Kun jäät äitiyslomalle.. ja saat tuuraajan...
Eikö teistä tunnu pahalta jos jäätte mukavasta työyhteisöstä äitiyslomalle ja joku palkataan ulkopuolelta tuuraamaan. Entäs sitten kun sinun pitää palata töihin ja tuuraajasta onkin pidetty enemmän ja työkaverit ovat nyreissään kun palaat?
Kommentit (9)
Itellä mukava työyhteisö ja ihan tervetulleeksi tunsin itseni kun palasin hoitovapaalta.
Luota kuitenkin itseesi. Äitiysloma on sen verran ainutlaatuista, että pieniltä ovat nuo murheet tuntuneet. Ainakin kerran olen palannut tosi toivottuna ja nytkin olen palaamassa tietääkseni ihan odotettuna ilona. Mutta olen kyllä sivusta seurannut tilannetta, jossa sijainen oli selvästi pätevämpi kuin oikea työn haltija.
silti se aina tuntuu vähän hassulta ja haikealta jättää se " oma paikka" toiselle.
Meillä tykättiin tuuraajastani niin paljon, että hän jäi sille paikalle missä minua tuurasi - itse tulin äitiysloman jälkeen tuuraajani ja vanhojen työkavereitteni esimieheksi :) Syytä ehkä silläkin, että raskausaikana opiskelin uuden tutkinnon jne. mutta joka tapauksessa näin kävi.
Kuulemma tosi raskasta kun joutuvat kokoajan opastamaan uusia töihin, pisimmillään oli eräs tuuraaja 6kk. Mitä tästä voimme päätellä? Minun työni taitaa olla niin *askaa ettei sitä kukaan järkevä tee ;) Itse rakastan työtäni, palkka on huono mutta en valita, kaikki muu onkin plussaa :)
Eli mulle oikeastaan ihan sama, mitä työkaverit tuumailee paluustani ajallaan, palaan johtamaan firmaani kuitenkin ;) Olen kuitenkin erittäin onnekas, että löysin osaavan henkilön hoitamaan tehtäviäni äitiyslomani ajaksi.
Olivat töissä tosi iloisia paluustani ja sekös tuntui kivalta! Tosin itsekin harkitsen työpaikan vaihtoa...
jättää ihana ope-työni. Olen kyllä iloinen, että tilalleni tuli osaava sijainen, josta myös varmasti tykätään. Mutta siis oudolta tuntui antaa työni jollekulle muulle! Pätkäläinen kun tehtävässäni olin, en ole varma, voinko palata siihen (sijasuus loppuu kesällä). Jos tehtävä tulee keväällä virkana auki, mitä todennäköisimmin kilpailen sijaiseni kanssa virasta. Glups!