Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hoidatte huonoa ihoa (aknea) raskausaikana???

30.01.2008 |

Onkoh kellään muulla kokemusta akneen tapuvasta ihosta ja sen huononemisesta raskauden aikana?

Itse ole ala-asteikäisestä kärsinyt huonosta ihosta. Olen kokeillut erilaisia lääkärin määräämiä acne-voiteita, kuukausia kestäviä oricyklin ja apocyklin kuureja, diane nova sekä jasmin pillereitä sekä kaksi kertaa ihotautilääkärin määräämän roacuttan-kuuria. Roacuttan paransikin ihoni, mutta ei lopullisesti. Syön suht terveellisesti ja juon paljon vettä. Olen myös paastonnut ja välttänyt hiilihydraatteja. Olen huomannut, että ihoni oireet johtuvat selvästä hormonikierrosta. Tulin kaksi vuotta sitten raskaaksi ja ihoni meni järkyttävään kuntoon. Lääkäri sanoi, sen johtuvan hormoneista ja varsinkin kuulemma, kun odotin poikaa, niin mieshormoneja on enemmän. Raskauden aikana ei saanut käyttää kuin yhtä voidetta turvallisesti, eikä valohoidostakaan ollut apua. Nyt on taas raskaana (jee!!) noin 6 viikolla. Ihoni on taas huonossa kunnossa... Olisikohan kosmetologilla hyvää hoitoa raskauden aikana?

Onko kenelläkään muulla vastaavaa? (Entä tyttölapsen saanneilla? ) Ei varmastikkaan ole sukupuolesta johtuvaa, mutta kokemuksia olisi kiva kuulla. Vinkkejä otetaan vastaan, pliis!!!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

itse olen ammatiltani kosmetologi ja kärsin itsekin nuorempana akne ihosta. Söin teini-iässä Roaccuttan kuurin joka auttoi minua hurjasti. Nyt kuitenkin pari vuotta sitten aloin odottaa esikoistani ja ihoni huonontui jonkin verran, pahin hormoonimyrsky ihoni kannalta oli vasta imetysaikana. Silloin ihoni meni tosi huonoon kuntoon. Kävinkin odotus- ja imetysaikana säännöllisesti kosmetologilla kasvohoidoissa, minulle tehtiin erilaisia hoitoja sarjoina. Auttoivat jonkin verran, säännöllisen kotihoidon rinnalla siis. Hirmuisen tärkeäähän tuo kotihoito on ja eritoten oikeanlaiset ihonhoitotuotteet! Nuo kosmetologin minulle tekemät hoidot estivät pysyvien arpien muodostumista ja häivyttivät jo syntyneitä arpia/epätasaisuutta. Kokonaanhan kasvohoidoilla ei voida ongelmaa poistaa, mutta lievittää se kummasti iho-ongelmia. Rahaahan se jonkin verran vaatii, mutta voisi sitä turhempaankin syytää.=)

Minulla olikin iho imetyksen jälkeen taas ihan normaali ja tasaisen näköinen, juurikin noiden sarjana otettujen hoitojen vuoksi. Nyt kun pikku kakkosta odotan, alkaa ihokin taas rasvoittumaan tuttuun tapaan. Aionkin taas aloittaa säännöllisen kosmetologilla käynnin jo hyvissä ajoin. Ota ihmeessä yhteyttä johonkin paikkakuntasi kauneushoitolaan ja suunnitelkaa kosmetologin kanssa yhdessä sinun ihollesi sopiva hoitosuunnitelma.

Mukavaa odotusajan jatkoa!

Vierailija
2/3 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varannut ajan kosmetolgille ja minulle suunniteltiin syväpuhdistus kasvohoidot sarjana sekä kotihoitona aloitan bion-tuotteet, jotka ovat turvallisia käyttää raskauden aikana (onkohan kokemusta). Ennen raskautta minulla on ollut sellaiset ihotautilääkärin määräämät tuotteet käytössä, joita ei saa käyttää raskauden aikana. Apteekin perustuotteet eivät riitä pitämään ihoani kunnossa. No normaalisti etenevä raskaus ja terve lapsi ovat minulle pääasia=). Toivoisin kuitenkin nauttivani 100% elämästäni myös raskauden aikana.

Onko kenelläkään kokemusta Bion-tuotteista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden alussa iho kukki melkoisesti, mutta saatuani itseäni niskasta kiinni ja alettuani syömään vitamiineja säännöllisesti, myös iho on parantunut. Olen päätellyt, että e-vitamiinia sisältävät kalaöljytabletit ovat syynä siihen, ettei kasvoihini ole tullut ainakaan kuukauteen uusia finnejä (arvilla tietty kestää parantua, kun ei oo teini enää)