Äitilä kova kuume - miten käy lasten hoidon?
Miten kotäiti sairastaa? Kuumeeni nousee koko ajan ja olo on kamala. Lapset pitäisi silti hoitaa. Miten tämä nyt järjstyy? MIes on työmatkalla. Ihan kaipaa töihin, kun saa itsekin sairastaa kunnolla, kun voi viedä lapset normaalisti hoitoon..
Kommentit (8)
Odota vaan, kun lapsesikin sairastuvat, niin sitten hoidat myös sairaita lapsia sairaana.
" Tää on todellinen ongelma
kotiäidillä ei ole " oikeutta" sairastaa. Eikä se auttaisi, vaikka mies olisi kotimaassakin, kun ei hänellä ole oikeutta jäädä pois töistä sairaan vaimon takia.
Ei siinä tosiaan muu auta, kun nuppi täyteen kuumetta alentavaa lääkettä. Ja lastenohjelmat ym peliin, jotta pääset vähän helpommalla lasten kanssa."
Ei pidä paikkaansa ylläoleva.
Lain mukaan isällä on oikeus jäädä työstä pois pakottavaan perhesyyhyn vedoten (mm. lasten hoitaminen kun äiti sairastaa). Kunkin alan työehtosopimuksessa on sitten sovittu se maksetaanko tästä poissaolosta palkkaa vai ei.
ja kotiäidin sairaus on sellainen pakottava syy.
mulla kans flunssa päällä ja mies matkoilla, koetan vaan sinnitellä jotenkin. Tsemppiä ap ja komenna se mies kotiin sieltä vaikka kesken matkan jos kunto on niin huono ettet selviä!!
jo sen verran iso, että pystyy voitelemaan leipää niin vielä parempi. Itse sairastin kahden alle 4 vuotiaan kanssa siten, että tein lapsille leipätikkuja kupillisen, syötin muroja, jogurttia, pillimehua ja mitä vaan nyt kaapeista löytyi helposti syötäväksi. Itse makoilin olohuoneen sohvalla, lapsilla filmi pyörimässä tai leikit siihen sohvan läheisyyteen. Hankalaa kyllä, mutta kyllähän niistäkin selvittiin.
Toki jos mies voi olla kotona niin jää auttamaan. Palkkaa kotiapulainen jos et selviä. Vanhemmuus on sitä, että lapsistaan huolehditaan kaikissa tilanteissa.
Ihan todellinen ongelma on monilla, itse olen ollut ystävääni auttamassa monet kerrat kun on ollut kuumeessa ja lapsetkin kipeinä. Palkaksi olen toki saanut samaisen taudin. :) Monesta muusta avunpyynnöstä olen kieltäytynyt mutta tästä en, kuuluu auttaa jos vaan pystyy.
kotiäidillä ei ole " oikeutta" sairastaa. Eikä se auttaisi, vaikka mies olisi kotimaassakin, kun ei hänellä ole oikeutta jäädä pois töistä sairaan vaimon takia.
Ei siinä tosiaan muu auta, kun nuppi täyteen kuumetta alentavaa lääkettä. Ja lastenohjelmat ym peliin, jotta pääset vähän helpommalla lasten kanssa.