Ollaanko me ihan kamalia ravintola-asiakkaita : /
Käytiin viikonloppuna lasten (3v ja 6v) kanssa syömässä, molemmat lapset ovat aika nirppanokkia syöjiä, joten otimme lapsille sitten yhteisen annoksen. Siinä oli ranskalaisia ja nakkeja ja salaatti. Toinen söi siltä lautaselta ja toiselle laitoimme sitten leipälautaselle puolet siitä annoksesta. Ja pikkasen jäi vain syömättä, mutta meiltä säästyi 8e.
Ajattelin vaan, että tekeekö kukaan muu näin? Vai tilaatteko aina molemmille omat ja sitten menee loput roskiin mitä eivät syö.
Kommentit (11)
Meidän lapset on pieniruokasia, niin en viitsi tilata tosiaankaan omia annoksia, koska syömättä se toinen jäisi.
En ole edes ajatellut, että olisimme jotenkin kamalia asiakkaita.
Vierailija:
En ole edes ajatellut, että olisimme jotenkin kamalia asiakkaita.
Itse tarjoilijana ihmettelen miksi jokaiselle lapselle otetaan oma annos, kun kukaan ei jaksa syödä sitä. Esimerkiksi perheen kolme lasta syövät yhteensä yhden annoksen verran ja jokaisella on kuitenkin oma annos.
ilman mitään lisämaksua.
Aivan varmasti tulemme jatkossa jakamaan annoksiamme surutta, jos se on ravintolankin mielestä ok.
pyydettäessä he yleensä jopa jakavat annoksen omille lautasille. Jos eivät jaa, niin sitten tuovat tyhjän lautasen jossa itse jaan annoksen. Ekä kukaan ole koskaan valittanut.
Jos siitä kehdattaisiin vaatia lisähintaa tai siitä muulla lailla mainittaisiin negatiiviseen sävyyn, niin nostaisin aikamoisen sanomisen. En menisi enää siihen ravintolaan koska palvelu olisi ala-arvoista, ja muistaisin kyllä mainostaa kaikille tutuille ja työkavereille millaista kohtelua saimme.
Sellaisella sanomisella kyseinen ravintola menettäisi aika paljon ja minkä vuoksi..?
tavalliselta listalta. Jos meillä vanhemmilla on varaa syödä ravintolassa, ei lapsen noin 5-7 euron annos taloutta kaada. Lapsi syö sen minkä syö, yleensä lähes kaiken. Joskus olen mielessäni ihmetellen katsellut kun naapuripöydässä (esim. Rosso) samanikäiselle lapselle kaivetaan kassista Bona-purkki. Jokainen tavallaan.
Tietysti se riippuu ravintolasta, että miten toimitaan ja maksaako puolittaminen. Mutta jos tilaatte yhden annoksen, pyydätte toisen lautasen/haette salaattipöydästä ja jaatte ruuan itse pöydässä lapsille, niin tuskin kellään on mitään sanomista.
Joissain paikoissa pizzan puolittaminen maksaa aikuisillakin.
Ajatelkaapa puhtaasti ravintolan kannalta. Puolittaminen aiheuttaa lisätyötä (vähän mutta kuitenkin) keittiölle, ylimääräistä tiskiä eikä ole ravintolalle kannattvaa myydä puolikkaita annoksia. Asiakkaana tämä ärsyttää (lisämaksu), mutta niin ärsyttää henkilökuntaakin (lisätyö).
Lasten kanssa (kuten ei toki myös aikuistenkaan) ravintolassa käymisen tarkoitus _ei_ ole ainoastaan mahan täyttäminen mahdollisimman hinta-/laatusuhteessa....
Vierailija:
Itse tarjoilijana ihmettelen miksi jokaiselle lapselle otetaan oma annos, kun kukaan ei jaksa syödä sitä. Esimerkiksi perheen kolme lasta syövät yhteensä yhden annoksen verran ja jokaisella on kuitenkin oma annos.
pitseriassa aikuisetkin voivat tehdä niin. Pyydetään vain kahdelle lautaselle.