Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mittaako kukaan enää kuumetta pyllystä vaikka ikää jo 3,5?

Vierailija
29.01.2008 |

Kainalosta en tolla mittarilla tahdo saada ja korvamittarista suojukset loppu...

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyllystä tasan yhden kerran. Silloin, kun esikoinen oli vauva. Sen jälkeen siirryin sisäsiistimpiin tapoihin.

Vierailija
22/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyssairaalassa kehoittivat näin tekemään, sielläkin on peppumittauksesta luovuttu lähes täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen sitten olinkaan.

Joten ei miata pyllystä meillä!

Vierailija
24/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pepusta ei ole mitenkään " normaalia toimintaa" . Tarkoitan siis, että se ei ole mikään perusoletus. Tietenkin mitataan kainalosta tai korvasta sen jälkeen kun on synnäriltä poistuttu. Jos ei kainalosta onnistu mittaamaan, niin kyllä on äidissä vika.

Vierailija
25/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseltani olen mitannut aina kainalosta. Ehkä jotain kerran olen pepusta mitannut. Peppu lienee tarkin, joten sikäli kyllä paras.

Vierailija
26/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan pyllystä mitannut, sairaalassakin mittasivat kainalosta.

Vierailija
27/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi jo yli 5-vuotias, ja olen aina mitannut pyllystä. Ei ole mitenkään häntä haitannut.

Vierailija
28/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hän ole siitä moksiskaan.

Vierailija
29/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo melkein 3-vuotias, mutta aina välillä mittaan pyllystä, kun ei muuten tahdo tulla tarkkaa lukemaa. Ei se niin kamalaa ole, eikä siinä mitään verisuonia rikkoudu. Miten ihmeessä te oikein kuvittelette, että se mittari sinne tungetaan? Lapseni ei kammoa kuumeen mittaamista pyllystä.

Vierailija
30/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakuumemittari on hyvä, ei tarvitse tunkea mitään kenenkään rektaaliin.

Vierailija
31/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kainalosta ja nestemäinen panadol käytössä.

Vierailija
32/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppoja myös vielä helpoin tapa lääkitä.

Lapsi kun vielä helposti oksentaa kuumeisena.

Vierailija
33/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

supoista tai lämmön mittaamisesta Sieltä.

koen sen jotenkin sairaana ja inhottavana. en tiedä miksi. kainalosta on kuume mitattu jo kauan, lapsi 2v, tosin ei kuumetta ole usein ollutkaan. saahan kainolosta sinne päin lukeman ja siihen voi lisätä vaikka 0,5 astetta niin on lähempänä oikeaa lukua

Vierailija
34/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

te tarvitsette NIIN tarkan lukeman, että kainalo ei riitä tarkkuuteen?

Taannoin oli juttua lehdissä, että pikkuvauvavaiheen jälkeen ei kannata laittaa suppoja tai mitata pyllystä. Se on lapsesta epämiellyttävää ja nöyryyttävää - siis jo ihan pienestä lapsestakin.

Vierailija
35/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin kuumeiselle lapselle. Kuume sulattaa lääkkeen liian nopeasti ja tällöin lääke tulee herkästi ulos peräaukosta. Tästä oli juuri vkl juttua Kalevassa, saman olen jo itse käytännössä todennut. Kerran olen kokeillut suppoa omalle lapselle laittaa, ja se oli kyllä tosi tuskaista, ja tuli kakan mukana ihan saman tien ulos. Kuumeen olen aina mitannut korvasta. Kun tiedän lapseni normaalin korvalämmön ja sen vaihtelut, saan kyllä korvasta luotettavan lukeman.

Vierailija
36/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sellaine normaali toiminta kuten vauvan kuumeen mittaaminen pyllystä tai suppojen laitto koetaan jotenkin yököttäväksi

Vierailija
37/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun sellaine normaali toiminta kuten vauvan kuumeen mittaaminen pyllystä tai suppojen laitto koetaan jotenkin yököttäväksi

Vierailija
38/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä on myös netemäistä ja pamol-tabletteja ja lapsi saa itse valita, mitä haluaa - usein valitsee ihan itse sen supon mieluiten

Vierailija
39/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
40/44 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevan sellainen alue, jossa jo vauvalla saa ja pitää olla tietty " itsemääräämisoikeus" .