Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihasoppa vs jauhelihasoppa

Vierailija
30.01.2008 |

Miksi teet lihanpalasoppaa? Kysyn vain huvikseen, koska me emme oikeastaan koskaan keitä kokolihasta vaan aina jauhelihasta. Kokolihasoppaa pitää kypsentää kauemmin ja se ei ole edes niin hyvää kuin jauhelihasta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai miksei kumpikaan?

Vierailija
2/9 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummon tekemää lihakeittoa ja se oli todella hyvää. Olen yrittänyt epätoivoisesti saada samanlaista keittoa aikaiseksi mutta olen luovuttanut. Eli lihakeiton puolesta äänestän jos vaan osaa tehdä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee maukkaaampaa kun keittelee päivän lihanpaloja. Itse olen tehnyt tasan kerran eikä siitä kyllä hääviä tullut. Harvoin kyllä silti teen jauhelihakeittoakaan. Makkarakeittoa joskus ja säilykelihasta joskus, kun pitää johonkin tunkea metsästäjäisältä saatua riistasäilykettä, enkä siitä mitään muuta ymmärrä tehdä...

Vierailija
4/9 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten liha on melko ilmaista... JA hirvisoppa se vasta hyvää on :D

Vierailija
5/9 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maustan ihan erilailla kuin jauhelihasopan. Pitää vain keitellä lihoja riittävän kauan, niin että ovat pehmeitä. Ja aluksi kun paloittelen lihan, poistan kaikki venyvät ja hampaissa narskuvat kalvot.

Vierailija
6/9 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen hyvää tulee lihasopasta jos siihen laittaa hyviä karjalanpaistilihoja. Siis naudan ulko-/kulmapaistia ja sian ulkofilettä (niistä yleensä teen karjalanpaistin). Teen yleensä reilun satsin, paistan lihat kypsäksi ja pehmeäksi, syödään perunoiden kanssa karjalanpaistina, ja lopuista lihoista teen seuraavana päivän keittoa.

Vierailija
7/9 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just illalla keittelin naudanpaistia pilkottuna sekä porkkanaa, lanttua, palsternakkaa, selleriä, sipulia, suolaa ja maustepippuria reilut kaksi tuntia, puolet pakastin ja puoleen keitin kaveriksi perunat ja lisäsin persiljaa. Suosittelenlämpimästi, parasta kotiruokaa. Meillä ei lapset tykkää jauhelihakeitosta.

Vierailija
8/9 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia. Sellanen hyvintehty lihasoppa on hyvää.

Vierailija
9/9 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten olla omituisia, koska meillä kukaan ei pidä kokolihasopasta.

Pojalle uppoaa jauhelihasoppa kuin häkää vaan, kokolihasopalle vain irvistelee. Emmekä kyllä mitenkään ole tätä opettaneet, molempia on koetettu tarjoilla. Nykyään vain mummo tekee kokolihasta, mutta syömäti jää.

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi