Refluksitautia kellään?
Miten todettiin, mitä oireita, miten hoidetaan? Aikuisia sairastelijoita tässä lähinnä ajattelin.
Kommentit (8)
hoidetaan vatsaa taspainottavilla lääkkeillä joita joutuu syömään loppu elämän. Leikkaus mahdollinen mutta sitä ei tehdä yleensä kovin nuorille eikä ensin alkuun.
Mulla ei niinkään hulluna närästä. Tai röyhtäisyjä tulee tiuhaan mutta poltetta rinnassa tai kipua ei ole. Tuntui aina että kaulassa olisi " jotakin" . Ja aamuisin tuli kauheasti limaa. Sitten tähystettiin ja todettiin refluksitauti. " jokin" kaulassa johtui ruokatorventulehduksesta. Syön säännöllisesti nexiumia ja nyt on parempi. Tosi röyhtäilen vieläkin jatkuvasti. Myös akupunktiosta on ollut apua.
Onko lääke kelan korvattava? Ja paljonko maksaa?
Meillä lapsella refluksi ongelmaa muun sairauden takia.
pari kk sydämen kohdalla aina ruokailun jälkeen ja hampaista kiilleettä lähtenyt reilusti. Kova kipu säteilee vatsasta aina selkään asti pari tuntia syömisen jälkeen. Vatsa tuntuu pienenkin aterian jälkeen siltä, kuin olisi syönyt kolme ateriaa samalla kertaa. Ei närästystä, olen luullut sen kuuluvan taudinkuvaan? Voisiko silti olla refluksia? Lääkäriin olen menossa.
Lääkkeilläkö sitä ylensä hoidetaan vai leikataanko helposti?
ap
yleensä lääkkeet auttavat, parin kolmen viikon tehokas kuuri niin johan lähtee.. Välttele nyt suuria aterioita, syö vähän mutta usein hyvin sulavaa ruokaa, kaurapuuro olis oikein parasta vatsalle ja riisi.
Sain lääkityksen kokeiluun.
Nyt enää kiinnostaa, onko kellään kokemusta raskaudesta refluksitaudin kanssa? Onko toivoton yhdistelmä?
ap