Mitä teet laskulle sen jälkeen, kun se on maksettu?
Kommentit (31)
Vaan se " maksutapahtuma" , eli mulla nettipankki automaattisesti tallentaa tapahtumat. Aiemmin säästin kuitin tai tiliotteet. Paperiset tiliotteet tulee kyllä yhä säästettyä, vaikkei tarvitsisi, kun on nettipankki.
Minä maksamisen jälkeen repäisen lapun kahtia ja laitan paperikoriin.
tiliotteesta näkyy maksetut laskut ja käy kuitista
aihepiireittäin, mitä niissä on ja miltä ajanjaksolta. Sitten tuhoan joskus vanhimmat kuoret siltäseltään. Aihepiirejä on mm. vakuutusasiat, pankkiasiat, asuminen, terveys, lehdet+tv, ...
Lajittelun teen aina ajoittain. Kerään noin puolen vuoden laskut ensin piirongin laatikkoon epämääräiseen kasaan ja joskus otan ja rykäisen ne noihin kuoriin.
Vierailija:
Vaan se " maksutapahtuma" , eli mulla nettipankki automaattisesti tallentaa tapahtumat. Aiemmin säästin kuitin tai tiliotteet. Paperiset tiliotteet tulee kyllä yhä säästettyä, vaikkei tarvitsisi, kun on nettipankki.Minä maksamisen jälkeen repäisen lapun kahtia ja laitan paperikoriin.
Nykyisin ei paljo kerry papereita nurkkiin, kun maksetaan kaikki maksut netissä ja on myös verkkotiliote, jossa tapahtumat säilyy ja jonka kyllä tarvittaessa voi tulostaa paperille, jos tarvii, kätevää.
Toistuvat kuten sähköennakot, puhelimen tasalaskut, päivähoitolaskut heitän suoraan roskiin. Vakuutukset, tv-luvat, sähkötasaukset, lehdet, poikkeukselliset säästän. Siivouslaskut täytyy säästää 6 vuotta kotitalousvähennystä varten. Takuuta sisältävät takuuajan.
Vierailija:
tiliotteesta näkyy maksetut laskut ja käy kuitista
tuolla se laatikko pursuilee jo aivan ylitse, pitäisi taas perata sieltä niitä alimmaisia pois...
esim. puheluerittelyitä mihinkään. Jonkun tosi eritysilaskun voisi säästää (eipä ole tullut vastaan), mutta ei peruslaskuja, esim. sähkö (tiedot saa yhtiöstä jos niitä myöhemmin tarvitsee, en ole koskaan tarvinnut), puhelin (sama juttu) tai vakuutuslaskulappuja. Ihan turhaa.
Vierailija:
Siellä nettipankissahan näkyy esim. puhelinlaskun erittelytiedot, sähkönkulutus, tilattujen ja maksettujen tavaroiden määrä jne... Eiköstä juu?
Miksi niitä tarvitsisi säästää? Tiliotteesta näkee paljonko on maksettu ja ne säilytänkin 10 vuotta.
se kirjottaa siihen Maksettu ja päivämäärä ja laittaa mappi -öö-hön, joka onkin sit jo aika täynnä...Siivoilee sen sillon tällön:D