>>> Syyssissien alkuvko 6<<<
Kommentit (34)
Lehti luettu ja aamupala syöty. Satakunnan kansaa saa nyt lukea ilmaseksi tällä viikolla ma-ke netissä. Siellä oli muitakin maakuntalehtiä mm. aamulehti...
Tänään pitäisi mennä sinne leikkiin...ei kyllä yhtään huvittaisi. Olemme tämän toisen äidin kanssa niin erilaisia ihmisiä, että ei meinata löytää jutun aihetta oikein mistään ja säästä ei oikein viitsisi puhua koko aikaa :D Mutta pääasia, että lapsilla on hauskaa...
On tuolla pihalla niin ihanan näköistä, kun on " paljon" lunta. Tiekin mikä menee tuossa ihan viekussa on ihan valkoinen. Ei siis ole laitettu suolaa ja ne kun pruukaa laittaa suolaa tuohon vaikka on ihan sula vesikeli...siis valmiiksi suolattu tie...
Mutta nyt herra ilmottaa heränneensä pakko mennä. Palailen myöhemmin iltasella.
Se on sitten taas maanantai..
Meillä myös " väännettiin" lumilinna pihalle viikonloppuna..
http://www.aijaa.com/v.php?i=1548178.jpg
Mukavaa, kun vihdoin lunta. Sukset ja luistimet saaneet odottaa käyttäjiään.
Mammavirtahepo pohti tuota miehen lapsen ja oman lapsen rakastamista. Eihän ketään voi pakottaa rakastamaan toista. Mielestäni sinussa ei ole mitään " vikaa" , vaikket rakasta toisen lasta samallalailla kun omiasi. Mielestäni on tärkeää, että tämä lapsi kuitenkin huomioidaan ja hänen perustarpeensa tulee täytetyksi. Eihän sinun tälle lapselle tarvitse sanoa, ettet kykene rakastamaan häntä. Kyllä äiti-lapsi rakkaus on niin pyytteentöntä, etten samoin myöskään itse pysty tuntemaan samanlaista tunnetta mieheni lapsiin, vaikkakin he ovat minulle kovin tärkeitä ja rakkaita. Se rakkaus vaan on erilaista kuin omiin lapsiin.. Saakohan tästä nyt mitään tolkkua?? =)
Meillä on neuvola ylihuomenna. Veikkaan, että Miko on kasvanut taas hurjasti. Hän on melko kookas lapsi, isänsä geenejä.. Ei mitenkään lihava, vain joka suhteessa iso.. =) On jo työn ja tuskan takana kantaa häntä turvakaukalossaan.
Se lähestyy vanhempien lasten talvilomakin.. On jo hieman pohdittu, mitä mukavaa tehtäisiin..
Kotipäivää tässä vietellen,
Piiu ja Miko (23.8)
En ole varmaan montaa kertaa kirjoitellut tälle puolelle nyt on hetki aikaa. Esikoinen meni kerhoon ja vauva vielä nukkuu.
Teillähän on tosi edistyneitä lapsia. Meidän poika (29.9 syntynyt) ei vielä käänny, eikä viihdy edes kovin pitkiä aikoja mahallaan. Selällään hän makaa lelujensa kanssa vaikka kaksi tuntia lattialla. Jos tämä on samanlainen veijari kuin isosiskonsa, käännytään vasta 6 kuukauden iässä. Meillä esikoinen sanoi ensimmäisen sanan ja kääntyi yhtäaikaa. 1-vuotiaana sanoja hänellä oli 30 ja 1,5 vuotiaana puhe oli jo täydellistä.
Meillä poika ei ole saanut vielä koskaan mitään muuta kuin äidinmaitoa, ei edes pientä tippaa tuttelia tai muuta syötävää. Meillä on suvussa tosi vahvasti diabetestä, joten täysimetys on senkin vuoksi tarpeellista. Kiinteät aloitan sitten, kun on pakko eli parin kuukauden kuluttua. Kun äidinmaidolla on jo tuo 8 kg niin eipä ainakaan nälkä pelkästä maidosta ole tullut.
Meillä on nyt menossa ensimmäinen antibioottikuuri korvatulehdukseen--toivottavasti tämä ei ole tulehduskierteen alkua. Esikoinen sai putket jo 5 kk iässä.
Talvisia tunnelmia kaikille.
Olkaa onnellisia lumesta ja pikkupakkasista; se onkin sita talven mukavinta aikaa, niin isoille kuin pienillekin!!
Meille sitten tanaan on jo luvattu +20° -etta taytta kevatta eletaan: mantelipuutkin on taydessa kukassaan, aivan ihanan nakoista kun on puuta toisen vieressa aivan vaaleanpunaista kukkaa tays, lehtia kun ei viela ole!!!
Alli nukkuukin viela aamupaivauniaan; massu on tays maitoa ja nallepuuroa! Eilen illalla maisteltiin ekan kerran sitten tuota 4 viljan puuroa ja oikein hyvin maistu, enemmankin olisi syony, mutten antanu; katotaan ensin vatsan tilanne, ilmavaivat yms. mutta yo meni ihan hyvin. Keitin pienen maaran vesitilkassa ja sauvalla viela kuumana murskasin...nyt aamusta syotiin loput.
Oon jo miettiny ruuan lisaamista, siis kertamaaran. Oon antanu lounaalla ruokaa ja iltapuuron. Josko tarttis tosiaan toinenkin lammin ateria jo antaa? Kun maarat on suht pienia viela, enemman maitoa menee joka kerran kumminkin. Korvikkeenkin vois jo vaihtaa +5kk ikaiselle; 2 ikaiselle. Nyt on viela juonu tuota 0-5kk ikaiselle tarkotettua. Tai sitten tosiaan lisaan aamupuuron. Tana aamuna vasta ekan kerran annoin, yleensa on lounaan syony n. klo 11.
Ulkosallakin pitais alkaa nyt oleen paivittain kun ilmatkin on jo kevaiset; pulmana vaan vaatetus, huoh. Auringossa kuuma, mutta varjossa viela kylmaa ja kosteeta. Vaikeeta aikaa taa taalla niin isojen kuin pientenkin kanssa. Niin akkia hyppaa kevaasta tays kesaan!
Mutta voikaahan hyvin...
-Alli 10.9. ja levinia-
levinia mietti ruuan lisäämistä. Meillä Vesli syö ekojen päikkäreiden jälkeen purkillisen mun tekemää sosetta ja banaania jälkkäriks. Iltapäivällä annan lisäksi vielä purkillisen hedelmä ja marjasosetta. Nyt ajattelin kohtapuolin alkaa antamaan sekä ilta että aamupuuron lisäksi.
Saiko Dumle Veslin kuvat auki vai laitanko uudestaan tulemaan?
Ihana ilma ulkona. Aurinko paistaa ja pakkasta on noin -11. laitoin Veslin ulos nukkumaan ja hyvin näyttää nukkuvan. Päälle vaan laitoin aimo kerroksen vaatetta.
Nuha senkun poitsulla jatkuu. Välillä nenästä tulee vertakin kun niistäjällä imen. Kannataako olla huolissaan?
Lauantaina pääsen kattomaan kaverin pientä vauvaa. Voi että odotan sitä kovasti. Saa nähä yltyykö vauvakuumeeni?!
Mä alan laskemaan joo pikkuhiljaa päiviä miehen tuloon. Enää ei nimittäin ole edes 3 viikkoa!!!!! Nyt ollaan tosiaankin voiton puolella jo kovasti. Toivotaan et tää loppuaika menis nopiaa. Ja arvatkaas itkenkö mä kun mies on kotona?! Harmi vaan kun tulee junalla ja juna on täällä joskus 4-5 aikaan aamuyöstä. Enhän mä varmaan saa silloin koko yönä unta ollenkaan kun niin odotan!
Mutta nyt koitan mennä hetkeks rentoutuun sohvalle.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!!!
Voi, että...mä taas kaipaan niin tuota kevättä ja aurinkoa, että levinian +20 astetta kuulostaa houkuttelevalta! No, onneksi se kevät pian tulee tännekin.
Haikarapolska! Kiitos kysymästä...Sonja käy siellä TAYS:ssa verikokeissa 3kk välein aina 2-vuotiaaksi ja sitten siitä eteenpäin 2 kertaa vuodessa. Hoitajat/tutkijat sanoivat, että jos jotain ilmenee niin ottavat yhteyttä.
Seuraava käynti meillä on huhtikuussa. Muistaakseni heti ekana päivänä.
Nyt lähden keittään kahvit ja laittaan koululaisille välipalaa.
Risella ja Sonja 2309
Olipas Piiun katras saanut hienon lumilinnan aikaseksi :) !
Uma, onpas aika rientänyt tosi nopsaan ja sinunkin miehesi aivan pian taas kotona. Taatusti lasket päiviä siellä :). Hyvin olet pärjännyt Veslin kans kaksin ja ottanut aina välillä ihan sitä omaakin aikaa. Kohta olette taas kolmisin ja nautitte perhearjesta kolmistaan. On se kyllä ihanaa, että sitten mies on vain kotona teidän kanssanne, ei tarvitse aamulla töihin lähteä.
Kiinteitä siellä jo moni lisäilee. Meillä vasta edelleen totutellaan kiinteisiin pikku hiljaa. Olivian pienen pieniin annoksiin olen nyt lisännyt porkkanan. Varovaisesti tutkailen, että ei vaan reagoi siihen mitenkään, mutta toistaseksi ei allergisia reaktioita havaittavissa. Tyttö syö noin kaksi teelusikallista päivässä eka päikkäreiden jälkeen, enempää ei suostu ottamaan enkä väkisin tyrkytä enempää. Kakat kuitenkin jo selvästi paksumpaa koostumukseltaan ja hajukin muuttunut, joten kai sinne perille jotakin sitten menee :9.
Päiväunien pituudesta ollut puhetta, meillä on yhdet pitemmät unet aamupäivällä noin 2-3 tuntia ja iltapäivällä noin 2 tuntia. Yöt Olivia nukkuu 21-06 tai 07 (paitsi kipeänä), syö aamutissin ja nukkuu vielä tunnin kaksi sen jälkeen. Yleensä herää klo 8-8.30. Aika ennustettava on jo tuo neidin rytmi ja sen mukaan yritän sitten päivän järjestää.
Tyttö on alkanut kovasti pyörimään matolla ja liikkuu taaksepäin. Eteen ei oikein pääse, vaikka kovasti yritystä on. Tekee sellaista mittarimato liikettä, pylly ylös, pää alas. Lisäksi meillä " lennetään" elikäs mahan varassa ollaan, kädet ja jalat ylhäällä ilmassa. Huldio, meilläkin Olivia kääntyi vasta lähempänä 5kk ikää, joten ei kaikki tälläkään ihan 3kk iässä ole kääntynyt :). Kovasti neiti punkee istumaan, tätä on tehnyt jo useamman kuukauden. annan istua sylissä tuettuna sen verran, kun neiti itse itsensä haluaa istumaan punkea. Muutaman kerran tyttö on ollut myös hetken syöttötuolissa lyhyen aikaa, sitterissä olo ei ole kiinnostanut enää pitkään aikaan.
Vaatteista varmaankin osan annan eteenpäin, osan myyn ja ne rakkaimmat säilytän muistona. Meillä käytetään 68cm vaatteita, joten nyt voisi jo luopua noista 50-56cm ja 62cm vaatteista. Jotenkin sen vain tuntuu niin haikealta.
Kiva, kun Fiiakin oli ehtinyt käydä kirjoittamassa muutaman sanan.
Levinia nauttii jo ihanista säistä siellä jossakin etelässä :). Lähettele aurinkoa tännekin päin. Olet kyllä oikeassa siinä, että on ihanaa, kun meillä on jo lunta osassa Suomea, myös täällä Uudellamaalla ja pikku pakkasta. Kovasti mieltä virkistää tämä valoisuus! Hiihtolomalla on kyllä tarkoitus nauttia trooppisista tunnelmista kylpylässä :).
Rakkausvauvan Egyptin matka senkun lähenee...Mitkä siellä fiilikset? Joko olette kaikki parantuneet?
Nyt käsky kävi pikku pomolta vaunuista...
Haikarapolska ja Olivia
sori etten oo kommentoinut muiden juttuja, koitan parantaa tapani...eilen aloitin lukemaan pinoa mut lopetin kun luin jonkun muksun nukkuneen pitkän yön, sanoin miehellekin, et rupes ketuttamaan, luen joskus myöhemmin uudestaan.....
jätkä on nukkunu aikas huonosti ja kun vihdoin 2 viikon ajan nukku n. 5h putkeen, tuli rs-virus ja 2h pätkiin taas palattu, tautia jatkunu 4:ttä viikkoa!!!!!!........argh!!!! ja isompi ei nuku päikkäreitä ja pitää huolen ettei äitikään nuku.......ja apuja ei oo saatu kun kukaan ei oo tätä tautia itelleen halunnu....oltiin miehenkin kans antibioottikuurilla.....
tänään oikein hymyilytti kun ulkona oli pakkasta, josko vihdoin taudit hellittäs!!!!!!!!
+20, hmm, kuulosti toisaalta sekin hyvältä, parempaa kun tä' ä loska
vm-78, mites teillä se susi - asia, onko vielä näkyny nurkissa?
jahas, jos rientäis välipalan laittoon..... hauskaa pakkaspäivää kaikille
Ihanaa kun tänne etelärannikollekin saatiin taas vähän lunta, saas nähdä kauanko tällä kertaa pysyy maa valkoisena. Sais nyt vähän aikaa edes pysyä tällaisena tai sitten muuttua kertaheitolla tuollaiseksi Levinian kuvailemaksi kevääksi, tuo jatkuva vesisade alkaa tosissaan jo tympiä!
Ruokamääristä mietin minäkin ihan samaa, että jokohan pitäisi lisätä iltapuuron ja yhden lämpimän soseen lisäksi kolmas ruokailukerta päivään. Meillä vaan poika tykkää nukkua niin pitkiä päikkäreitä, kahdet 3-4 tunnin unet, että ei oikein luontevasti enää ' sovi' toinen ateria mihinkään väliin. Nyt olen tuossa aamu- ja iltapäiväunien välissä tuon kasvissoseen antanut, ehkä lisään lihat soseeseen seuraavaksi ja sillä mennään sitten taas vähän aikaa.
Vauvanvaatteista olen kovasti miettinyt, että rupeanko antamaan pois ystävien tuleville pienokaisille vai lainaanko vaan ja säästän ainakin parhaat ja rakkaimmat itsellä, todennäköisesti vaan muistoina jollei sitten iltatähteä jossain vaiheessa vielä koiteta. Tosin ei ainakaan muutamaan vuoteen, joten siinä mielessä voisi hyvinkin myydä tai antaa vaatteet pois. Samaa olen miettinyt kaikista muistakin tavaroista, mitä tehdä sitterille, turvakaukalolle yms. vauvan tarvikkeille, joita kohta ei enää tarvita.
Mulla on kauhean ristiriitaiset tunteet sen suhteen, että onko meidän lapsiluku nyt täysi vai ei. Oikein sydämestä ottaa kun ajattelenkin tuota meidän poikasta ja sitä, että meidän vauvat olisi nyt tässä, pakko kai myöntää siis, että pientä vauvakuumetta on ilmassa. Mutta taas kun järjellä ajattelee niin ei. Tällä hetkellä mä elän näiden kahden kanssa niin täysillä äitinä, että pakko pyrkiä kohta antamaan enemmän aikaa parisuhteelle ja miehelle. Jotenkin tämän toisen pienen syntymän jälkeen tuntuu,e ttä nämä lapset sitovat mua niin hirveästi henkisesti ja ihan fyysisestikin, että meidän aikuisten välinen suhde ja sen hoito on jäänyt väkisinkin vähän heitteille. Siis, mitään riitoja tms ei ole ja päällisin puolin menee ihanasti, mutta nyt huomaan jo itsekin kaipaavani kahdenkeskistä aikaa ja enemmän sekä henkistä että fyysistäkin yhteyttä miehen kanssa. Tällä hetkellä nämä lapsoset vaativat niin paljon,e ttä musta tuntuu, että ei vaan päivän päätteeksi ole mitään annettavaa (en tarkoita vaan seksiä) vaan olen ihan puhki ja kaipaan vaan nukkumaan. No, nyt lopettelen imetystä pikkuhiljaa ja sen jälkeen kyllä meinataan laittaa pojat hoitoon ja ottaa joku viikonloppu ihan vaan kahdenkeskeistä aikaa jossain muodossa. Tekee ihan varmasti hyvää. Tulipas vuodatus..toivottavasti ymmärsitte pointin..Nämä siis vaan mun tunteita, toivottavasti kukaan ei ajattele, että onpas itsekästä tms.
Ihania kuvia olette taas tytön tylleröistänne ja pojan palleroistanne laittaneet, aivan hurmaavia pikku sissejä kaikki. Itse en ole tuota kuvien laittoa opiskellut enkä taida jaksaakaan.
Jondeliini ja poju, reilut 5kk
miten teillä oirelee tuo rs-virus?
Meillä on pojat niin sitkeässä räkätaudissa etten oo ennen nähny. Tarkoittaa meidän kohdalla kahta viikkoa. Nyt pelkään että onko Onnilla korvatulehdus kun itkee niin hirveän säälittävästi, teki kyllä isot kakat että nyt odotan toivolla josko se itku olikin sen aiheuttamaa.
En kyllä ala jos meilläkin sairastetaan 4 viikkoa.
Ihan saman asian olen joutunut huomaamaan kuin sinä, että apujoukot on vähemmällä tartuntavaaran takia. Meillä on onneksi kuitenkin myös lapsettomia sukulaisia lähellä, joten on saatu hoitoapua. Koko viime viikon sitä apua kyllä tarvittiinkin, ku mun selkä oli niin huonossa jamassa etten voinut esikoista hoitaa. Tuli kuormitettua tiettyjä läheisiä aika kovasti, kun toisia en halunnut edes pyytää apuun juuri tuon räkätaudin takia.
Ankeaa myös se, ettei voi mihinkään lapsiperheisiin mennä kyläilemään. Kypsyttää. :( Saisi jo loppua nämä taudit!!!
Eilinen oli ihana päivä, anoppi järjesti lastenhoidon ja patisti meidät vanhemmat kylpylään ja syömään. Kylläpäs tuntui rentouttavalta. Uskomatonta kuinka hyvin tuollainen muutaman tunnin juttu irrottaa huolista ja rasituksista! Mä en ois ite uskaltanut vielä ehdottaa Onnin jättämistä hoitoon, kun poika huolii pulloa niin satunnaisesti, mutta anoppi yllytti niin tomerasti että raaskin sitten jättää. Hyvä oli että jätin, koska mitään ongelmaa ei ollut ilmennyt. Mulla on maailman parhaat appivanhemmat!
Peikkoäet, en tiedä olisinko itse tajunnut kaataa vaunuja tuollaisessa tilanteessa. Hyvä että sinä tajusit. Ois tullu turhan kylmä kylpy teille molemmille. Huh!
Meillä pätkäyöt sen kun jatkuu taas. Oon yöllä niin poikki, että nukahdan sillä sekunnilla kun saan Onnin aseteltua rinnalle. Oon ruvennu syöttämään yöllä makuullaan, ku se on helpompaa ja pelkään että nukahdan pystyyn jos imetän istuen. Onni syö 1-2h välein läpi yön, muu ei rauhoita, ja pullo ei taas kelpaa. Kerkesin jo hehkuttaa silloin aiemmin, että korvikkeen kanssa nukutaan muutaman tunnin pätkä hyvin, mutta se on mennyttä aikaa. Huooooh. Peikkoäetille kiitos kun kerroit joskus mitä myönteisiä ajatuksia pohdit kun vauvalle kelpaa vain tissi ja sekin usein. Mulla on nykyään yöllä parempi olo, ku jankutan itelleni että mä vain oon niin iiiihana, että Onni haluaa olla minussa kiinni koko ajan. :)
Mä oon syöny laskiaispullia tähän mennessä jo 6 kappaletta. Kyllä, olen. Ja huomenna syön lisää. Ja varmaan ylihuomennakin. Mulle ois kyllä ihan oikein että lihoisin, mutta onko se tämä valvominen vai mikä kun en liho. Tai tuo tiheä imetys.
Hiustenlähdöstä vielä jokunen sana, ennenku häivyn kahvia keittämään. Mulla alkoi se kamaluus, kun Onni oli 3kk. Ja yhä vain jatkuu. Milloinkahan se loppuu? Muistan että esikoisen syntymän jälkeen oli sama juttu, mutta sitä en muista että kauanko se kesti. Kauheat tupot lähtee hiuksia joka kerta kun käyn suihkussa. Harjatessa ei onneks ihan niin hirveästi.
Nyt sitä kahvia.
Voikaahan hyvin.
Vauvan vaatteista. Ajattelin säästää vielä kaikki. Jos emme niitä itse tarvitse, annan ne sitten eteen päin. Luulen, että nuorempi siskoni tekee jossain vaiheessa lapsia.. Kunhan nyt saa nuo ensi kesän häät juhlittua. =)
Mulla on kurkku kovin arka. Katsoin ja havaitsin peitteet. Kai sitä pitäisi mennä lääkärissä käymään, sillä miehellä juuri oli angiina. Lisäksi pelkään, että jos tämä sitä on, tartutan Mikon, ja muut lapset. Vaikkakin luulen, että pöpö olisi jo tarttunut. Lisäksi olen sairastanut kolme vuotta sitten kuumeettoman keuhkokuumeen huonosti hoidetun angiinan seurauksena. =/ Mutta kun ei ole kuumettakaan, kai??
Onneksi Miko antoi äidin levätä yönsä hyvin, nukahti klo 21, söi klo 5 ja nukkui klo 8 asti. Että sinänsä on hyvinkin virkeä olo..
No, mutta nyt Miko huutelee " äitiä" lattialla" , maastoudun hänen seuraansa.
Mukavaa laskiaistiistaita!!
Piiu oli laittanut kuvan upeasta lumilinnasta.
Minäkin eilen intouduin ottamaan kameran mukaan ulos kun oli niin ihana luminen päivä,tosi piristävää oli herätä kun oli niin talvista täällä vantaallakin:)
Huldion terveisiä oli kiva pitkästä aikaa kiva kuulla.
Ruokamäärästä oli täällä puhetta..ei taaas,aina herää kun tuun koneelle.Täytyy käydä kattoo riittääkö pelkkä tutinlaitto..
No nyt ei sitten taas kuulukkaan mitään.Minä annan Aadalle aamulla puuron/vellin,joskus 13-14.00 syö melkein pilttipurkillisen ruokaa,n.17.00 sitten sama juttu mutta silloin hedelmäsosetta ja 19.30 ilta puuro/velli.
Umalla ei oo enään pitkä aika kun mies tulee,KIVA!!Ei taida koskaan tottua noihin pitkiin eroihin vai miten on,onko ajanmyötä helpompi hyväksyä että toinen on pitkiä aikoja pois?nyt itkee...
Umalle vielä jaksuja loppuodotukseen,oot varmaan ihan täpinöissäsi.
Kirahviina oli päässyt viettämään miehen kanssa laatuaikaa,oli varmasti tosi mukava kylpyläreissu:)
Hiustenlähdöstä vielä,kerroinkin että meiltä ei paikkaa löydy mistä ei mun hiuksia voisi bongata.Eilen huvitti kun katseltiin koko perheen voimin miehen röntgenkuvia ja yhdessä kuvassa oli sellainen särö joka näytti ihan hiukselta niin meidän ekaluokkalainen tokaisi että:ei voi olla totta kattokaa tuollakin on äidin hius=)
Haikarapolska kyseli matkasta ja nuhakuulumisia.Ens tiistaina ollaan tähän aikaa melkein perillä,ja kyllä sitä lomaa tässä todellakin odotellaan:)Miehelle varsinkin tekee tosi hyvää kun on tosiaan ollut tässä melkein koko Aadan elämän ajan ollut sairiksella.Ensin se kamala flunssa ja tosi paha korvatulehdus ja sitten iskias tyyppistä vaivaa selässä joka säteilee jalkaan niin että vaikea olla missään asennossa ja sattuu 24h.Eilen juuri sairaalassa viimeksi fysiatrilla josta sai lähetteen mangneetti kuvaukseen,mutta sekin edessä vasta joskus 2kk.n päästä.Se on ihanpaskana kun ei voi oikein mitään tehdä ja täällä me sitten nyhjätään päivästä toiseen yhdessä.Molempia vähän mietityttää miten onnistuu reilu 5h koneessa:/,onneksi siellä voi edes välillä seistä.
Nuhaan Aada tuli sitten uudestaan ja on nyt nukkunut tosi huonosti kun nenä niin tukossa.su-ma yönä heräsi syömään 6kertaa ja sitten siinä välillä vielä heräili.Vime yökin meni huonosti.Eilen kävin sitten tytön kanssa lääkärissä,korvissa ei onneksi ollut mitään ja nasoliiinia suositteli lentomatkalle.Onneksi on viel' ä viikko aikaa parantua.
Tissimaito alkaa olla nyt niin lopussa että ei taida enään imetys onnistua kun nenä oon niin tukossa ettei jaksa/pysty tissiä imeä.:(
VOI VAU tuli posti ja miehen mangneettikuvaus aika onkin jo 5.3,kun meni kiireellisenä!!=))))
Nyt itkee pieni tuossa lattialla,joten palaillaan...
Sain nukutettua pipopäässä(ehdoton kun menee vaunukoppaan että silmät peittyy)vaunukoppaan siis meni ja laitoin tuohon sängylle,toivottavasti nyt nukkuis kun on niin väsynyt koko ajan parka.
Laittelin niitä eilisiä talvikuvia koneelle,niitä onkin nyt kiva katsella kun on taas ankeamman näköinen päivä.
Näkymä kuistilta:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1554367.jpg
Eipä suostu aijaa sitten muita kuvia laittamaan.No ens kerralla sitten.
Ihania talvikuvia rakkausvauvalla. Niin ja kysyit et tottuuko ajan kanssa näihin pitkiin eroihin,niin kyllä. Nyt oli ekstra rankkaa, kun mies sai olla kotona siitä elokuun puolesta välistä tammikuun alkuun. Kerkesi niin tottua siihenn että toinen on koko ajan siinä. Ja meidän suhdehan on alusta asti ollu erossa oloa, kun mies ensiks opiskeli Raumalla ja oli viikot pois ja aina välillä harjoittelussa kuukauden tai enemmän. Mutta en mä usko et tähän koskaan tottuu niin etteikö olis koko ajan kauhia ikävä.
Mies eilen laittoi aivan ihanan viestin illalla. Kyllähän siinä tippa tuli linssiin. Mä kun ekaks laitoin oikein nyyhky viestin niin mihelstä tuli takas ettei ikinä huolis ketään toista vaikka olis misä maailman äärissä ja et jos ei saa mun kans olla niin ei sitten kenenkään. Ja eikä mun ole koskaan tarvinnut epäillä miestäni. Olen aina voinut luottaa häneen 100 %. Eikai tällanen muuten edes onnistus. inhotta vaan sellaset ihmiset jotka jaksaa aina mulle paasata et merimies on merimies. Sillä on joka satamassa eri nainen ja et eihän kukaan mies voi olla ilman naista nuin kauaa jne. Mutta onneks mulla on luottamus ja se riittää. Loukkaa vaan tollaset puheet.
Tänään pääsis taas jumpalle. Aamulla otin viimisen antibiootin ja olo on muutenkin parempi. Ihanaa päästä kuntoilemaan.
Viime yönä taas heräiltiin parin tunnin välein ja ilta oli vähän kiukkusempi. Nyt sit mietinkin et voisko tulla lisää hampaita? Jäytää koko ajan kaikkea mahollista ja hermostuu oikien välillä. Kuinka pian yleensäalahampaiden jälkeen puhkeaa ylähampaat?
kaikille pienille sisseille oikein hyviä yöunia vastaisuudessa ja toivotaan et pian kaikki olisivat myös terveitä.
Niin ja ihanaa Rakkausvauvahan pääsee kohta sinne Egyptiin. Vilkutahan miehelleni lentokoneesta. Hänhän siellä risteilee. reittinä on Sharm el Sheikh, Safaga, Aqaba ja Suez.
Mutta nyt jatkaan hommia.
Heippa vaan!
Täältä jälleen itseni löydän. Rauhallinen hetki talossa, isommat pojat päikyillä ja pienin ulkona nukkumassa. Mulla olisi tsiljoona työ asiaa hoidettavana mutta kun ei millään jaksais. Aina käy niin että kun lapset menee nukkumaan ja tulee rauhalllista, itsekin olis ihan valmis petiin.. En saa mitään aikaiseksi. No nyt niskaska itseä kiinni ja töiden pariin..
Kuinka Typykän muutto etenee? Vai oliko niin että muutatte vasta lähempänä kesää?
Entäs Outs@? Mitä kuuluu sinne?
Entä Jellonamami? Kuinka voit?
Ja nyt muistaessani jo toivotan rakkausvauvalle ja perheelle OIKEIN hyvää lomaa!!! Auringolle terveisiä että voi tännekin jo tulla ainakin näyttäytyyn... 8)
Fiia ja poijjaat
Rakkausvauvalle oikein ihanaa lomaa. Ja ihana kuva oli!
Eilen juuri soitteli työkaveri. Heidän perheensä myös lähdössä etelään.. Tuntuu, että niin moni pääsee lämpöön. En ole katkera en!! =) Heh!
Uma. Oletko ihan tosissasi, että joku jaksaa sinulle jatkuvasti sanoa, että miehelläsi on joka satamassa nainen??? Sairasta, sanoisin. Onko tämä ihminen jotenkin kateellinen sinulle tai jotain.. Onneksi osaat jättää hänen puheet omaan arvoonsa. Johan tekstistäsi huokuu läpi, että osaatte arvostaa ja kunnioittaa toisianne ja rakkaus kukoistaa! Tsemppiä!
Arvostan kovasti sitä, että melkein kaikki täällä tekevät vauvan soseet itse. Tunnustaudun siihen porukkaan, joka pitkälti menee kaupan valmiilla purkkiruoilla. Tämän kokoisen porukan kanssa on muutenkin kädet täynnä hommia ja haluan viettää heidän kanssaan myös vapaa aikaa. Jotain soseita itse pyöräyttelen, kun aikaa on..
Poika nukkuu vaunuissaan ulkona. Pyykkivuori odottaa. Aamupäivä menikin järjestellessä papereita. Nyt on kaikki taas siististi kansioissa, tai no vielä hieman urakkaa olisi..
http://www.aijaa.com/v.php?i=1554813.jpg
Piiu ja Miko 23.8.07
Piiu, ihanan hymyilevä kuva pikku Mikosta.
Rakkausvauvalle leppoisaa lomaa auringossa. Enää 4½kk niin mäkin pääsen etelään.
Umalle sanon, että noista kateellisten puheista ei tosiaan kannata välittää...niinkun et onneksi välitäkään.
Piiu...minä ilmottaudun siihen porukkaan joka ei jaksa tehdä kaikkia soseita itse. Porkkana-omena sosetta ja kasvis soseita teen muttaa hedelmä ja marjasoseet ostan valmiina kaupan hyllyltä. Neljä muksua verottaa sen verran, että jjoskus on pakko käyttää sitä nopeampaa ja helpompaa reittiä. Mä en kyllä häpeä sitä yhtään, mutta ihailtava on teitä, jotka kaikki jaksatte alusta asti tehdä. :)
Vähän on sekavat tuntemukset itellä tällä hetkellä. Meiän kakkonen (tyttö 7v.) on lievästi kehityksessä jäljessä ja ylivilkkautta...Aloitti syksyllä normaali koulussa, mutta pienluokalla (erityisryhmässä puheen viivästyksen takia)...viime keväänä koulukypsyys testeissä psykologi väitti, ettei tytöllä ole dysfasiaa vaikka minusta on...asia jäi siihen, koska psykologi " haukkui" minun yrittävän kalastella tytölle turhia terapioita ja diagnooseja. Tänään kuiteskin opettaja soitti ja olivat yhdessä keskustelleet koulupsykologin ja erityisopejen kanssa tytöstä...kaikki ovat sitä mieltä, että tytöllä on jonkin asteinen dysfasia. Huomenna koululla palaveri asiasta...ottaa lievästi päähän jos kuitenkin oon ollut oikeessa ja nyt tytön eka kouluvuosi menny ihan hukkaan. Ei ole meinaan oppinut tähän mennessä paljon mitään.
No anteeksi vuodatus, nyt pitää mennä kun sonja huutaa!
Täällä on laskiaista vietetty puistossa leikkien ja pullia syöden. Mäkeäkin päästiin laskemaan, sen verran oli lunta ja jäätä. Mies oli vielä ostanut runebergin tortut ja nyt on sitten kiintiö täys! Miten Kirahviina, montako pullaa on mennyt ja vieläkö maistuis? =)
Täältäkin rakkausvauvalle oikein mukavan leppoisan loman toivotukset! Kivahan se olisi aurinkoon päästä, mutta jotenkin en jaksaisi sitä matkustamista, on se useamman lapsen kanssa melko työtä! Toivotaan että lennot lähtevät ajallaan ja muutenkin olette terveinä!
Miko näytti jo oikein isolta mieheltä! On meillä tässäkin porukassa paljon eroa, siis fyysistä eroa vauvoilla!
Miten muuten kewa jakselet? Toivottavasti kaikki on hyvin! Tsemppiä! Kesä lähestyy ja onneksi pikku-ukko on sentään " parantanut tapojaan" .
Äh, mitäs muuta... Väsy painaa taas päällä tähän aikaan iltapäivästä, eli pää on tyhjä. Unia kyllä kaipaisin, mutta onneksi ei tarvitse tehdä suurta aivotyötä tässä ohessa.
voikaa hyvin, nyt tarttee mennä etsimään otsalamppua 2-vuotiaan leikkeihin...
apinaemo ja oona 0709
päivät on touhua täynnä ja viikot sen kuin vierii.. Jo viikko 6 menossa. Huh!
Meillä T täyttää kohta 4kk. Kokoa herralla on reilusti! Ü siksi mietinkin että kiinteät voi varmasti vielä odottaa. Yöt on mennyt hulinaksi, mutta ei taida kiinteät automaattisesti öitä parantaa? En muista edellisistä kerroista mitään.. Ü
Ja apinaemolle hatunnosto. Sulla on iso pesua huolehdittavana joten varmasti tuo nukutusrumba väsyttää. Haikarapolska hyvin kuitenkin mainitsi että teksteitäsi huokuu rauhallisuus..
No mutta, nyt on soitettava lääkäriin joten palataan!
Fiia ja pikku-T