Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuriapua (asiaa lastenhoitoavusta)

Vierailija
31.01.2008 |

Jouduin tuossa aamulla ihan pakosta käymään asioilla ja pyysin naapuriani katsomaan lastani, ollaan siis kumpikin kotiäitejä. Lapseni oli siellä pari tuntia hoidossa, mutta miten minun nyt tulisi hoitaa tämä vastavuoroisuus, kun hänellä on neljä lasta? Tuleeko minun ottaa ne kaikki neljä lasta meille leikkimään, että äiti saa vapaata vai voinko vaan pyytää yhden lapsen meille leikkimään? Vai riittäisikö joku herkkukori kiitokseksi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin kotiäidin luona, kun minulle tuli ihan pakollinen meno keskellä pävää. Ilmoitin naapurille, että jos koskaan tulee sellainen tilanne, että tarvitsee vastapalvelusta, niin ilmoittaa vaan (heillä 3 lasta). Eipä ole vielä ilmoitellut. Toisaalta heidän keskimmäinen lapsi käy meillä säännöllisesti leikkimässä tyttöni kanssa.

Vierailija
2/3 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin äidille tuskin on kuitenkaan mitään iloa/hyötyä siitä että saa yhden lapsen neljästä naapuriin hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kolme lasta ja kun kaverini lapsi on meillä hoidossa, hoidan siis neljää lasta ja jos ajattelen, että hän ottaa meiltä yhden lapsen, niin käytännössä se on hänelle jopa helpompaa kuin olla normaalisti omansa kanssa, kun hänen lapsellaan on seuraa. Ja jos neljästä vain yksi lapsi on poissa, niin eipä tuo nyt vielä paljon tunnu missään.

Meillä tuo mennyt niin, että kaverini vahtii minun lapsiani vastavuoroisesti, mutta lyhyempiä aikoja, kuin minä olen vahtinut hänen lastaan. Samallalailla hän hoitaa silloin neljää lasta, kuin minä hoidon hänen lapsen ollessa meillä hoidossa.