Tarja Halosta aikoinaan äänestäneille:
oletteko olleet tyytyväisiä Halosen toiseen presidenttikauteen? Tuntuuko teistä siltä, että huh! oli todella hyvä, että voittaja ei ollut Sauli Niinistö? Itse kuulun Niinistöä äänestäneisiin ja olin sitä mieltä, että mitä Tarja Halonen oikeasti voisi tehdä seuraavat 6 vuotta, mitä hän ei ennättänyt tehdä 6 vuoden aikana? Ja sitä ihmettelen edelleen: että mitä tässä nyt sitten odotellaan tapahtuvaksi sellaista, johon tarvitaan 12 vuotta, kun tuntui, ettei mitään tapahtunut kuudessa ekassakaan vuodessa. Että vaihtelua olisi edes ollut...
Kommentit (11)
Naurattaa sellaiset ihmiset jotka marisee kun Traja ei tee mitään ja sitten kun se tekee niin se onkin yhtäkkiä mielivaltainen diktaattori joka käyttää väärin valtaansa.
Vierailija:
Naurattaa sellaiset ihmiset jotka marisee kun Traja ei tee mitään ja sitten kun se tekee niin se onkin yhtäkkiä mielivaltainen diktaattori joka käyttää väärin valtaansa.
On se vaan kumma että jaksetaan valittaa kun presidentti ei tee mitään, mutta samaan lauseeseen vouhkataan että presindentin valtaoikeuksia pitäisi vähentää. Mun mielestä Tarja on ihan kiva presidentti, ja olen iloinen ettei Sauli ole (vaikka tod. näk. on seuraava).
Mutta eihän presidentillä ole Suomen hallinnossa juuri minkäänlaista valtaa, joten mitään ihmeitä en edes presidentiltä voi odottaa, olipa se sitten Halonen tai Niinistö. Nykyään presidentti on käytännössä täysin keulakuva ja koriste...
Mutta Halonen antoi ymmärtää tekevänsä presidenttinä ratkaisuja, jotka tukevat naisen asemaa modernissa hyvinvointiyhteiskunnassa. Näitä ratkaisuja en muista nähneeni kovinkaan suuressa määrin. Kansainvälisesti hän on kyllä ottanut kiitettävästi kantaa humanitäärisiin asioihin ja pyrkinyt tuomaan kehitysmaiden asioita esille.
Halosta en ole koskaan äänestänyt, enkä varmaankaan äänestäkään vaikka on kuinka nainen. Jos kohdalle sattuu mieleiseni naisehdokas joka edustaa niitä asioita, jotka minäkin olen arvottanut korkealle, äänestän häntä. Jos mieleiseni ehdokas on mies, äänestän sitten miesehdokasta.
Millähän valtaoikeuksilla presidentti oikeastaan päättää enää mitään?
Ja mitä paperimiehiin tulee niin jos nössöt, alistetut suomalaiset pistäisivät ranttaliksi kuten esim Ranskassa niin miettisivät isokenkäiset aina pikkuisen pidempään näitä ratkaisuja.
Ei, meillä askarrellaan lasten kanssa kylttejä ja käydään kävelyllä eduskuntatalon edessä. Joopajoo.
Vierailija #16:
Ja mitä paperimiehiin tulee niin jos nössöt, alistetut suomalaiset pistäisivät ranttaliksi kuten esim Ranskassa niin miettisivät isokenkäiset aina pikkuisen pidempään näitä ratkaisuja.
ja olen tyytyväinen. Toisaalta olisi ollut parempi, että Salesta olisi tullut pressa, sillä silloin hän ei olisi rohmunnut kokoomukselle niin paljon ääniä eduskuntavaaleissa.