MAALIS ' 05 vko 6
Aloitetaas uusi pino..Mie en ainakaan nähnyt että olisi aloitettu?
Kommentit (26)
Ihana aamu! Jenna heräsi pitkästä aikaa hyvällä tuulella. Puki kauniisti, söi kiltisti ja haalaritkin meni päälle ilman erimielisyyksiä. Meillä on nämä aamut ollut aikamoista huutoa jo jonnin aikaa. Jenna on ihan selkeästi väsynyt, mutta kun illalla ei saa millään ilveellä nukkumaan. Sänkyyn saa viedä sen sata kertaa ja silti huutelee vielä perään, että haluaa vettä jne. Eilen tyttö nukahti puoli yhdeksän aikaan ja avot, aamu olikin oikein aurinkoinen. Ihanaa!
Meillä kävi pienoinen tapaturma jokin aika sitten. Jenna keikahti rahin päältä ja löi silmäkulmansa sohvapöytään. Olin juuri äidin kanssa puhelimessa. Yhtäkkiä vaan alkoi kauhea huuto ja kun näin tytön, niin hän oli yltäpäältä veressä. Herttinen, että meinasin säikähtää hengettömäksi. Silmäkulmasta tulee verta tolkuttoman paljon! Onneksi vuoto saatiin kotikonstein tyrehtymään. Pari perhoslaastaria riitti paikkaamaan haavan. Jenna on aika hyvin säilynyt kaikilta tapaturmilta, toivottavasti säilyy jatkossakin.
Eilen oli mulla taasen neuvola-aika. Kaikki oli hyvin. Hemppa 127, verenpaineet 110/60, painon kokonaisnousu 800 g, sydänäänet kuului hyvin. Eli levollista odotusta vaan. Kaveri synnytti eilen tyttären. Ihanaa päästä katsomaan ihan ihan pientä vauvaa. Vaikka kyllä musta välillä tuntuu, että tuo maalisneitikin on vielä äidin pikkuinen vauva =)
Vaatteista Tuulia kyseli. Meillä vaihdetaan vaatteet liki päivittäin. Jos vaatteessa on pienikin tahra, niin se vaihdetaan ehdottomasti. En itse pistä päälleni vaatetta, joka ei ole täysin puhdas, enkä myöskään pue lapselle vaatetta, joka ei itselle kelpaisi. Päiväkodissa kuitenkin temmelletään siihen malliin, että kyllä on harvassa ne päivät, kun vaatteet olisi kotiin tullessa täysin puhtaat. Eli pyykkiä tulee, mutta onneksi kone ne pesee.
Iloista keskiviikkoa koko maalisporukalle!
t. Marju, Jennukka ja masuasukki 17+6
Ei kyllä yhtään tee mieli mennä tuonne märkyyteen. Taidan vain laittaa vauvan ulos nukkumaan ja kokeillaan iltapäivällä ulkoilua, josko olisi parempi keli.
Onpas sulla Marju, jo paljon viikkoja! Hurjan nopeasti aika menee!
Tästä lähdetään ajelemaan junilla olohuoneen lattialle...
korvapuustit
Mäkin ihan yllätyin kun huomasin, miten pitkällä Marju jo on! Äkkiä on aika mennyt. Ja sulla on todella maltillinen painonnousu! Nostan hattua!
Mä sain juuri Eelin nukkumaan ja nyt pitää rueta hinnoittelemaan urakalla kirpparitavaroita. Vien tänään tavarat myyntiin kun mies tulee töistä kotiin. On sellanen viikkopaikka varattuna niin ei tarvitse itse myydä.
Tuulia ihmetteli kun kyselin pisteistä : ) En mä nyt laihduttamassa ole mutta olen huolissani siitä, et kun imetys on vähentynyt, myös paino on noussut. Syön selvästi liikaa ja ainakin liikaa herkkuja. Suklaa maistuu! Halusin vain tietää, paljonko saisin syödä, etten pääse lihomaan. Lähinnä haluaisin kiinteytyä kun tuo vatsa on edelleen tollanen löllö synnytyksen jäljiltä. Tää paino olis ihana jos vaan saisin pidettyä tän mut ei taida onnistua.
TEL olikin eilen Turussa? En nähnyt sua vaikka kyllä katselin siellä kylpylässä ympärilleni : ) Käyn siellä jumpassa ja tuli mieleen, et sun pitäis olla siellä. Hotellivieraat vaan on toisella puolella.
G. silitättekö lapsen vaatteet?
Tuo tuli mieleeni kun tänä aamuna Henrin kaapissa oli vain pari ryppyistä paitaa. Pakkohan oli sit sieltä yksi ottaa kun en ehtinyt silittämäänkään. En mä yleensä niitä silittele mut muutama paita kaipaa kyllä silitystä kun on ekstraryppyisiä.
Nyt hinnoittelemaan!
Kalamami, henri ja Eeli
ennen kuin haen lapset mummolasta. Ihanaa, huomenna on perjantai. Tässä on oltu vähän puolkuntoisena ja kotiviikonloppu ilman menoja houkuttelee. Ensi viikon töistä ei ole vielä tietoa.
Marjulla on raskaus jo tosiaan pitkällä. On se ihmeellistä, kun teilläkin vauva ei millään meinannut ilmoittaa itsestään ja nyt kohta kolkutellaan puoltaväliä. =)
TEL, miten tämän viikon paino? Mie en käynyt vaa' alla lainkaan. Pisteillä menty, mutta kuitenkin tuntuu, että ihan plääh. Vyössä saa käyttää viimeistä reikää, että se kertoo jotain..silti vaakaa tuntuu nyt hirviöltä. Makeannälkä vaivaa ja herkkuja tekee mieli.
G:Mie en silitä mitään. Vihoviimeistä hommaa..mies silittää omat kuteensa jos jotain on. Tytöillä jos kaapissa on mennyt kurttuu vaatteita, ne menee uudestaan pesuun.
Nyt hakemaan tyttöset..moikka!
Turusta kotiuduttu jo eilen. Oli ihan hyvä reissu. Enpäs tajunnut katsella yhtään ympärilleni kylpylässä... Oltiin kyllä kylpemässä vain reilu puoli tuntia, joten ei ihme, jos Kalamami ei mua nähnyt ;-) Oli ihan kiva reissu, aika rankka kyllä, kun tehtiin töitä ihan täydet päivät. Ja tänään piti sitten ajella taas Helsinkiin, ei ois juuri huvittanut... Junalla ois voinut mennäkin, mutta autoilu oli aika rankkaa. No, selvisin kuitenkin työpäivästä. Huomenna vielä Helsinkiin, mutta onneksi miehen kyydissä.
Paino oli pudonnut 400 grammaa, mutta olin varsin tyytyväinen pudotukseen, kun viime viikolla oli ensin koulutusreissu ja viikonloppuna vielä äidin synttärit. Ensi viikon punnitus on vähän sama juttu - olen tyytyväinen, jos edes parisataa grammaa tippuu... Sitten seuraava viikko pitää taas skarpata kunnolla. Mutta vähän samat fiilikset kuin Tuulialla, eli ei jaksaisi koko ajan ajatella tätä painoasiaa... Mutta pitää vaan opetella tätä uutta, kevyempää elämäntapaa nimenomaan elämäntapana. Välillä jo sujuu hyvin, mutta välillä tökkii.
Marjulla on kyllä jo hienot viikot! Aika kuluu tosi nopeasti - tosin ei kyllä raskaana ollessa ;-) Vai kuluuko, Marju?
Meillä on täällä appiukko kylässä, on onneksi varsin helppo tapaus, eli ei tarvitse erityisesti viihdyttää. Lähtee huomenna kotiin. Viikonloppuna on tulossa yksi kaveriperhe, ja sunnuntaina mennään ravintolaan syömään vielä äidin synttäreiden kunniaksi (me tarjosimme illallisen viime viikonloppuna kotona, nyt äiti tarjoaa ravintolassa...). Eli vauhdikas viikonloppu tulossa taas...
Nyt täytyy pelata hetki Facebookin Scrabulousia ja sitten nukkumaan!
Terhi&muksut
Tänään päästiin oikein liukumäkeen asti, kun käytiin tuolla leikkipuistossa. Sitten likkaa rupesi väsyttämään ja tultiin bussilla kotiin. Hän nimittäin rakastaa bussiajeluja. Vaikka matkaa onkin ehkä viisi pysäkinväliä, niin tyttö on tyytyväinen pitkään.
Tarhassa käydessä saattoivat samat päällysvaatteet olla päällä pari päivää, sitten niissä oli jo yleensä jotain ruokaa tai askarteluainesta. Pikkarit likka kiikuttaa aina illalla riisuuduttuaan pyykkikoppaan.
Salilla nykyisessä ohjelmassa on 3 x 20 toistoa, mutta ohjaaja sanoi, että voin halutessani vaihdella esim viimeisen sarjan pituutta ja painoja.
Meidän pikkulikalla on ihan selvästi ensimmäinen ihastus! Kohteena on Nuuskamuikkunen! Hän kurkistaa milloin ikkunasta, milloin soittaa ovikelloa, ja uippu on, kun katsotaan Muumeja. " Kuka nyt tuli" , kihertää tyttö sohvalla kuin teini, kun kyseinen hahmo ilmestyy ruutuun.
Kalamamia saa varmaan jo onnitella talon myynnistä. Hienoa, että se lopultakin meni. Muistan hyvin, miten pitkiltä tuntuivat viime kesänä ne viikot, kun uusi oli ostettu, ja vanha oli vielä myymättä.
Öitä!
korvapuustit