Hyviä kenkä merkkejä?
Ai miten niin tämä kenkäasia on meidän perheessä nyt pinnalla, koko ajan olen kyselemässä ;)
Superfit on ilmeisesti sellainen merkki, jonka kaikki (?) mallit täyttävät hyvän lapsenkengän kireerit. Onko muita tuollaisia merkkejä? Ulkomailta kun saisi sen verran halvemmalla kenkiä, että tekisi mieli tilata. Silloin niitä ei tietty pääse itse vääntelemään. Onko Naturino, Primigi, Ecco, Timberland hyviä vai ainoastaan hyvän näköisiä?
Kommentit (7)
Naturinon ja Primigin kengistä on pidetty, samoin GEOX ja ECCO ovat olleet suosikkeja. Timben kengät myös kivoja, mutta koko on mielestäni pienempää.
Superfit myös hyvä, samoin Bundgaard ja Cocomma.
Näistä meillä on ollut kokemuksia.
Itse olen myös pääasiassa ostanut Timberlandeja, eccoja, naturinoja, superfittejä ja primigejä. Parit Lelli kellyt ja Pom dapit löytyy myös. Nuo on kyllä aivan mielettömän kauniita kenkiä ja täyttää ainakin minun kriteerit hyvälle kengälle. Pom dapit on vaan niin suolaisen hintaisia ja kun Suomesta ei saa, niin olen sokkona tilaillut netistä. Joutuu vain aina koon kanssa vähän arpomaan!
Niin kertokaas kenkäfriikit mitkä on hyviä nettikauppoja kenkien osteluun?
Eccoista on löytynyt hyvänmallisia kapeajalkaiselle, jolla matala jalkapöytä.
Siis jos ei ole mihin verrata?
PrinsessaFiona:
Eccoista on löytynyt hyvänmallisia kapeajalkaiselle, jolla matala jalkapöytä.
Komppaan Riikkaa - ei ole yhtään aukottoman hyvää kenkämerkkiä, jota voisi sokkona ostaa. Aina pitää tarkistaa jokainen kenkä erikseen. Tämän älysin jo monta vuotta sitten, mutta jostain ihmeen syystä tajusin vasta aika vasta (ihme blondi...), että saman kenkämerkin saman kenkämallinkin eri kokoiset kengät voivat olla hyvin erilaatuisia laadultaan. Jos pohjamateriaali on kovin jäykkää saattavat pienet koot olla sellaisia, että ne ei taivu ollenkaan... tai vastaavasti esim. jos pohja on kivan taipuisa pienissä koissa se voi tarkoittaa sitä, että kengät ovat aivan liian löperöt isommissa koissa.
Niin ja tuosta lestistä vielä, että jos Tepsut täyttyy korkeussuunnassa, niin jalkapöytä luultavasti melkoisen rintava. Jos taas kokeilee jotain italialaisia kenkiä jalkaan ja vaikka niiden sandaalit on juuri sopivat, niin luultavasti on melkoisen matala ja kapea jalka. Vaihtelukirjo siis tietty suuri, mutta näin kärjistäen.
mutta en ole vielä löytänyt merkkiä, jossa kaikki mallit aina olisivat ns. kriteerien mukaisia. Vaikka olisivatkin hyvin tehtyjä ja jopa hyvännäköisiä kenkiä. Mainitsemistasi Superfitillä esimerkiksi oli Hulluilla Päivillä viime vuonna ihme tossukat myynnissä (eivät sopisi ainakaan kuopukseni jalkaan). Primigiltä meillä ollut loistavia kenkiä, mutta olen nähnyt myös jonkun huonon parin, samoin Eccolta.