikäisiä muksuja talossa, ihanaa :)

Kiana: Me ei tunnetakaan, mutta kiva on silti lukea muiden vauvaperheiden kuulumisia. Teillä on ollut rankka alku pojan kanssa, toivotaan että alkaa pikkuhiljaa helpottaa. Teillä on esikoisen kanssa juuri tuo pälätysvaihe menossa mitä itse odotan kovasti. On varmasti mahtavaa seurata kun lapsi oppii uusia juttuja ja opettelee puhumaan :)

Ihanaa veljesrakkautta teillä muuten nähtävissä!

Levinialle vilkutukset!

Omaa ja tytön napaa: Tosiaan meillä siis tyttö siirtyi alkuviikosta omaan huoneeseensa nukkumaan ja se on vähän häirinnyt unta. Eka yö meni hienosti heräilemättä, mutta sen jälkeen tyttö on herännyt kaksi-kolme kertaa yössä itkeskelemään. Mies on hoitanut nyt unikoulutuksen ja taputellut tytön uudestaan uneen. Pari kertaa itku on yltynyt niin kovaksi että on joutunut syliin ottamaan rauhoittumaan. Mutta hyvä puoli on se, että yösyötöistä ollaan päästy kokonaan eroon. Pari ekaa aamua mulla oli tissit aika pakkautuneet ja yöpaitakin oli kastunut, mutta nyt on alkanut helpottaa. Mä luulen, että tuo tytön uni on häiriintynyt huoneen vaihdosta. Ilman muuta toisessa huoneessa on erilainen tuoksu, äänet ja tunnelma. Uskoisin että heräilyt johtuvat vain siitä että tyttö puoliunisena havahtuu ja säikähtää uutta paikkaa. Ainakin aamuisin kovasti tarkkailee ja katselee ympärilleen. Mutta mulla riittää uskoa siihen että tämä tästä pikkuhiljaa rauhoittuu. Muutokset aina ilman muuta vaikuttaa.

Muuten kyllä kaikki on tosi hyvin, ruoka maistuu ja varsinkin aamu- ja iltapuurot, mistä olen hyvin tyytyväinen!

Viikonloppuja toivottaa D.O.

Vierailija
7/34 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taisi Jontun kanssa olla muutaman päivän välein tuo LA (mulla siis 8.2.2008), mutta meidän neitipä ponkaisi maailmaan rv 38+3 eli 28.1.2008 <3 Täälläkin ollaan aivan hullaantuneita tuosta pienestä tytöstä :) ja niin kiitollisia siitä, että kaikki meni hyvin ja lapsi saatiin, vaikka välillä tuntui niin epätoivoiselta.

Takana meillä siis yksi tuulimunaraskaus ennen tätä onnistunutta raskautumista.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T: Villiina ja Pikku-Myy 2vkoa5pvää :)

Vierailija
8/34 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh, kirjoitin pitkän litanian ja sitten tää langaton netti alkoi taas todentamaan, niin hävis kirjotukset sen sileän tien. =(

Kaisuli tais kysellä meidän vauvaprojektista? No tällä haavaa asiat junnaa paikallaan. Silloin kun miestä kiinnostaa/jaksaa, niin aina on joko kierron alku tai loppu, joten ei ole ollu mahiksia raskauteen enää kuukausikauteen. Viimeksi olin viime kesänä raskaana, mutta km tuli taas vaihteeksi. Mulla takana nyt yhteensä 6 km:a. =(

Jontulle onnittelut prinsessasta, ihanaa! =)

Ja Villiina, sinulle tosi isot onnittelut tännekin puolelle!! Ihanaa, että saatte nauttia vauvaonnesta sielläkin. =)

DreamOne: Kiva kuulla sinustakin. Olenkin tässä välillä kaipaillu tuttujen kuulumisia ja täältä niitä näköjään löytää. =)

Sori kuitenkin tungetteluni, koska vauvatonhan mä vielä olen... Ajattelin nyt kuitenkin vastailla vielä.

Ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille!!

katri72

Vierailija
9/34 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli pakko tulla raportoimaan, että kyllä se raskaustesti vaan plussaa näyttää! Ihan käsittämätöntä!

Poikaa " tehtiin" kaksosten keskenmenon (rv 21) jälkeen melkein vuosi, ja nyt plussasin ekalla yrityskierrolla. En meinaa uskoa todeksi, mutta iloisena ja erittäin kiitollisena otan plussan vastaan. Pikkuhiljaa nyt vaan päivä kerrallaan...

DreamOne kyseli täällä tai toisessa pinossa, vieläkö keskenmeno kummittelee mielessä. Nyt huomaan, että kyllähän se kummittelee. Poikaa odottaessa uskalsin vähän jo iloita 4D-ultran jälkeen viikolla 23, siihen asti olin koko ajan ihan älyttömän huolissani. Nytkin meen kyllä alkuraskauden ultraan heti rv 8, ja jos kaikki ok, niin np:n ja raknneultran jälkeen vielä 4D:hen. Sinne saakka jos päästään hyvillä uutisilla, niin sitten uskallan toivoa meidän perhekoon oikeasti kasvavan!

Hirmuisesti onnitteluja kaikille " vauvallisille" exille, Jonttu ja Villiina taisivatkin olla ihan pikkuisten nyyttien onnellisia äitejä!

Katrille plussapuhuria, koskaan ei tedä mistä kierrosta se sitten tärppää!

Iloisia terveisiä kaikille,

Koala, poika kohta 8kk ja " kyytiläinen" rv4+6

Vierailija
10/34 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonniin Koala, mahtavaa! Onnea onnea onnea kovasti positiivisen testin johdosta! Olen todella iloinen puolestasi!

Ja nyt ei mietitä mitään km-juttuja tai peikkoja, eikös niin? Kaikki menee loistavasti niinkuin edellinenkin odotus. Ja ultrat aina helpottaa, mene ihmeessä kaikkiin vain mihin mieli tekee :)

Katri: Halit ja uuden viikon toivotukset sinne!

Villiina: Me ei olla haahuiltu samaan aikaan samoissa pinoissa, mutta nickisi on tietenkin tuttu. Joten suuret onnittelut teidän perheelle ihanasta prinsessasta! Kivinen ja huolentäyteinen taival on sinullakin onneen ollut, mutta nyt palkinto on sylissä. Kaikkea hyvää teille ja ihanaa vauva-arkea!

Omaa napaa: Laitoin porkkana-kukkakaalisose-ainekset kiehumaan ja tulin pikaisesti käymään koneella. Luin odotus-palstalta helmikuisen Mrs. Marplen surullisia uutisia vastasyntyneen poikansa menehtymisestä ja siitä lähtien on ollut ihan kamala olo. Illalla nukkumaan mennessä ihan kurkkua kuristi kun miettii millaista surua koko perhe käy läpi. Osanottoni koko perheelle suuressa surussa. Kyllä sitä kiitollinen saa olla siitä kaikesta mitä itsellä on.

Meillä tyttö heräsi aamulla flunssaisena ja oli reppanan naama kulmakarvoihin asti ja hiuksetkin rään peitossa. Oli yöllö hieronut räkää pitkin kasvojaan. Meillä on vasta kaksi kertaa koko 7 kk elämän aikana oltu flunssaisena, joten en ole yllättänyt että tauti iski. Lapsethan sairastaa tosi paljon. Meillä on tarkoitus lähteä loman viettoon sukulaisiin keskiviikkona, toivottavasti ei mene suunnitelmat mönkään eikä kuume nouse tai kumpikaan meistä vanhemmista tule kipeäksi.

Nyt taas kyökkiin, heips!

D.O.

Vierailija
11/34 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tyttö edelleen flunssassa ja nukkui viime yön meidän välissämme (ts. minä meni yöllä patjalle lattialle kun tyttö rohisi, ähisi ja potki koko ajan). Jäivät sitten isänsä kanssa nukkumaan yhdessä. Pisin uniputki oli 5 tuntia tukkoisesta nenästä huolimatta, eli ihan hyvin. Mies lähti taas opiskelupaikkakunnalla käymään ja huomenna ollaan lähdössä reissuun. Eli pakkaillessa ja pyykkiä pestessä kuluu meidän tyttölöiden aika tänään :)

D.O.

Vierailija
12/34 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemassa käyny kyllä joka päivä, tai ainakin vilaseen onko tullu mitään uutta, muta nyt on aikaa kirjoitellakin.

Villiina ja Jonttu Onnea vauvautumisesta!!! Ja liittykäähän mukaan kirjoittelemaan aktiivisesti. (Ja siis itsehän olen ollut niiiiin aktiivinen.)

Koala, Onnea plussasta!!! Millainen vointi ja varastiko jo alkuraskauden ultran?

D.O. vai reissuun lähdössä. Mekin lähdetään torstaina poikien kanssa mun äidin luo taas muutamaksi päiväksi täyshoitoon. Perjantaina poika tulee 6kk ja vkon loppuna alettiin maisteleen perunaa. Lusikasta syönti tosin on aika mielenkiintoisen näköistä, ottaa vain kärjen suuhun ja imuttelee sitten siitä kuin tissistä : ) Minusta tuo täysimetys on ollut niin helppoa kun eväät on aina mukana niin en ole kiirehtinyt tuota lisäruokaa kun kaveri on kasvanut hyvin ja ollut muutenkin tyytyväinen. Meillä on todettu n. kk takaperin maitoallergia ja se on rajannut multakin kaikki maitoproteiinia sisältävät tuotteet pois. Pikkuhiljaa tuonkin kanssa on oppinut elämään ja nyt koko perhe syö sitten maidotonta ruokaa, kun en jaksa kahtia ruokia tehdä. Kurjaa että tytölle on tullut flunssa, toivotaan pikaista paranemista. Jospa nuo yö heräämiset olisikin olleet yhteydessä tuohon flunssan tuloon ja unet maistuisi taas hyvin omassa huoneessa kun tervehtyy. Oli varmasti paljon muutakin mitä piti kommentoida mut en muista. Palailen asiaan kun tuleepi mieleen.

Yritän nyt taas tsempata tän kirjoittelun kanssa. Vois varmaan tehdä aina kuukausi pinon jos innostutaan enemmän kirjoittelemaan ja sit jos oikein rupeaa juttu luistamaan niin viikkopino? Emoileeko joku vai tekeekö pinon se joka ensteksi ennättää ja tehdäänkö esittelypinkkaa?

Kaisuli

Vierailija
13/34 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oinasta ja Ultsia en huomannu moikata tuossa aiemmin vielä.

Ultsi, Mulla on nyt takana reilu kolme vuotta kotiäiteyttä joten tiedän hyvin kun olo on välillä kotona kurja. Välillä sitten taas nautin kovin tästä kotona olosta. Töissä käyvien kavereiden kanssa tosin ollaan todettu että oli tilanne mikä tahansa (siis oli töissä tai kotona) niin välillä sitä toivoo kunpa olisikin juuri toisin. Meillä on myös oikea tissipoika eikä mulla ole ollut asiaa poistua kotoa noin puoltatoista tuntia pidemmäksi ajaksi. Saas nähdä koska noita kiinteitä alkaa mennä siihen tahtiin että saisi pidennettyä tuota omaa hetkeä kodin ulkopuolella ilman kainalokaveria. Minä luulen että kuulun myös noihin ikuisiin kuumeilijoihin. Yksi lapsi olisi vielä meille tervetullut, mutta sitten täytyy miettiä asiaa taas uudelleen. Voi olla että siihen jää ja nyt jo huomaan surevani että jos seuraava vauva olisikin viimeisemme.

Oinas, mitenkäs sinulla meni synnytys? Taisi tuo ex-haahujen odotuspino hävitä ennen kuin ehdit uutisia sinne kirjoittelemaan.

D.O. vielä tuosta kolmen vuoden rajasta. Meillä tuli pojille pari kk vaille tuo kolme vuotta ja jos näin ei olisi käynyt niin töihin olisi ollut minunkin pakko mennä välissä. Nyt sitten toivotaan että vielä yksi lapsi saataisiin niin että olisin edelleen vain kotona. Laskeskelin vain että noin yhdeksän vuotta tulis kotona oltua jos näin mennään, HUH HUH! Mutta ajattelin tosin uudelleen kouluttautua tässä lastenhoidon lomassa.

Kaisuli, taas.

Vierailija
14/34 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jontulle ja villiinalle lämpimät Onnittelut pienistä prinsessoista! Kyllä vauvat on vaan niin mahottoman ihania! :)

Koala: Onnea onnea onnea plussasta!! Ihana lukea, että plussasit näin pian! Meillä kun on nuo kuopukset niin saman ikäsiä, niin antaa toivot, jospa mekin kohta.. :)

Dreamone: Mä kans luin tuosta kuolleena syntyneestä vauvasta helmissä (käyn vaklimassa sielä parin vanhan ex-haahun vauvan odotusta). Tosi surullista, että niin käy kenellekään! Meidän yksi tuttu pariskunta on menettänyt lapsensa (esikoisen, ovat onneksi saaneet kaksi lasta sen jälkeen) samaten. On se kyllä aivan hirveää menettää vauva noin 9 kk:n onnellisen odotuksen jälkeen! :(

Pikaista paranemista teidän pikkuiselle! Se on aina kurjaa kun pikkuinen sairastaa. Meillä kans neidille iski viikonloppuna nuha-yskä. Tänään olin neuvolalääkäri, jossa onneks kaikki oli ok. Meillä tuo pienin on sairastanut jo useamman flunssan, mutta onneks ne on olleet vain ohimeneviä flunssia..

Kaikille muille vilkutukset. Täytyy lähteä unten maille..

Sen verran kuitenkin omaa napaa, että odottelen täälä jospa menkat viimein kans alkaisi.. On ollut niin menkkamaista oloa ja runsasta valkovuotoa+ ärtyneisyyttä, että on tuntunut että nyt kyllä vuoto alkaa.. Mutta vielä ollaan siis odottelun kannalla.. :)

Vierailija
15/34 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelyista etta kai sita vois tehda ihan uudenkin jollei kellaan ole niita vanhoja tietoja missaan?

Kivaa kuulla etta uusia odottajiakin jo loytyy; ja haaveilijoita. Meilla nama on nyt tassa ja paiva paivalta aina tiukemmin olen sita mielta! Mieshan meilla kuumeilee viela kuudennesta! Ja ihan pera peraan... Mulla on 3-4 1/2 vuoteen ikaeroa naitten viiden kesken... Se kolme vuotta on mun mielesta ihanne, mutta niinkuin me kaikki haahut tiedetaan, ei aina onnistu tuo suunnittelu!!!

Eli laitan hyvat paivan toivotukset ja tuota ' esittelya' tahan loppuun...

- levinia ja Alli-tytto 10.09.07 -

Levinia; vuosimallia ' 69 ja mies ' 66. Ulkomailla asutaan ja Viisi lasta tehtyna (' 92 -' 07) ja siina nama tyttoset sitten ovatkin. Haahuna vietin ajan 2006 tuulimunan ja kaksi keskenmenoa kokeneena ennen viidetta. Kaikki avut otettiin kayttoon (raskautuminen helppoa) ja tukostaipumukseen disperiinia ja siita sai tuo viimeinen nappisilma jatkaa taivaltaan...

Vierailija
16/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan reissusta palailtu ja oikein mukavaa oli monta päivää! Mutta ihanaa oli myöskin palata kotiin ja varsinkin kun tuli elettyä monta päivää vaatteet kassissa ja vieraissa nurkissa. Nyt on pesty pyykkiä ja tehty vauvanruokia pakkaseen koko päivä!

Tytön nuha alkoi helpottaa jo loppuviikosta, mutta ääni on vielä poissa ja lima rohisee kurkussa. Tänään neuvolassa kyselin vinkkejä yskän helpottamiseen, mutta eipä neuvonut muuta kuin lämmin maito (ts. tissimaito) ja höyryhengitys. Mutta onneksi ollaan jo voiton puolella ja tyttö nukkui viime yönä ilman heräilyjä koko yön.

Me valmistaudutaan pikkuhiljaa uuteen reissuun, ollaan lähdössä ensi viikon maanantaina lomamatkalle Saksaan. Ihan ensimmäinen tytön ulkomaanmatka. Vähän äippää jännittää miten lentokoneessa selviydytään :)

Kaisuli: Miten teidän reissu meni? Täysimetys on oikeasti niiiin helppoa, en ymmärrä miksi kaikki hinkuvat aloittaa kiinteät ruoat jo kovin aikaisin. Siis mikäli mitään terveydellistä syytä ei ole. Tosi kurja kuulla teidän maitoallergiasta! Minulla on ystävä jonka vauvalla oli kaikki mahdolliset allergiat imetysaikana ja se oli tosi kurjaa. Mutta hyvä puoli siinä oli se, että kyseinen äiti hoikistui ihan silmissä kun jäi kahvipullat pois, heh :D Teillä ei tuo allergia taida kiinteiden ruokien antoon vaikuttaa? Niissähän ei mitään maitoaineksia käytetä. Että tavallaan teillä siis tilanne helpottaa kun ryhdytte kunnolla kiinteitä syömään.

Juu, täällä tähdätään kolmen vuoden rajaan (toivon mukaan menee vähemmän aikaa). Ja olishan se kolmaskin mukava saada jossain vaiheessa... 9 vuotta pois työelämästä tuntuu kyllä tosi hurjalta, voi olla että siinä vaiheessa kyllä lisäkoulutus olisi poikaa kun töihin palailisi. Minusta tuntuu että kaksi lasta putkeen olisi mukava saada ja kolmas sitten hetken päästä. Tää äitiys on ollut niin ihanaa, että suurperhekään ei tunnu kauhealta ajatukselta! :)

Sani: Voihan pee kun teilläkin ollaan oltu kipeänä! Joko alkaa helpottaa? Täytyy varmaan vaan tottua siihen että muksut on kipeinä usein, niinhän se menee. Me ollaan onneksi päästy vähällä, meillä oli vasta kolmas flunssa 7 kk aikana.

Olen ollut juu todella surullinen tuolla helmikuisissa tapahtuneen ikävän asian jälkeen ja kokenut kiitollisuutta siitä että meidän tyttö on terve ja voi hyvin. Kun muistaa kaikki ne tunteet joita koki odotusaikana, niin tulee todella paha mieli. Kun sitä niin kovasti odotti, toivoi ja jo silloin rakasti ihan mielettömästi. Ei kenellekään saa käydä noin. Oman lapsen menettäminen on varmasti hirvittävintä mitä voi tapahtua, niinkuin teidän ystävillekin kävi :(

Mites sinun menkkajomotukset, oliko sitä ihteään vai muuta? ;)

Levinia: Vilkutukset sinne taas!

Tätä pinoasiaa pitää sen verran kommentoida, että olisiko kuukausipino liian pitkä aika? Tuntuu ettei viikkopinoa oikein kannata pistää pystyyn kun kaikilla on kuitenkin kiirusta ja perheet hoidettavana. Olisi kuitenkin kivaa että olisi joku paikka mistä kaikki tutut haahut varmasti löytää eikä tarvitse huhuilla ympäriinsä. Pinonhan voi pistää pystyyn kuka tahansa joka ehtii aina kuun alussa. Minä voin ottaa vaikka tuon maaliskuun pinon pystyyn laittamisen. Onko esittelyille tarvetta? Ja missä jatketaan juttuja kun meillä ei enää ole vauvoja? Taaperopuolella?

D.O.

Vierailija
17/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas ehtis laittaa muutaman rivin ennen kuin pikkumies herää unilta.

Täällä vietellään hiihtolomaa. Neiti pääsi 2 yöksi kummien luokse. On ihan täpinäs kun saa jakamattoman huomion. Tänään pitäis tulla takas kotia. Pikkuveli on kaivannu kovasti tappelu kaveria....

Kaisuli kyseli synnytyksestä, ihan hyvin se meni sit lopuksi. Touhu alko 05.30 rv39. lapsiveden menolla. sairaalaan mentiin n,9.00. paikat kyllä aukes mut muuten homma ei edistyny. Ultralla todettiin et vauva on kasvot ylös päin eikä päässyt laskeutumaan. Kun olin ollu 2 tuntia täysin auki, puhissu ja ponkinu jos millälailla niin totesivat ettei vauva laskeudu ja homma päätyi sektioon. Mut onneksi kuitenkin kuitenkin kaikki päättyi hyvin ja syntyi terve poikavauva. 3550g ja 50cm. Paraneminen kesti kyllä kauemmin kun muissa synnytyksissä. Ja tulihan sit rintatulehdus ja kohtutulehdus... vähän meinas alku takuta.

Meidän herra on edelleen tosi tyytyväinen ja rauhallinen. Paitsi jos ruoka viivästyy niin äänikin on sen mukainen :) kovasti jutellaan ja käsillä touhutaan, oma äänikin on löytäny uusia ulottuvuuksia. Nukkuu edelleen kuin unelma, koko yön ja pitkät päiväunet.

D:O: tuo myöhään valvominen johtuu lähinnä itsestäni. valvon itse myöhään. poika nukahtaa monesti 22,00. oon sellanen yökukkuja. Kyllä meillä touhua riittää! Esikoisesta on jo kovasti apua vauvan kanssa.

Mukavaa saksan reissua teille!

koala-72 super onnittelut plussasta!

katri 72 kiva kuulla sinustakin! Kuulut joukkoon siinä missä me muutkin vaikkei vauva ole vielä ilmottanut itsestään.

Kuukausipino on varmaan ihan hyvä. nostellaan sitä sit aina esiin jos uhkaa tippua.

mut nyt pitää taas mennä. vilkutus kaikille!

72oinas ja jätkä tasan 4kk

Vierailija
18/34 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpäs sinä kirjoittelitkin aiemmin että eivät menkat ole vielä alkaneet. Mites minä nyt noin huonosti luin. Mutta onhan niitäkin tarinoita monta, joissa on raskauduttu ilman yksiäkään menkkoja. Eli tärppionnea vaan sinne!

Minulla alkoi tiputteluvuoto kolme päivää sitten, joten ei täällä raskaana olla. Ei minulla kyllä ollutkaan oireita suuntaan eikä toiseen, vatsan nippailutkin vaan varmastikin varmistelivat menkkoja. Vielä tässä alkuvaiheessa mennään " raskaus olisi kiva yllätys" -asenteella, mutta pelkona on että milloin se hullu tikuttelija taas itsestä kuoriutuu... Kuinkahan monta kiertoa siihen menee ;)

Viikonlopuja minunkin puolestani ex-ex-haahuille!

D.O.

Vierailija
19/34 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on tuttuja. =)

Täällä kyseltiin jotain että missä vanhat haahut on. Helga ei päässy kirjautumaan jostain syystä sisälle ja mullakin takkusi ensin, mutta pääsin lopultakin. Mutta meillä olisi tällänen palsta, jos kiinnostaa joinata: http://groups.msn.com/Haahut06

Ja ketkä haluavat, niin voisitteko laittaa täällä käyttäneenne nikkinne sinne sekä myös oma oikea nimenne. Kyseessähän on suljettu yhteisö ja siellä me muutamat muutkin kirjottelemme ihan omilla nimillämme. Olisi kiva jutella " vanhojen tuttujen" kanssa. =)

Oikein kivaa sunnuntain jatkoa kaikille!

katri72

Vierailija
20/34 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla teitin kuulumisia! Loistavaa Tuutis että pistit pinon pystyyn!!

Wempalle jaksuja pojan sairauden kanssa. Vaikea ymmärtää miksi vaikeudet kasautuvat. Toivotaan että saatte pian pojan kuntoon ja pääsisitte taas nauttimaan tästä niin nopeasti kiitävästä vauva ajasta.

Paljon on meillä exillä vauvakuumetta ja niin on itsellänikin. Pitäiskö perustaa kohta oma kuumeiluryhmä : ) Pienempi poika on kohta 6kk ja täysimetyksellä mennään joten meille ei ehkä hetkeen ole plussaa tiedossa, kun menkatkin loistavat poissaolollaan. Uusi odotus on tervetullut, mutta oletettavasti alkaa vasta kun poika täyttää vuoden ja imetys loppuu.

Dream one, sinua olinkin ikävöinyt kovasti. Ihanaa kuulla että tyttö on niin ihana. Imetyskin lähti sitten sujumaan mallikaasti alun rintakumijuttujen jälkeen? Toivotaan että ylläriplussa tulee ennekuin löydät itsesi tikkurumbasta. On tämä vauvakuume kyllä niin ihanaa : )

Aiotteko muut pinoutua jatkossa tänne vauvapuolelle? Olisi kiva tosiaan vaihtaa kuulumisia useamminkin.

Katri, mitenkäs teidän vauvakuumeilut nykyään?

Halauksia kaikille ex-haahu ystäville ja jälkikasvulle.

Kaisuli ja pojat