Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en osaa päättää. Otanko hormonikierukan vai en?

Vierailija
02.02.2008 |

Päättäkää joku mun puolesta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminut moitteettomasti, vuoto 5 päivää ja kierto 28 päivää. Kaksi kertaa se on myös poistettu 2 vuoden käytön jälkeen. Molempien poistojen jälkeen olin 2 viikon päästä toivotusti raskaana =)

Vierailija
2/14 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt että kuparikierukka runsastuttaa ennentään vuotoa?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytysten jälkeenhän menkat yleensä niukentuu. Mulla oli ennen synnytyksiä menkat 7 päivää ja tosi runsaat. Synnytysten jälkeen 5 päivää ja normaalit ja kuparikierukka ei tehnyt millään tavalla muutosta huonompaan. Ja kaiken lisäksi se on halpa!

- 3

Vierailija
4/14 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on runsaat ja kivuliaat kuukautiset, on hormonikierukka suorastaan taivas! Toisille se sopii muuten sitten paremmin kuin toisille, mutta mulla ainakin on siitä pelkkiä hyviä kokemuksia. Jos lapsihaaveet on jäissä ainakin muutaman vuoden ajan, suosittelen kokeilemaan edes! Alle puoleksi vuodeksi siitä on yleensä hyötyä vain kuukautiskipujen poistossa ja ehkäisyssä, joillakin onnellisilla vuotokin lakkaa parissa kuukaudessa kokonaan.

Mulla kesti epämääräistä tiputtelua/turhruvuotoa muutama kuukausi, mutta kivut loppuivat kuin seinään samantien :) Ja ehkäisytehokin on paras selibaatin jälkeen, vaikka eihän mikään ole 100% varma (paitsi se selibaatti...). Ekan kierukan aikana en saanut mitään sivuoireita, vaikka pillerit ei ole sopineet mulle koskaan ollenkaan. Tokasta kierukasta sain puoleksi vuodeksi PMS-oireita aina n. viikon ennen kuukautisia: finnejä ja mielialavaihteluja, kunnes päivää vuodon alkamista ennen särki päätä ikävästi. Oireet hävisivät reilun puolen vuoden jälkeen, ja sen jälkeen kuukautisistakin on ollut jäljellä enää pari päivää kuussa vähäistä vuotoa.

Vatsakivut ja jättivuodot mulla hävisivät heti molemmilla kerroilla, eli sikäli kyllä suosittelen edes kokeilemaan hormonikierukkaa ennemmin kuin kuparikierukkaa, joka päinvastoin saattaa lisätä kipuja ja vuotoja. Saahan sen pois, jos se ei sovikaan.

Vierailija
5/14 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin karmean runsaat kuukautiset jäi yhden kierron jälkeen kokonaan pois. No joskus tosin saattaa pyyhkiessä tulla pikkuinen tuhru. Ihan sekaisin siis olen siitä missä vaiheessa kierto on, että se on tietysti huono puoli, mutta minusta tämä on loistava tilanne!

Itse asiassa en keksi oikein mitään pahaa sanottavaa. Laitto nyt ei ollut kaikkein miellyttävin ja pari päivää oli kovia menkkakipuja laiton jälkeen.

Yksi huono puoli sentään. Kukkaroa ahdistaa, kun vuoden jälkeen toteaa, että haluaakin vauvan! Eikä oikein uskalla kierukkaa poistattaakaan, jos sitä vauvaa ei tulekaan ja alkaa taas se menkkalorotus joka kuussa.

Mutta siis... suosittelen.

Vierailija
6/14 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi taata ettei niin kävisi ja monille on niin käynyt, joten rahat menisi kaivoon.

Vierailija
7/14 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on kaksi ja päin vastoin kun joku sanoi niin mulla vaan runsastui ja pitkittyi vuoto synnytysten jälkeen. Tämän toisen jälkeen pitää olla

Kolmas lapsi saa kyllä odottaa, meillä on kaksi ihanaa suloista poikaa kahden vuoden ikäerolla, ja todella paljon unettomia öitä ja korvatulehduskierteitä yms. Että ihan yksinkertaisesti nyt on varman ehkäisyn aika, koska nyt vaan en jaksa uutta vauvaa.

ap

Vierailija
8/14 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tokan synnytyksen jälkeen pitää olla superplustamponi + side ja tämä pitää tunnista kahteen.. ja vuoto kestää todella runsaana monta päivää.

Vierailija
9/14 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketuttaa koko ajan, ei tee mieli seksiä, alavatsa kipeä koko ajan = menkkakipuja, alussa vuosin 1,5 kk putkeen todella runsaasti. sen jälkeen kolmet menkat tosi lyhyellä kierrolla, vuodan runsaasti 7 päivää ja kivut on järkyttävät.

en suosittele.

Vierailija
10/14 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä. Paljon vaihtoehtoja en kyllä keksi kun pillereitä en haluisi syödä. Nyt käytössä kondomi, onhan se toisaalta ihan ok.

Vierailija
11/14 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinannut uskaltaa ottaa migreenin vuoksi, mutta lääkäri sai suostuteltua (kun on endometrioosi). Kaikista pillereistä ja ehkäisyrenkaasta migreeni on villiintynyt hallitsemattomaksi. Hormonikierukan laitattamisen jälkeen migreeni kuitenkin helpotti muutamaksi kuukaudeksi ja palautui sitten ennalleen. Endometrioosikin on toistaiseksi pysynyt kurissa. Kesällä laitettiin se kierukka. Kuukautiset ovat hävinneet, välillä vain tulee hieman kuukautiskipua, mutta se ei juuri häiritse. Huono puoli on finnit, joita on aika paljon enemmän kuin ennen. Mutta parempi se kuin jatkuvat kivut.

Vierailija
12/14 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä se, että mulla tekee seksiä mieli melkein koko ajan. Liekö se nyt huono vai hyvä puoli...

Vierailija
13/14 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tasaista elämää, ei menkkoja, ei pillereistä johtuvaa alakuloa ja haluttomuutta!! Sopii minulle mitä parhaiten.

Vierailija
14/14 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilla kannattaa. Suurinosa on erittäin kiitollinen hormonikierukasta!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi