Mistä tiedän onko siippani vaiko minä suhteen narsisti?
Olen tässä aikaisemminkin pohdinut vakavia ihmissuhdekysymyksiä, nyt mieltäni askarruttaa kysymys miten voisi objektiivisesti päätellä kumpi meistä on se suhteen narsisti?
Saattaa ehkä kuulostaa hassulta kysymykseltä, mutta narsistin määritelmään kai kuuluu se ettei sitä itse tajua. Itse olen sellaisessa emotionaalisessa vuoristoradassa etten ole ihan varma aina olenko syypää vaiko uhri, ainakin minua syyllistetään kaikesta.
Haluaisin löytää jonkun tavan jolla voisin arvioida omaa käytöstä ja toimiani, niin etten toimi väärin tai tuomitsevasti. Miten voisin varmistua siitä etten ole suhteen narsisti? Ja jos olen, miten pääsen siitä eroon? Jos taas en ole, miten opin elämään narsistin kanssa?
Kommentit (22)
mutta hän on ollut " nukkumassa" jo toista tuntia - kun me perheen naiset kaappasimme kaukosäätimen.
No, joka tapauksessa tutulta kuulostaa, myös tuo ap:n laittama linkki.
Sanoisin oman kommenttini siis vaimona: me olemme tempperamentiltamme liian erilaisia. Valitettavasti uskallan tunnustaa sen vasta 20 vuoden ja 2 lapsen jälkeen. Mieheni antaa periksi ja perääntyy, minä raivoan koska inhoan tälläista käytöstä. Olen vahva persoona ja tarvitsisin rinnalleni vahvan miehen.
Miehessäni ei ole mitään vikaan noin periaatteessa, hän on vain väärän naisen kanssa.
Arvostan vielä miestäni ja hänen hyviä puoliaan, mutta rakkautta ei ole. Vielä kun olisin niin vahva, että saisin järjestettyä sopuisan eron.
Voimia sulle ap, sulla on kohtalotovereita - ainakin mun mieheni.
menes narsistien uhrien tuki ryn sivuille, ja lue sieltä tuosta, ja jos edelleen tunnistat vaimosi, useimmista jutuista, niin...Lähde.
Lue ensin kuvaus narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, aj sen jälkeen, klikkaa vasemmalla olevasta listasta artikkelit, ainakin advokaatin artikkelissa on painavaa asiaa huoltajuuteen ja lasten turvallisuuteen liittyen narsistivanhemman kanssa,
lisäksi avaa muutama ylin artikkeli ainakin, muistaakseni, jos hätkähdät jopa enemmän kuin tuon suhdesoppa-artikkelin vuoksi,
niin hae itsellesi apua, ja koita päästä pois narsistin luota.
Olen puolellasi tässä asiassa täysin, siis empatiani ja sympatiani saat kaikki, mutta, sinun täytyy jos tutustuttuasi sivuihin huomaat yhtäläisyyksiä jopa pelottavissa määrin, hakea apua itsellesi, olet sen itsellesi velkaa.
Olet arvokas ihminen ja sinun " omilla jutuillasi" todella oikeasti on väliä, vaikka kuka muuta väittäisi.