Lapsi oksensi kolmelta, huomenna hoitoon?
Kommentit (10)
Et todellakaan voi viedä hoitoon!!!!!!
että oksensiko vain tuon yhden kerran ja johtuiko se jostain muusta syystä kuin mahataudista. Jos huonovointinen muutenkin, niin ei hoitoon huomenna. Vaikka siis ei oksentaisikaan enää.
mutta eipä noita aikuisia hirveästi näy, jotka jäävät kotiin joka nenän tuhinasta. Tai itse asiassa tiedän yhden sellaisen - häntä katsotaankin töissä " hieman" kieroon.
Koska on nyt tosi pirteä ja ruoka maistuu ja pysyy sisällä. Mummo on luultavasti antanut eilen " väärää" kermavaahtoa laskiaispullien kanssa. Vien huomenna hoitoon jos ei enää oksenna.
Nyt näyttää siltä että ainoastaan minä selviän ilman tautia, muun perheen se kiersi läpi :(.
Siis vähintään se yksi täysin terve päivä ennen hoitoon viemistä. Vatsatautiepidemiat on kauheita ja niiden leviämistä vaan lisää se että liian aikaisin lähdetään ihmisten ilmoille.
Viime viikolla lähti kaksi " eilen päivällä oksensi" lasta takaisin kotiin, kun eivät olleetkaan kunnossa ja heidän lisäkseen viikonlopun aikana sairastuneita on 6!
Pitäkää ne oksentelevat ja ripuloivat pennut kotona. Ei me millään pystytä niitä hoitamaan, kun kurapaskaa on housuissa yhdellä ja yrjöt päällä toisella. Ja vanhemmat jotka ovat täysin korvaamattomia töissä, tulevat hakemaan parin-kolmen tunnin päästä. Argh!
Kun sama tauti on tarttunut meihin aikuisiin ollaan maattu sängynpohjalla helposti pari päivää naamat valkoisina ja niin poikki ettei meinaa jaksaa kättä nostaa. Se että jos lapsi oksentaa vain kerran ei tarkoita että mistään lievästä kannasta on kyse.
mutta kysymykseesi kommentoisin, että joidenkin on ihan oikeasti vaikea jäädä töistä pois. Minulla esimerkiksi pukkaa vähän väliä deadlineja, ja on todella hankalaa jos lapsi sairastuu juuri silloin kun minun pitäisi saada valmiiksi tärkeä työ tärkeälle asiakkaalle. Totta kai jään kotiin jos kerran lapsi on kipeä, mutta sehän taas ei asiakasta kiinnosta.
ei ole varaa maksaa lapsenvahdille 6e tunti
Mietippä muitakin lapsia.