Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oran yhdistelmistä kenelläkään kokemuksia?

29.01.2008 |

Kaipailisin hyviä ja huonoja puolia Oran yhdistelmistä Ovatko isot verrattuna emmaljungiin tai brioihin? (lähinnä painavat,kun mun mielestä rattaiden painoksi usein ilmoitettu pari kiloa enempi kuin em.rattaiden) Kiitos jo etukäteen :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meillä oran vuoden 2005 yhdistelmät pehmeällä kantokopalla.

plussaa

- hyvät työntää

- säädettävä työntöaisa

- selkänojan portaaton säätö

- nätit

- pehmeästä kopasta saa kovikkeet poistettua lämpöpussin jatkokäyttöä varten

miinusta

- painavat

- vievät tilaa takakontissa

oikein tyytyväinen olen ollut ja vieläkin aivan uuden näköiset vaikka ovatkin jo pikkusiskolla käytössä. kankaat pysyneet hyvännäköisinä ym. suosittelen siis!

Vierailija
2/7 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tyytyväisiä ollaan niihin oltu. Pari kertaa oon joutunut ottaan yhteyttä Oralle, mutta aina on homma toiminut. Toisella kertaa meni just tuo selkänojan säätöruuvi, josta joku jo mainitsikin (oli siis tuon vuoden malleissa kaikissa se vikana) Meillä kovalla kantokopalla ja edelleenkin meidän " vauva" (ikää 9 kk) mahtuis siellä kopassa nukkumaan, koppa siis tilava. Vaunuja on kevyt työntää sohjossakin ja muutenkin liikkuu hyvin eteenpäin. Kookkaathan ja painavat nuo ovat, mutta myös minä (pituutta 156) olen niitä tykännyt lykätä eikä ne mielestäni mitkään jättisuuret ole. Paino vähenee huomattavasti kun saa kantokopan pois käytöstä. Meillä muuten tuo kantokoppa ollut käytössä esim. mummulassa matkasänkynä ihan pikkuisena.

Niin ja meillä kankaat edellen ihan uuden veroiset, vaikka toinen lapsi jo niissä menossa. Siispä suosittelen.

Muuten huomaathan eron Oran ja Ora Jovi Airin kohdalla. Oran vaunut kalliimmat (ja paremmat?) verrattuna noihin Jovi Aireihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuusku-nuu:

Ja tyytyväisiä ollaan niihin oltu. Pari kertaa oon joutunut ottaan yhteyttä Oralle, mutta aina on homma toiminut. Toisella kertaa meni just tuo selkänojan säätöruuvi, josta joku jo mainitsikin (oli siis tuon vuoden malleissa kaikissa se vikana) Meillä kovalla kantokopalla ja edelleenkin meidän " vauva" (ikää 9 kk) mahtuis siellä kopassa nukkumaan, koppa siis tilava. Vaunuja on kevyt työntää sohjossakin ja muutenkin liikkuu hyvin eteenpäin. Kookkaathan ja painavat nuo ovat, mutta myös minä (pituutta 156) olen niitä tykännyt lykätä eikä ne mielestäni mitkään jättisuuret ole. Paino vähenee huomattavasti kun saa kantokopan pois käytöstä. Meillä muuten tuo kantokoppa ollut käytössä esim. mummulassa matkasänkynä ihan pikkuisena.

Niin ja meillä kankaat edellen ihan uuden veroiset, vaikka toinen lapsi jo niissä menossa. Siispä suosittelen.

Muuten huomaathan eron Oran ja Ora Jovi Airin kohdalla. Oran vaunut kalliimmat (ja paremmat?) verrattuna noihin Jovi Aireihin.

Koppa on tosiaan tilava. Siihen olisi lapsi mahtunut kauemmin kuin oli tarvettakaan. Meilläkin se on toiminut myös matkasänkynä.

Me emme tienneet ostaessamme eroa Oran ja Ora jovi airin välillä, eikä myyjäkään siitä maininnut, joten päädyimme ostamaan jovi airit, vaikka hinnalla ei olisi ollut niin väliä.

No, mene ja tiedä, hyvät ovat nämäkin silti olleet ja tarkoitus on käyttää mahdollisella seuraavallakin lapsella.

Vierailija
4/7 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Meillä Ora Jovi Air 2007 -yhdistelmävaunut.

Kokemusta ei ole Emmaljungan tai Brion vaunuista, mutta mielestäni Orat on isommat kuin Emmaljungat tai Briot. Ainakin ne on painavammat, koska Oran vaunujen rungot on terästä. Emmaljungalla taitaa olla alumiinia.

Viehän ne tietysti paljon tilaa auton takakontissa, meillä Volvo V50 ja kun takakonttiin laitetaan vaunut, ei sinne juuri mitään muuta mahdukaan =P

Rattaissa selkänojan ei saa kuin kolmeen asentoon, pysty, puolimakaava sekä makuu... Tämä on miinusta minun mielestä.. Kun poika ei vielä istunut, niin silloin olisi ollut mukava, kun olisi saanut selkänojan pystyn ja puolimakaavan välille... =/

Poju ei viihtynyt enää vaunuissa ja puolimakaava oli liian alhaalla hänen mielestään (ei ilmeisesti nähnyt tarpeeksi hyvin ympärilleen)...

Muuten ne on ollu hyvät, keveät työntää niin lumessa, asfaltilla kuin hiekkatielläkin. Työntöaisan säätömahdollisuus on iso plussa, koska mieheni on pidempi kuin minä.

Vierailija
5/7 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vasta katsomassa Oran uusimpia malleja (olin siis harkinnut meille sellaisia), mutta hämmästyin, kuinka leveät ne on muihin vaunuihin verrattuina! Ja korkeat. Itse olen alle 160cm ja tuntui, kuin olisin traktorin ratissa ollut =) Siis todella massiiviset vaunut/rattaat, mutta epäilemättä menevät hyvin etiäpäin säällä kuin säällä. Muuta miinusta ei mielestäni ollut. Nätit ja laadukkaan oloiset, joskin turhan isot meille.

Vierailija
6/7 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verrattuina Emmaljungaan tai Brioon: huomattavasti isommat ja painavammat. Jos meinaa ostaa Oraan vaunut, kannattaa mitata kotoa ovet, että mahtuu varmasti sisälle niiden kanssa.

Vierailija
7/7 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussat:

- työntöaisan säätö

- matalat eli tosi hyvät lyhyelle ihmiselle, itse olen 150 cm.

- kova kantokoppa

- hyvä ja tukeva tavarakori

- mukana tuli kaksi vaunupeittoa, joissa sisäänommeltu hyttyssuoja ( toinen peitto oli ohuempi, toinen paksumpi ) + varasisäkumi ja pumppu

- tosi hyvät ja kevyt työntää maastossa kuin maastossa, hyvät renkaat.

- tilava koppa ja rattaana myös tilava.

Miinukset:

- leveät verrattuna joihinkin muihin näkemiini vaunuihin, mutta joka paikasta niillä silti on mahtunut ja hyvin.

- painavemmat mitä jotkut muut vaunut.

- selkänojan säädön vipu mennyt pari kertaa rikki. Tämän vuoden mallissa oli tämä vika, mutta meni takuuseen ja takuuajan jälkeenkin Ora on lähettänyt pyydettäessä ilmaiseksi uuden osan. Tämän vuoden mallista on käsittääkseni erilainen tämä selkänojan säätö kuin noissa uudemmissa. Tämän selkänojan saa mihin vaan asentoon haluaa.