Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö kummin ottaa kummilasta yökylään?

Vierailija
29.01.2008 |

Kuulin eilen , että mieheni sisko, jokan esikoisen kummeja olemme, oli haukkunut meidät yhteiselle tuttavallemme siitä, että olemme huonoja kummeja kun emme ole ottaneet kummityttöä (kohta 5v) meille yökylään. Olisi kuulemma pitänyt jättää suostumatta kummiksi jos kummin velvollisuudet eivät kiinnosta. Eihän sillä toki ole mitään merkitystä, että meillä on kolme lasta, joista pienin on ihan vauva. Asumme reilun 200 km päässä ja lapsilla on niin erilaiset rytmit (meillä mennään nukkumaan n. klo 20, heillä kukutaan klo 23 asti), että näin pienessä kämpässä ei tulisi yhtään mitään siitä, että vauva menee nukkumaan ja muut vielä riehuvat. Eikä meidän esikoinen edes sanottavammin tykkää serkusta, koska hän ei osaa jakaa leluja, omii joka kerran myös meidän laste lelut, komentaa ja riitelee...Ja meidän pitäisi ottaa tyttö yökylään koska se on kummin VELVOLLISUUS??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummilapsen vanhemmat eivät voi käsittää, että minä lapsettomana ihmisenä en halua ottaa hoitoon puhekyvytöntä pientä kummilasta.

Tervetuloa sitten, kun osaa kertoa mikä on hätänä ja milloin pissattaa.

V*tuttaa vaan, kun sitten vihjaillaan ja nyrpistellään.

Vierailija
2/14 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kummiutta noin mitata. Omiani ( 5kpl eri-ikäisiä ) huomioin juuri niin kun hyvältä tuntuu molemmista osapuolista.

Kummius ei myöskään ole mikään pirullinen velvollisuus jonka varjolla saa vaatimuksia esittää. Onhan kiva, jos kummilastaan huomioi enemmän kuin muita serkuksia, siitä tulee itsellekin hyvä mieli. Muistaminen vain on vapaaehtoista, sitä ei voi vaatia.

Tuollaisen takana pahaapuhumisen voit jättää omaan arvoonsa, muista myös, että se ei ole kummilapsen syy, vaan aikuisten.

Osa omista kummilapsistani on jo isoja ja ollaan välimatkoista huolimatta pysytty aika läheisinä ilman ainuttakaan yökylää. Kummilapseni ovat ihania !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukulaisilla on sitten muutenkin vähän asiat vinksallaan, jos tuollaisesta ihan haukutaan? Vai olisiko ollut vain jotain puhetta siitä voisiko tyttö joskus tulla teille?

Vierailija
4/14 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä itsellä kaksi lasta, eikä omatkaan ole olleet kummilassa yötä.

Vierailija
5/14 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tärkeimpiä asioita on rukoilla lapsen puolesta.

Mikäli tämä yökylään ottaminen auttaa tässä kristillisessä kasvatuksessa, niin kai senkin voi ajatella kummin tehtäväksi. Odottiko hän, että silloin yökylän aikaan viet lapsen kirkkoon?

Vierailija
6/14 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ihmiset jaksaa napista turhasta!

Vierailija
7/14 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan kouluikäisetkään lapset eivät halua mihinkään ilman vanhempia. Uskon, että syynä on se, että vanhemmat ovat vauva-ajasta lähtien omineet lapsia tyyliin kukaan muu kuin me ei osaa lasta hoitaa. Siinä on tulos, kenenkään muun seura ilman vanhempia ei kiinnostakaan.

Vierailija
8/14 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ottanut kummilapsiani (1,5 ja 1v) vielä edes päiväkylään ilman vanhempiaan, minulla on 2 omaakin lasta, joista toinen on vasta vauva. 15-vuotias kummityttöni on kyllä meillä kyläillyt montakin yötä, mutta se onkin jo toinen juttu. Hän on leikittänyt esikoistamme.

En hetkeen edes aio ottaa kummilapsiani vahdittavikseni, omissakin on tekemistä.

Vierailija
9/14 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä itse lapsettomista ihmisistä, esim. nuorista sukulaisista. Meilläkin on kaksi omaa pientä, ja täytyy sanoa, että resurssit osallistua mitenkään kummilasten elämään ovat tosi rajalliset. Siis joulu- ja syntymäpäivinä kyllä muistamme ja yritämme seurailla kuulumisia. Toki ottaisimme yökyläänkin, jos vanhemmilla olisi akuutti tarve, mutta toivon, että pääasiallisena ilta- ja yöhoitajana toimisivat isovanhemmat tai joku muu taho, ja näin on kyllä ollutkin.

Sinun kirjoituksestasi ap paistaa läpi muutenkin vähän ikävä asenne kummilasta ja perhettä kohtaan :o

Vierailija
10/14 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi on 3, eikä kenelläkään kummilla ole vielä lapsia. Ei ole ollut yökylässä, mutta varmaan olisi mieluisaa lapsesta muutaman vuoden päästä - olettaen että sopii kummeille.

Vierailija
11/14 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan odota että heidän pitäisi mun lapsi ottaa hoitoon. Tuntuu ihan hassulta koko idea, ei ole käynyt mielessäkään :)

Vierailija
12/14 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaani mukaan olen yrittänyt muistaa jouluna ja synttärinä. Koskaan ei lahja (kirjat, palapelit, lautapelit yms.) kelpaa vaan niistä mussutetaan. Siitä valitetaan jos emme pääse synttäreille; vauvan kanssa kun on vähän vaikea välillä lähteä. Viimeeksikin olin päivää aikaisemmin päässyt kotiin sairaalasta niin olisi pitänyt lähteä synttäreille...Ja nyt sitten olemme virallisesti huonoja kummeja tämä yökylä asian takia.

Vierailija
13/14 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin keskeisin tehtävä on auttaa vanhempia lapsen kristillisessä kasvatuksessa ja rukoilla hänen puolestaan. Niinikään alunperin varmasti tarkoitettiin että kummi vie lasta kirkkoon ja pyhäkouluun jne.

Mutta meitä on moneksi. Mä oon ihan tuiki tavallinen kummi siskoni tytölle. Kun hän oppi puhumaan, hoidin häntä joskus. Vasta isompana otin yökylään. No, tuo nyt johtuu muustakin, kuin vain kummiudesta. Tekisin noin jokatapauksessa.

Ja lapsettomana en ole koskaan hoitanut lasta, joka ei ole vielä oppinut puhumaan. Mistä minä tietäisin mikä on vikana tai mitä lapsi tahtoo, jos ei vielä puhua osaa?

Vierailija
14/14 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä on 5-v kummilapsi (emme tunteneet vielä silloin kun lapsi syntyi, joten minä en ole hänen kumminsa).

Lapsen vanhemmat pitävät meitä käsittääkseni vain lahja-automaatteina: laittavat viestiä meille päin nimipäivänäkin jos lasta ei muisteta :O

Kaikissa perheissä ei tosiaankaan nimipäiviä mitenkään vietetä..

Lapsella oli juuri vasta synttärit, eipä kutsuttu meitä juhliin. No, lähetettiin lahja postissa, ei ole kiitosta herunut..

Että ihan kybällä kiinnostaa osallistua tällaisen perheen elämään :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi