Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hjallis ja Niinistön Sale yksinhuoltajien asialla - hyvä pojat!

Vierailija
04.02.2008 |

Harkimo ja Niinistö perustivat hyväntekeväisyyssäätiön

4.2.2008 11:43

Liikemies Hjallis Harkimo ja eduskunnan puhemies Sauli Niinistö ovat perustaneet säätiön, joka auttaa suomalaisten yksinhuoltajien lapsia, kertoo Taloussanomat.

Verkkolehden mukaan idea Tukikummit-nimisen säätiön perustamiseen sai alkunsa Sauli Niinistön (kok.) ja Harry " Hjallis" Harkimon keskustelusta viime keväänä.

- Vaalien jälkeen puhuimme, miten huonosti suomalaisilla yksinhuoltajilla menee. Ei ole rahaa lasten koulutukseen eikä harrastuksiin, Harkimo kertoo. Miehet ihmettelivät, miksi rahaa voi käyttää ulkomailla asuvien kummilasten tukemiseen, mutta miksi suomalaisten lapsia ei voi tukea. - Keksimme, että perustetaan säätiö kummitoimintaan. Sitten mietimme, keitä muita voisi saada hankkeeseen, Harkimo kertoo säätiön perustamiseen johtaneita tapahtumia Taloussanomille.

Niinistön ja Harkimon lisäksi säätiön perustajajäseniä ovat Sammon konsernijohtaja Björn Wahlroos, Nokian entinen johtaja Sari Baldauf ja Helsingin piispa Eero Huovinen.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) osaa valita kunnon miestä lastensa isäksi

b) osaa pitää liittoaan kasassa

(vain poikkeustapauksissa yh on nykyään leski)

c) sopia riittävästä elatustuesta

d) hoitaa talouttaa (esim. käymällä töissä)

Vierailija
22/22 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa meistä haluaa lapsen, mutta ei miestä! Omassa tapauksessani mies tiesi minun haluavan lapsen ja suostui isäksi. Elatusmaksuksi sovittiin 0 ¿, joten edes kuntalaiset eivät joudu maksamaan yksinhuoltajuudestani. Olen erittäin hyvätuloinen.

Itse en ole edes anonut yh-korotusta, koska sillä kolmellakymmenenllä eurolla (?) kuussa ei ole mitään merkitystä. Lapsilisän olen kyllä ottanut vastaan. Sitäkään en tarvitsisi...

Mielestäni nuo tuet pitäisi olla tulosidonnaisia eli oikeasti pienituloisille isommat lapsilisät yms. ja hyvätuloisten osalta niistä voitaisiin luopua.

N39, ylpeä yksinhuoltajuudesta, eikä mikään miestenvihaaja (vaikka takana tuskallinen avioero)

Vierailija:

a) osaa valita kunnon miestä lastensa isäksi

b) osaa pitää liittoaan kasassa

(vain poikkeustapauksissa yh on nykyään leski)

c) sopia riittävästä elatustuesta

d) hoitaa talouttaa (esim. käymällä töissä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla