Hormonikierukka ja yllätysraskaus???
Kommentit (5)
Vaikka hyvin epätodennäköistä onkin että raskaana kuitenkaan olisin.
Mulla ollut kierukka 7kk ja kuukautiset ovat vähentyneet reilusti. Nyt viime kuukautisten aikana ei tullut kuin muutaman päivän vähäistä vuotoa, tosi niukkaa. Olen ollut iloinenkun ajatuksena on ollut että jäävät kokonaan pois.
Mutta, kuukautisten loppumisesta on nyt viikko ja nyt on kokoajan järkyttävää menkkamaista jomotusta alavatsalla. Myös repäisykipu tunteita on ollut tämän aamun aikana jo kaksi. Pahoinvointia olen kärsinyt koko aamun, jopa kävin yökkäilemässä tuolla vessassa hetki sitten. Uupunutkin olen, mutta se nyt varmaan johtuu ihan muista syistä. Nämä kaikki oireet ovat ilmestyneet minulle aikaisemmissa raskauksissa 6-7 viikolla, nyt puuuttuu vain paleleminen, jota tosin harrastin viikonloppuna, mutta on varmasti vain siitä että olin flunssassa.
Raskaustesti tietenkin selventäisi asiaa, mutta jotenkin tuntuu että turhaan teen kuitenkin, nämä nyt ovat vaan jotain sivuoireita... Tai sitten ei...
Mutta tilalle tuli kovat mahakivut niin menkkojen kun ovulaationkin aikaan. lisäksi usein menkkojen aikaan on pahoinvointia, päänsärkyä ja huimausta. Kai nää on vaan hormonaalisen ehkäisyn varjopuolia? Itse olen kyllä miettinyt kierukan poisottoakin näiden takia, mutta en ole vielä keksinyt mitä tilalle.
mutta mahdollista tietysti - jollekinhan se promillen todennäköisyys tulla raskaaksi tietysti sattuu. Useimmat hormonikierukkaraskauksista alkavat kolmen ensimmäisen kuukauden aikana kierukan asennuksesta.
Kuukautisten loppuminen tai muuttuminen niukaksi kuuluvat hormonikierukan luonteeseen. Minulla menee välillä muutama kuukausi ilman kuukautisia, joskus tulee vähän ruskeahkoa vuotoa. En pidä edes kirjaa moisista vähäisistä.
Mutta varmuuden saat kun teet testin! Itselleni laitettiin kierukka pari vuotta sitten. Lääkäri kertoi ehkäisyn olevan varma, mutta kertoi kuitenkin, että edellisesellä viikolla oli syntynyt hänen asiakkaalleen vauva ko. ehkäisystä huolimatta.
Itse tein pari vuotta sitten positiivisen raskaustestin hormonikierukasta, tosin raskaus oli kohdunulkoinen. Kierukka oli ollut siihen mennessä 3 vuotta.
Itselläni 3 vuotta kierukka ja menkat jääneet pois nyt kaksi kertaa. Mietin kuinka mahdollista kierukkavauvan saaminen todella on! Aikeissa tehdä testi tänään, vaikken raskausoireita tunnekaan.