Moni tuntemani masentunut on luoteeltaan aktiivinen, aikaansaava ja itseltään paljon vaativa terveenä
Mutta kaikilla meillä ihmisillä on omat rajamme, ja sairastua voi ihan ilman selvää syytä.
Kommentit (6)
Vierailija:
Jos ei jostain syystä pystykään elämään vaatimustensa mukaan niin se on kovempi kolaus perfektionistille kuin hälläväliätyypille. Plus sitten että ei anna itselleen aikaa rentoutumiselle ja levolle ja vetää ittensä piippuun.
T. masentunut
Siksi meille onkin niin helppo sanoa, että ota itseäsi niskasta kiinni, reipas ihminen. Normaalisti se ei olisi homma eikä mikään, mutta kun masentunut nyt vaan ei saa siitä niskastaan mitään otetta.
ap:n mainitsema tyyppi. Ahdistus purkautuu sitten unettomuutena ja sen seurauksena äkäisyytenä ja huonovointisuutena. Mutta hommat hoidetaan vaikka hampaat irvessä!! Mut kohta ei enää jaksa....
Pahimmin masentunut tuttavani (lääkityksellä, terapiassa jne) on saanut niin paljon aikaiseksi, että ainakin minä olen hänelle kade. Voi todellakin kuvailla aikaan saavaksi ihmiseksi. Alallaan menestynyt ja pätevä, erinomaisessa fyysisessä kunnossa jne.
minä myös olen ulkopuolisten silmin aikaansaapa ja iloinen
Jos ei jostain syystä pystykään elämään vaatimustensa mukaan niin se on kovempi kolaus perfektionistille kuin hälläväliätyypille. Plus sitten että ei anna itselleen aikaa rentoutumiselle ja levolle ja vetää ittensä piippuun.