Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤###¨~~~ Haahut eli km:n jälkeen odottavien marraskuu~~~~###¤¤¤

18.11.2008 |

Nyt sitten kaikki taas kertoilemaan kuulumisia!

Hermione ja Onnimuru rv 6+1 tai 5+1

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. että miten tämä alku jatkaa matkaansa. Mulla oli alkuraskauden keskenmeno lokakuun alussa (rv. n. 7). Tikuttelin huvin vuoksi muutamia päiviä, kun km-vuodon alkamisesta oli kulunut 3 viikkoa.. Ovista en kylläkään pongannut. Sitten lähipiirissämme sattui traaginen tapaus, jonka läpikäymiseen on ajatukset menneet ja päätimme miehen kanssa, että tästä vauva-asiasta ei kyllä oteta paineita. En tiedä kp:ta, en ovista, enkä ole laittanut ylös edes puuhailupäiviä. Niitä on viimeisen kolmen viikon aikana ollut vain muutamia satunnaisia. Ei todellakaan mitään aktiivista yritystä. La-su-välisenä yönä mulla oli maha tosi kipeä ja ajattelin, että jess, nyt ne menkat vihdoin alkaa ja pääsee taas rytmiin. Mutta menkkoja ei vaan kuulunut, vaikka oireet ovat aivan sen mukaiset. Muuten oireet ovat paljon laimeammat, kuin km-raskaudessa. En malttanut pidempään vaan eilen ma tein iltasella testin, johon yllätyksekseni tuli haalea, mutta kuitenkin aivan selkeä viiva. Tänään varmistin asian aamupisusta ja tikkuun tuli kaksi viivaa, tosin testi viiva oli huomattavasti haaleampi. Vatsalla on sama painon tunne ja närästys nostaa päätään, mutta muuten ei ollenkaan niin varma raskas olo, kuin oli tuossa km-raskaudessa.. jo ennen plussaa olin varma, että olen raskaana. Päinvastoin, nyt on sellainen olo alapäässä, että menkat on ihan just alkamassa. Mutta kun on se testikin plussaa?!!

Eniten ihmetyttää tämä säkä, kun puuhasteltukin on hyvin harvakseltaan ja vielä suruakin perhepiirissä, stressiä töissä ym.., en oikein osaa vielä uskoa ja voihan tämä kupla vielä tästä puhjetakin.

Mulla nyt ei ole tietoakaan mahdollisesta hedelmöittymisestä, mutta jos kerran nyt testi näyttää heikkoa plussaa, niin arviolta hedelmöittymisestä voisi olla n. 1,5 - 2 vkoa ja ainakin isänpäivänä meillä peitot heilui ; )

Yksi meillä on ennestään, kohta viis vee! Pe, ellei ole vuoto alkanut, niin teen varmistustesti, jotta tiedän miten käyttäytyä pikkujouluissa, vai voinko mennä ollenkaan... tuleeko heti kyselyjä, kun huomataan, etten ota mitään ja en todella halua kertoa mitään vielä piiiitkääään aikaan kenellekään. En tällä kertaa edes kaikkein lähimmille. Me miehen kanssa jaetaan tämä salaisuus nyt ihan kahdestaan.

Vierailija
22/31 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullahan on kans ollut tuota tiputtelua koko ajan... Nyt sain tokan verikokeen tuloksen ja arvo oli ihan jees, melkein 6000. Sain lähetteen ultraan tuon tiputtelun takia, lääkäri mainitsi sanan kohdunulkoinen =( Mietinkin sitä, että kun ei oo sitä painon tunnetta eikä pisuhätää, niin jos se tarkottaakin sitä, että veitikka on jossain muualla kuin missä pitäis. Voihan tää tietty olla tuulimunakin. Ultra on kuitenkin vasta reilun viikon päästä. Milloinhan kohdunulkoisen pitäis alkaa oireilla? Mulla on tän päivän ollut koko päivän äklö olo. En muistanutkaan enää, että tätähän se sitten on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauralastu. Kiva kuulla että hcg on noussut noin mukavasti :) Mulla jäi tm raskaudessa hcg vain johonkin reiluun 4000. Voihan se vain olla että tämä raskaus on sulla vain ihan erilainen tällä kertaa :)

Elviriina: Tervetuloa tänne ja onnittelut plussasta! Niinhän ne plussat yleensä tulee kun niitä vähiten odottaa. Toivottavasti kaikki menisi tällä kertaa hyvin!

Nyt nukkumaan...

Hermione taas...

Vierailija
24/31 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto alko nyt sitten kunnolla. Kyllä se harmittaa/itketti, kun piti noin pitkään ootella ja sitten vähän toivo jo heräs ja saikin pettyä. Alkaa hermo mennä tän touhun kanssa, on aikas rankka vuosi ollut muutenkin, mut nää on tällaisia luonnonvoimia joille pieni ihminen ei mitään voi. Pakko vaan jaksaa yrittää.

Täytyy sitten vuodon jälkeen soitella terveyskeskukseen, jos pääsis niihin tutkimuksiin, vai pidetäänköhän tätä liian varhaisena km:na, eikä lasketa mukaan?

No onneks onneks alkoi vuoto itsestään, ettei pidempään piinannut. Toivottavasti ei häiritse tämä haamuraskaus tulevaa yritystä.

Toivottavasti pian palaava

nau kp1/30 (ei enää ikinä40!!!)

Vierailija
25/31 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä niin tyhmää kun joutuu pettymään.. Mutta kaikki tuollaisetkin lasketaan raskaudeksi. Sanot vaan sinne että testi näytti plussan mutta sitten alkoi vuoto. ja kuukautisetkin oli reilusti myöhässä joten mielestäni sitä ei voi laskea liian varhaiseksikaan km:ksi. Pidä pintasi vaan siellä! Voi kun toivon että pian tulet tänne takaisin ja hyällä onnella vielä :) Onnea taas uuteen yritykseen!

Hermione ja Onnimuru rv 7+2 ja vielä viikko ultraan...

Vierailija
26/31 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin entinen haahu, joka nyt onnellisesti raskaana kesäkuisen keskenmenon jälkeen.

Nau:lle ja muillekin tietty, paljon voimia vastoinkäymistenne kanssa!!

Minä otin silloin taannoin Vasculi:n tarraan kiinni ja plussasin melkein heti perään, viikkoja täällä nyt siis JO 23+3.

Ultrat on takana ja niissä kaikki ollut hyvin.. Neuvolakäynnit olleet myös ihan rutiini-juttuja; verenpaine nyt aiheuttaa hienoista päänvaivaa alhaisuudellaan, mutta eiköhän se tuosta korjaannu pikku hiljaa.. Hyyry kovasti touhuilee ja maha pompottaa sinne sun tänne pitkin päivää; päärynä tuntuu olevan asukin suurinta herkkua! =)

Mieskin tunsi tässä raskaudessa liikkeet jo ajoissa (17+4) joten on myöskin hän päässyt hyvin mukaan odotukseen. Miehelle tilasin alkuraskaudesta kotidopplerin, jolla pääsi sitten ensi metreiltä mukaan. Itse sitä kyllä enemmän käytin, hermoheikko kun km:n jälkeen olin/olen. =) Nyt ollaan dopplerista luopumassa, siis myymässä sitä pois..

Mies tuntuu olevan melkoisen varma pojasta ja opettikin jo saunassa asukkaalle miten löylyä heitetään... niinhän sitä sanotaan että ei varhainen oppi ojaan kaada, vai mitenkä se meni?!!? =D oli mulla pokassa pitämistä kun isä aloitti opastuksensa..

Esikko täyttäisi 5.päivä neljä, ja juhlia olisi järjesteltävä.. 6.päivä pidän pienet kestit.. itsepäisyyspäivänä on hyvä hänen synttäreitään viettää; meidän neiti omatahto! ja uhma on melkoista! =)

Kaikille onnea tarrasukkia ja pikaliimaa mukaan odotuksiin!

-LillaMy ja hyyryläinen

Vierailija
27/31 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa ja hienoa kuulla että raskaudessa kaikki menee hyvin.

Niin onko sulla Doplerille jo ostaja? Me oltais ostamassa dopleria ja mielellämme ostettaisi se käytettynäkin jos mahdollista. Mutta jos olisit sitä minulle myymässä niin pistä s-postia mulle. Osoite löytyy tuolta mun profiilista :)

Hermione ja Onnimuru rv 7+2?

Vierailija
28/31 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukava huomata, että entisiä haahuja on täällä näin monta! :) Toivon todella, että te kaikki myös pysytte täällä loppuun saakka!

Nau, olen todella pahoillani tilanteestasi. Toivottavasti kuitenkin pian palaat tänne takaisin.

Itsellä menossa viikot jotain reilut 20. Ihan tarkaan en laskuissa pysy... Vointi on ollut oikein hyvä, ei muuta vaivaa kuin hormonien vaikutuksesta ristiselkä vihoittelee välillä. Masu on kasvanut jo näkyväksi, paino noussut n. 4 kg. Raskaudesta ei juuri tietäisi voinnista muutoin kuin tuon selkäkivun ansiosta. Verenpaineet ovat vähän matalahkot. Yläpaine alle 100. Huimailee herästi.

Ensi viikolla olisi rakenneultra. Silloin ehkä jo näkyy kumpaa sukupuolta uusi tulokas on. Mies haluaa tietää sukupuolen, mie en välttämättä, mutta kaipa se selville otetaan jos suinkin vain mahdollista. Liikkeet tuntuvat jo selvästi, mutta mielestäni ei kovin usein. Oikeastaan tunnen ne vain kun asetun aloilleni. Ehkä istukka etuseinässä vähän vaikuttaa vaimentavasti liikkeisiin...?

Mutta nyt taidan mennä nuorimmaisen kanssa saunaan, isot pojat juuri tulivat sieltä pois.

Voikaa kaikki hyvin!

5mama

Vierailija
29/31 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävää, että sulle tuli keskenmeno =(

Mulla tulee edelleen koko ajan veristä limaa. Välillä veri on ruskeeta ja välillä punaista. En päästänyt miestäkään viikonlopuksi pois, kun pelkään, että tää on vaikka kohdunulkoinen ja munatorvi pasahtaa just silloin, kun se ei oo täällä ja sitten joutuu lapset näkemään äitinsä henkihieverissä ja saa ikuiset traumat.

Ultra on vajaan viikon päästä. Miten jaksan odottaa sinne asti? Kauhee huoli ja pelko koko ajan. Sekin huolettaa, että jos ultrassa ei näy mitään, niin sitten mennään tyhjennykseen/kaavintaan ja mulla olis melkein joka päivälle jonkun luokan kokeet tai vastaavaa, eikä mun kärsis olla töistä pois. Pakkohan se tietty on... Jos siellä on elämää, niin mekin hankitaan kyllä kotidoppleri. Eihän tätä kestä muuten!

t. Kauralastu hulluuden partaalla (6+1)

Vierailija
30/31 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että tämä haahujen keskustelu on aktivoitunut täälä puolella, tää on kuitenkin paikka jossa saa valittaa ja tilittää pelkojaan ihan rauhassa!

Nau:lle pahoittelut ja Kauralastulle kovasti voimia seuraaviin päiviin! Toivotaan, että kaikki on vuodoista huolimatta hyvin. Alkuraskaus on kyllä sitä kaikkein raastavinta aikaa.

Itselläni viikkoja on jo kasassa 30 (tännän siis tasan) kaikenlaista tunteiden myllerystä ja pelkotiloja on läpikäyty, mutta tällä hetkellä olo on aika rauhallinen ja luottavainen. Vauva myllertää mahassa kovasti ja kipeästi, mutta kaiken sen kivun otan ilolla vastaan kun tiedän, että pikkuinen on siellä elossa:)

Miina rv30+0

Vierailija
31/31 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille pitkästä aikaa..

Sain miehen kotiin keskiviikkona ja sen jälkeen on pitänyt niin kiirettä, etten ole mukana ehtinyt pysyä.

Pahoittelut Naulle, toivottavasti nyt pääsette tutkimuksiin ja seuraava kerta on jo onnellisempi!

Kauralastulle paljon tsemppiä, toivottavasti noi veristelyt nyt loppuu ja pikkuinen köllöttelee omassa asunnossaan oikeassa osoitteessa.

Kiva, kun täällä on näin paljon haahuja ja palsta aktiivisempi! Saa rauhassa panikoida ja kertoa murheitaan.

Niin, ja Hyttynen taisi kysyä mun miehen sairautta, sillä on colitis ulcerosa. Taudissa on kai niin monta uotoa kuin on sairastajia. Miehellä tauti on ollut koko ajan (5v) todella aktiivinen ja nyt sitten komplisoitui niin, että kesällä jouduttiin päivystysleikkaukseen. Vielä on siis yksi leikkaus edessä. Mutta kotiin päästyä mies on alkanut toipua silmissä ja pahoivointi on tosi paljon helpottanut. Ehkä tämä tästä.

Omaa napaa.. mielialat menee vuoristorataa, välillä kaikki on tosi hyvin, sitten taas pelottaa niin kamalasti ja on varma, ettei tästä mitään tule. Olen ihan järkyttävän väsynyt. 12h yöunta, vähintään tunnin päikkärit, ja silti kolmesta asti nukuttaa niin, ettei millään pysy hereillä. Perjantaina kävin neuvolassa ja oli kyllä tosi ymmärtäväinen täti siellä vastassa. Lääkärineuvolan sain 22.12. jolloin kuunnellaan sydänääniä ja on heillä kuulemma tuo vanha ultrakin, jos ei heti löydy äänet. Np-ultran sain vasta 7.1. koska lapselle piti olla hoitopaikka tuoksi ajankohdaksi. Päivä kerrallaan mennään!

Mukavaa ensimmäistä adventtia kaikille!

Myy joulutunnelmissa ja ippolit 8+1