Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko nämä luomu-eko-aktivistit jotenkin ylemmyydentuntoisia

Vierailija
02.02.2008 |

meitä " taviksia" kohtaan? Säälivät meitä kun emme älyä ottaa vastaan kaikkinaisen luomuilun ilosanomaa? Nouseeko sitä jotenkin ylempään kastiin käyttämällä pesupähkinöitä, kuukuppia, kestovaippoja, hirvittävän kulahtaneita kirppisrytkyjä tai vaihtoehtoisesti hirvittävän kalliita " ekodisainattuja" luomuhamppu-villisilkkivaatteita?

Aina mielenkiinnolla seuraan tämänlajin ihmisiä, mutta olen aistivinani heidän puoleltaan vieroksuntaa omaa elämäntyyliäni kohtaan. Siis että meikkaan, puen lapseni ehjiin yhteensopiviin vaatteisiin, syömme lihaa ja käytän uusia rattaita. Ja mikä pahinta: kun lapseni oli pienempi, annoin hänelle tuttipullosta maitoa!!! Olen siis saatanasta.

Tuleepas nyt pitkästi juttua, mutta kun mua tosiaan vaivaa tämä himo-luomuilijoiden itsensä ja oman paremmuutensa korostaminen. Vaikka oikeastaan tekisi mieli kysyä, että eikö olisi kiva joskus vaikka harjata hiukset? Tai laittaa sille kävelemään opettelevalle taaperolle kuiva vaippa, kun näyttäis toi valtavankokoinen litimärkä kestovaippa jo haittaavan liikkumista... (Ei kai niitä kestojakaan voi tuntikaupalla käyttää?)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka välissä tuo ilmi, miten hän on parempi ihminen jne. Mua ei haittaa jos joku jaksaa olla ekoihminen, mutta ei sitä tarvitse koko ajan korostaa.

Vierailija
2/11 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jokainen saa mun puolesta elää niin kun elää. Mutta kieltämättä ihmiset, jotka ei kierrätä, yksityisautoilevat, asuvat liian suurissa omakotitaloissa, matkustavat turhaan lentokoneella jne jne, ovat typeriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kerskunut sillä kenellekään enkä valittanut muiden tavoista, mutta jotkut ihmiset alkavat vauvan kestot huomattuaan heti selitellä miksi eivät käytä kestoja, vaikken ole mitään selityksiä pyytänyt.

Kestovaipat ovat minulle ihan mukavuuskysymys, ovat nättejä ja helppoja käyttää. Muuten ei mikään ekoilu kiinnosta, enkä jaksa aina lajitella edes biojätteitä saati juosta kirppareilla.

Vierailija
4/11 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun tekstistäsi minusta paistaa läpi halveksunta heidän toimintatapaansa kohtaan.

Vierailija
5/11 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden avulla omaa paremmuuttaan?

Vierailija
6/11 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄÄRITAPAUKSET korostuvat.

Sama juttu on monissa muissakin jutuissa;

-Uskonto

-Politiikka

-Karppaus

-Painovartijat

-Mineraalimeikit

jne- jne- jne-

Et periaatteesa voi tietää millä keinoin naapuri on laihtunut, mikä vaippa hänen muksunsa pokareihin kätkeytyy, äänestikö hän mitä puoluetta vaaleissa, käykö hän seuroissa, ja onko hänellä naamassaa mineraalimeikkiä vai Lumenen puuteria,

ELLEI hän itse sitä kerro! (Tai sinä kysy...;)

Joten nämä fanaattiset ihmiset, joille on tullut ismiksi joku aate, hehkuttavat sitä aina ja kaikkialla. Ne joille joku juttu vaan on, eivät siitä numeroa tee.

Eli käytännössä vain ne äänekkäimmät huutajat kuullaan, ei maan hiljaisia jotka kestoileat, käyttävät kuukuppia ja kierrättävät, ilman että sitä tarvitsee maailmalle kuuluuttaa. Ja ns. " tavalliset käyttäjät" ovat se suurin porukka, eivät nämä " intoilijat" jotka haluavat tuputtaa omia ajatuksiaan/tapojaan muille.

...Ja nämä tuputtajat ovat tavallaan aika tyhmiä, sillä he eivät tunnu tajuavan, että moisella meihkaamisella karkoittaa vaan potentiaaliset uuden ihmiset, sillä liika paasaus saa aikaan vastareaktion " en taatusti kokeile/ala uskomaan" koska kyllästymiseen asti saa ko. jutusta kuulla.

Vierailija
7/11 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mulla on sitten vain käynyt tuuri, mutta ei omat " ekoystäväni" ainakaan koskaan katso toisenlaista elämäntapaa toteuttavia ihmisiä pitkin nenänvarttaan. Tietenkin me keskustellaan ekovalinnoistakin, välillä jopa väitellään esim. luomusta ja juuri kestovaipoista. Mutta koskaan en ole onnistunut ;) saamaan sentään riitaa aikaiseksi, vaikka toimin epäekologisemmin joissakin asioissa ja jopa kyseenalaistan joitakin väitteitä toisenlaisten valintojen ekologisuudesta.

Mulle tulikin mieleen, että kumpikohan ap:nkin tapauksessa on se tuomitsevampi ja kyräilevämpi osapuoli: ns. ekohörhö :D vai ap itse? Kirjoituksen asenne ainakin on karu. Loukkaannuin pelkästään parin ystäväni puolesta sitä lukiessani, vaikka itse valitettavasti en olekaan kokenut riittävän suurta " ekoherätystä" elintapojani radikaalimmin muuttaakseni vaan olen aika pinnallinen tavis.

Vierailija
8/11 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin taaplaa tyylillään, mitä väliä muiden mielipiteillä on? En tajua. Minä ainakaan en paasaa muille heidän valinnoistaan, vaikka tietenkin kerron omistani ja niiden perusteluista niille, jotka itse kyselevät. Joko siis olet itse jotenkin herkkis tässä asiassa (omatunto kolkuttaa?) tai sitten olet törmännyt ihan ihmeellisiin tyyppeihin. Onko kukaan edes sanonut sinulle suoraan jotain vain onko koko " ongelma" päässäsi? Jotenkin vain on vaikea uskoa ap:n olevan oikeassa...

Vierailija
9/11 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kukaan sinun pinnallista elämäntapaasi niinkään arvostelee, asennettasi ja persoonaasi/olemustasi ehkä ennemmin? Kuulostat tosi ärsyttävältä, ei millään pahalla.

Vierailija
10/11 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittävät pelastavat maailman. Sitä paitsi usein ekohörhöilijät ovat koulutettuja ja älykkäitä sekä omaavat hyvän maun. Siksi kaikkien tuntemieni ekoilijoiden lapset ovat hauskasti puettuja - toisin kuin persoonattomat H&M puetut lapset. Itse en ole vielä ekoilija, mutta pyrin kuitenkin siihen suuntaan. Autoilen vielä (työmatka pakko) ja syön lihaa, mutta kantoliinat, kestovaipat ovat ja moni turhake jää ostamatta.

Vierailija
11/11 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielestäni aika tavallisia ihmisiä olemme.

en mene paasaamaan kenellekään tutulle että heidän pitäisi tehdä samoin vaikka sisimmässäni monesti mietin että on se kumma kun ei ihmisiltä vaivannanäköä riitä tehdä mitään konkreettista vaikka kauhistelevat ilmastonmuutosta.

eli en ole sieltä fanaattisemmasta päästä. ja varmaan moni muukin niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme