Kenelle on laitettu hormonikierukka,kertokaa siita laitosta...oon menos talla viikolla laittaan ittelle ja pelottaa ihan hirveesti. Sattuuko paljon?
Kommentit (29)
Pitäisköhän mun nyt vaan peruuttaa aika kierukan laittoon ja mennä ens kuus uudestaan ja käydä itte täs nyt varmuuden vuoks siellä papassa ennen... ihme terkkari kun ei käskeny käydä papassa ennen kierukan laittoo.. en mä kyllä halua mitään riskiä saada jotain tulehdusta kohtuun, jos vaikka kohdun suulla olisikin. Vaikka luulis, että se lääkäri olis sen nähny ja sanonu jos jotain on, mutta kun se katto tosiaan niin hutiloivasti yhtäkkiä, mun mielestä. Mitä te tekisitte? kertokaa joku ja auttakaa, uskallannko ottaa kierukan ilman papan ottoa?
" Kenelle on laitettu hormonikierukka,kertokaa siitä laitosta...oon menos tällä viikolla laittaan ittelle ja pelottaa ihan hirveesti. Sattuuko paljon?"
Miten muilla, onko otettu papa ennen kierukan laittoa?
Papa piti olla otettuna ennen asennusta. Asennus ei varsinaisesti sattunut, tuntui vaan vähän paineentunnetta. Jälkeenpäin supisteli ja vatsa oli kipeä.
hormonikierukan laitattanut. Pari vuotta siirsin ja siirsin kun pelotti toimenpide ja sitten rohkaistuin ja kyllä kannatti!!! Vähän tuntui, mutta ei voi sanoa et kipeää otti. Eihän se koskaan mitään kivaa ole ku ronkitaan alapäätä, mut se oli hetkessä ohi.
Sondi meni vielä kohtuun ihan ok, mutta kierukkaa lääkäri ei saanut millään paikoilleen. Hän yritti noin viisi kertaa, ja joka kerta kohtuni supistui erittäin voimakkaasti eikä kierukka mennyt sisään. Lopulta sanoin että anna jo olla, kirjoita pilleriresepti. :(
Muutoin nimittäin kohdunsuu saattaa olla niin tiukasti kiinni, että kierukkaa on vaikea saada sisään.
Buranaa ja muita ibuprof. valmisteita juuri SAA käyttää imetysaikana.
Se mitä EN ottaisi imetysaikana on hormonikierukka tai muu hormonaalinen ehkäisy.
Papaa suositellaan otetavaksi ennen kierukan laittoa, mutta käytännöt vaihtelee. Laitto mielellään 7 vrk kuukautisten alusta, tai lähellä synnytystä, eli jälkitark.
t. lääkäri
mä oon se joka menos torstaina laittaan kierukkaa ja ei multa otettu papaa, viimeks otettu vuonna 2005 tammikuus, terkkari antoi vaan mukaan lapun missä voin käydä otattamas sen papan sitten joskus täs keväällä mutta sanoi ettei oo kiire. Eli vasta joskus kierukan laiton jälkeen.. Pitäiskö se aina ottaa ennekuin kierukka laitetaan? Miksei multa otettu? Lääkäriki kun teki sisätutkimuksen, niin yhtäkkiä vaan kurkkas, ei kyllä kunnolla kattonu " paikkoja" , mullakin kun on joskus jo ennen synnytyksiä ollu kohdunnapukka jotenkin punoittava ja joskus saanu lääkettäkin tulehdusta varten.. Se punoitus on aina ollut siellä ja kaikki muut gynekologit on aina maininnut siitä, mut tää lääkäri ei puhunu mitään, näkiköhän edes.. niin nopeesti se kyllä katto.