Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin voisi tehdä valituksen kun meidän lähi k-kaupassa myydään jatkuvasti vanhaa tavaraa?

Vierailija
30.01.2008 |

Esim eilen ostin neljän vanukkaan pakkauksen joista söin itse yhden (minulla on nenä tukossa ja makuaisti vähän heikko) ja jouduin oksentamaan sitten loppu päivän. Tänään vasta kun olin antamassa vanukkaita lapsille huomasin, että päiväys oli 27.1.08 ja kun noissa on yleensä pitkä päiväys.

Noita vanhoja tuotteita sieltä löytyy hyvin usein.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että kaikki mahdolliset asiakkaat sen kuulevat. Luulis kauppiaan ja henkilökunnan tekevän asialle jotain...

Vierailija
2/17 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niiin meidän lähikaupaltamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valittaisin suoraan kauppiaalle

Vierailija
4/17 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että olet ainoa asiakas, joka on huomannut puutteet. Kauppa on varmaan saanut jo asiakkailta palautetta, mutta eivät ole parantaneet toimintaansa.

Vierailija
5/17 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se päiväys tarkoittaa, että tuote on parasta ennen sitä päivää, mutta ei ole automaattisesti syömäkelvotonta sen jälkeen.

Anyway. Mitä jos valittaisit ihan sinne kauppaan? Vai pankkiin tai postiinko valittamalla kauppa korjaa asian?

Vierailija
6/17 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppias on ihana ihmisenä mutta myy paljon vanhaa tuotetta, saa olla tarkkana mitä ostaa.

Esim. jos joku tuote on -30% alennuksella on viimeinen käyttöpäivä seuraava päivä. Jos tuote on taas -50% on viimeinen käyttöpäivä nyt tai mennyt viikko sitten.

Vierailija
7/17 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kassalla monesti asiasta sanonut. Olen myös vienyt hyllyssä olevat vanhat tuotteet joskus kassalle. Tuntuu etteivät ole milläsänkään.

Kauppiaalle varmaan pitää valittaa. Ajattelin, että olisiko mahdollista valittaa johonkin vielä korkeammalle? Keskoon?

ap

Vierailija
8/17 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen elintarvikevalvonta on heidän keskeinen työalueensa.

Vierailija
9/17 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä voi mihinkään valittaa. Valitettavasti pikkukaupoissa ei tavara kierrä niin nopeasti kuin isommissa. Asiakkaan täytyy vaan olla tarkkana tai vaihtaa kauppaa.

Vierailija
10/17 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisesti sekään ei kuitenkaan ole viimeinen myyntipäivä, vai?

Jos pari päivää vanha vanukas tekee tuon, luulisi kyllä, että vika on ollut säilytysketjussa eikä niissä parissa ylimääräisessä päivässä.

Edellinen

Vierailija
11/17 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ASIALLINEN linja, sinä joka ehdotit suureen ääneen puhumista, niin kerropa MITÄ sellainen oikein hyödyttää?

Ap, milloin muuten ostit tuotteen???

Päiväysvanhojen myyminen on kiellettyä, niin ei saa tehdä.

Päiväykset katsotaan päivittäin ja kuluva TAI seuraava päivä kerätään pois, vahinkoja sattuu kun ihminen on erhtyväinen, mutta vanhaa tavaraa ei pitäisi olla mahdollista oikeastaan ostaa..

Terv osastovastaava eräästä marketista

Vierailija
12/17 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta ennen: saa myydä myös sen jälkeen mutta pitää ilmoittaa että mennyt yli päiväyksen. Viimeinen myyntipäivä: ei saa myydä sen jälkeen. Viimeinen käyttöpäivä: ei saa edes käyttää sen jälkeen.

Vierailija
13/17 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemasi esimerkki kuulostaa vähän ylireagoinnilta, veikkaan että perheessänne alkoi ennemminkin vatsatauti kuin että olisit saanut noin tuoreesta vanukkaasta jonkun ruokamyrkytyksen. Olipa siinä sitä kermvaahtoa sitten päällä kosolti tai ei ;) Tai ainakaan pelkkä noin vähän vanhentunut päiväys ei riskiä aiheuta, ellei tuotetta sitten ole säilytetty (kaupassa tai kotona) jossain välissä väärin.

Kauppias saa myydä " parasta ennen" -päiväyksen ylittäneitäkin tuotteita. Aika harva onneksi viitsii niin silti tehdä, ja siitähän tosiaan pitää jotenkin ilmoittaa. Käsittääkseni tuo 15:n mainitsema luokitus on muutenkin edelleen voimassa, eikä elintarvikkeet itse tajua esim. vuorokauden vaihtumistakaan tunnin päälle, vaikka kannessa olisi se " viimeinen käyttöpäivä" -merkintäkin ;)

Oksensit siis erittäin todennäköisesti muusta syystä kuin pari päivää vanhan vanukkaan takia (milloin muuten ostit sen?). Silti kannattaa tietenkin sanoa asiasta suoraan tuolle lähikauppiaalle, koska onhan se hänellekin kiusallista ja mainetta pilaavaa, jos hyllyillä on jatkuvasti vanhoja tuotteita myynnissä. Jos huomautus ei tehoa, vaihtaisin itse kauppaa, enkä jaksaisi mesota sen enempää. On tässä maailmassa isompiakin murheita...

Vierailija
14/17 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun valmispakkauksissa (esim. lihapullat tai -pihvit ) päiväys meni umpeen, pakkaukset avattiin ja tuotteet pussitettiin ja myytiin " irtotuotteina" . Ja jos liha ei mennyt kaupaksi, alkoi vähän tuoksahtaa se jauhettiin ja myytiin sitten Tuoreena jauhelihana. Olin silloin niin nuori, etten uskaltanut kyseenalaistaa paikan menetyksen pelossa.

Vierailija
15/17 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta neuvo: ole tarkempi tai vaihda kauppaa.

Olen kyllä itsekin usein ostanut esim. Prismasta tuotteen, jossa saman päivänä päiväys. Harmittavaahan se on.

Vierailija
16/17 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä saattaa löytää i-h-a-n mitä vaan parikin vuotta (!) aikaisemmin vanhaksi mennyttä, kuten torttutaikinalevyjä pakkasesta.

Bongattu myös mm. pakastekakku sekä pipareita. Vanhoista pipareista täti kysyi vaan kassalla, kun asiasta huomautin, että niin haluatko sä ostaa ne puoleen hintaan?

Törkeetä..

Vierailija
17/17 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin muutaman vuoden takaista työkokemusta yksityishenkilön vetämästä kaupasta. Siellä vanhentuneet lihat marinoitiin ja laitettiin korkeammalla kilohinnalla myyntiin. No, ko. pulju oli kyllä muutenkin tosi pas*a paikka. En todellakaan koskaan osta tuosta paikasta mitään, ja olen kyllä kertonut kokemuksestani muillekin. Aika harva välittää.