Koska tää nyt tärppäis...
Voi hittolainen. Eka raskaus tärppäsi ennen kuin ehdin edes asiaa ajatella eli heti lopetettuani pillerit. Nyt kierukka poistettu elokuussa ja yrityksiä takana 2 -ei tärppiä ja kyllä tuskastuttaa. Näin siinä juurikin käy; kun ekan kerran "pääsee helpolla" niin luulee asian sujuvan yhtä mutkattomasti seuraavallakin kerralla.
No, seuraava yritys 2vko päästä.
Olen nyt lueskellut kaikkia vinkkejä oikeista asennoista alkaen... pelkään vaan, että tilanne muuttuu "lapsen tekemiseksi" ja kaikki ilo itse seksistä jää taka-alalle. Kun on jo pieni lapsi niin se ainoa potentiaalinen vuorokaudenaika seksille on ilta/yö... ja jossain luki, että pitäisi päivällä ja auringonvalossa. No, mistä mä nyt sellaisen järjestän? Kai se yölläkin tärppää :_|
Kommentit (4)
No mutta olkaa onnellisia, että teillä kuitenkin on jo ensimmäinen, ihana lapsi. Me tässä miehen kanssa yritämme ensimmäistämme. Tai no yritämme ja yritämme... Emme halua missään tapauksessa ottaa painetta lapsen saamisesta, joten minä en edes etsi mitään tietoa missä, milloin ja miten kannattaisi lasta yrittää. Minusta tuntuu, että ainakin minä tuskastuisin, jos joka seksin jälkeen odottaisi vauvauutisia eikä mitään kuuluisikaan. Parempi kun antaa päivän edetä kerrallaan ja harrastaa seksiä silloin kun tekee mieli, niin nauttii ihan oikeasti jokaisesta kokemuksesta.
Onhan minullakin pieni pelko, että mitään ei kuulukaan, kun on monen vuoden hormoniehkäisy takana ja äidillä oli vaikeuksia saada minua, mutta juuri niin kuin viestin aloittajakin totesi, että pelkää jos tilanne muuttuu ns. lapsen tekemiseksi. Sitä minäkään en haluaisi, siksi elämme päivä kerrallaan. Tärppää jos tärppää. Ainakaan vielä ei tunnu siltä, että jos lapsiuutisia ei kuuluisikaan, se meidän maailmaa romahduttaisi.
Yritämme suhtautua asiaan niin, että jos meille ei vauvaa tällä tavalla suotaisikaan, ei se ole maailmanloppu. Kyllä minä olen myös miettinyt sitäkin, että jos joskus en voikaan tuhlata rakkautta ja rahaa lapsiin, niin sitten alan toteuttamaan toista haavettani miehen kanssa ja alamme kiertämään maailmaa.
Ehkä tämä kuulostaa tyhmältä ensikertalaisen höpinältä, mutta toisaalta itse pidän sitä vain peruspositiivisena metodina suhtautua elämään ja sen tuomiin haasteisiin :)
Meillä esikko tärppäsi heti, mies oli kuukaudesta 3 vkoa laivalla, mutta silti, täysosuma ;-D
Kuopus tärppäsi myös heti..
Tämä kolmas sitten "vei" 5 yrityskiertoa, tosin, jos mies on joka toisen kuukauden pois niin ymmärrettävästi raskautuminen on hankalaa (ja olisi voinut tulla sanomista jos olis tärpänny hänen poissaollessaan :D )
Hormonaalista ehkäisyä minulla ei ole ollut kuin teininä, aurallinen migreeni siis estää moiset.
T:Neiti, rv 14+4
sinä aikana oli kuitenkin kaksi km, eikä vieläkään varmuutta että syntyykö tämäkään edes kun viikkoja on vielä tosi vähän.
Mutta meillä kanssa esikoinen tärppäsi ekasta kierrosta 2 viikoa sen jälkeen kun päätettiin että lapsi saa tulla niin testissä plussa :)
Ja tosiaan tätä kakkosta on tekemällä tehty :) Ovistestejä kulunut tukuittain. Mutta meillä on silti ollut tosi hauskaa tämän projektin kanssa. Mieskin odotteli aina innoissaan tärppipäiviä kun sohvatyynyt pöllysi joka ilta kuumana ;) ja kaksi kertaa tärppäsikin, vaikkakin kesken menivät.
Niin ja tämä raskaus tärppäsi sellaisessa kierrosta missä pupuilua oli vain kp 14 ja 19. Olin varma että ei mitään mahdollisuuksia plussaan kun oli niin kiireinen elämän tilanne koko kierron. Mutta toisin kävi. Plussa tuli tosi myöhään ja tasan neljäntoista päivän kuluttua tuosta kp 19 pupuilusta :) Eli yllättäen silloin oli ollutkin ovis ja homma oli selvä :D
Niin ja tämä kp 19 pupuilu tapahtui ihan täytenä yllätyksenä kesken unien aamu klo 5. Joten ihan yöseksistä tärppäsi.
Mutta ajatus tässä oli se että yrittäminen voi olla tosi hauskaakin eikä silti tuntua väkisin höyläämiseltä, meidän suhteelle se oli oikea piristysruiske :D
Hermione rv 6+3
Hehheh, helppo sanoa... minullakin yk 7 jo menossa, jos mulle ois keväällä joku ennustaja kertonut etten vielä marraskuussakaan ole raskaana oisin varmaan itkenyt silmät päästäni. Täytyis vaan keskittyä aina meneillään olevaan kiertoon eikä ajatella liikaa eteenpäin muuten lähtee järki. Koskaanhan ei tiedä milloin se tärppi käy, jos käy.
Vaikeuksia meilläkin järjestää "aamuhetkiä", viimeksi kesken touhun yhtäkkiä huomattiin että kuopus oli hiippaillut sängyn viereen... käääk!!! Että yötöiksi on meilläkin mennyt.
terveisin eewokki